English Version
English

منابع کنگره نشئت گرفته از کتاب ۶۰ درجه می‌باشد

منابع کنگره نشئت گرفته از کتاب ۶۰ درجه می‌باشد

نهمین جلسه از دوره سی و پنجم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه نمایندگی رودکی با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن؛ تولد یک‌سال رهایی مسافر مرتضی» با استادی راهنمای گرامی مسافر سعید، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر فرهاد روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار کرد.

چکیده سخنان استاد:

سلام دوستان سعید هستم مسافر خداوند را شاکرم که در اینجا قرار دارم، امیدوارم جلسه‌ی خوبی را درکنار هم داشته باشیم.
دستور جلسه امروز کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن است و دستور جلسه دوم تولد اولین سال رهایی مسافر مرتضی است.
کتاب‌ها در گذشته مانند یک سند بودند؛ اما با گذشت زمان و ورود تکنولوژی این موضوع کمرنگ شد و چون در گذشته منابع محدود بود، هرچیزی در کتاب‌ها نوشته می‌شد مردم به آن باور داشتند؛ اما با ورود تکنولوژی متوجه شدیم یک سری از کتاب‌ها می‌توانند منابع اشتباهی باشند و مطالب اشتباهی را بازگو نمایند.
در گذشته توصیه می‌کردند کتاب بخوانیم؛ اما هیچکس نگفت چه کتابی را باید بخوانیم و چه کتابی را نباید بخوانیم. برخی کتاب‌ها مخرب هستند و حتی باعث خودکشی می‌شوند.
همیشه به ما می‌گویند: ببینید آن فرد چه می‌گوید، چه‌کسی می‌گوید مهم نیست؛ اما من این را قبول ندارم و این‌که چه کسی می‌گوید بنظرم بسیار مهم است که کلام حق از دهان یک فرد حق بیرون بیاید.
برای این‌که چه کتابی را بخوانیم نیازمند تشخیص این موضوع هستیم و برای تشخیص باید از نوشتار‌ها جلوتر باشیم تا بفهمیم چه مطلبی درست است و چه کتابی خوب می‌باشد و باید بدانیم ذهن خود را در مقابل چه مطلبی قرار می‌دهیم.
اخبارها نیز مخرب هستند و جناب مهندس تاکید دارند که اخبار داخلی و خارجی از هرنوعی تماشا نکنیم؛  زیرا به غیر از سم‌پاشی و تفکر منفی اثر مثبتی برای ما ندارد.
کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر بیان می‌کند که یک عبوری با دمای ۶۰ درجه زیر صفر انجام گرفته و فردی که از این راه عبور کرده این موضوع و مطلب را به کتاب تبدیل کرده است.
طبق گفته های مهندس در سرمای ۶۰ درجه زیر صفر ممکن است یک مقدار حس و آبرو و تفکر مانده باشد و انسانی که مصرف کننده‌ی مواد مخدر بوده و در سرمای ۶۰ درجه زیر صفر بسر می‌برد را به سفر کردن تشویق می‌کند و مهندس از سفر خود و مشکلات و سختی‌های آن صحبت می‌کنند تا جایی که به رهایی می‌رسند.
ایشان عنوان می‌کنند که شخص مسافر برای رسیدن به رهایی، یک مسیر سخت و سرد، با جاده‌ی لغزنده و گل و لای را باید طی کند و حرکت باید آهسته باشد.
کل منابع کنگره نشئت گرفته از کتاب ۶۰ درجه می‌باشد و این نشان از مهم بودن آن است.
زمان خواندن و استفاده از کتاب شاید مو به مو اتمام اتفاقات برای ما نیوفتاده باشد؛ اما همه در یک نقطه مشترک هستیم و آن مصرف مواد مخدر و درمان آن است.
در مورد مسافر مرتضی باید بگویم من اصلا فکر نمی‌کردم که سفر خود را ادامه دهد؛ اما رفته رفته جذب شد و همسفرش بسیار به او در ادامه‌ی سفر کمک کرد،
الان خدمتگزار است و زندگی او تغییر کرده و شرایطش بهتر شده در اوایل سفر اصلا سی‌دی نمی‌نوشت و خطش خوب نبود؛ اما الان بهتر شده و در هرجایگاهی در توانش باشد خدمت می‌کند.

اعلام سفر و آرزوی مسافر مرتضی:

سلام دوستان مرتضی هستم مسافر.

آخرین آنتی ایکس شیره و شیشه. روش درمان DST. داروی درمان OT. به مدت ۱۰ ماه و ۱۳ روز سفر کردم. در لژیون هشتم سفر کردم با راهنمایی آقا سعید. الان هم یک‌سال و دو ماهه که آزاد و رها هستم. درضمن سفر نیکوتین داشتم با راهنمایی آقا سعید در لژیون ویلیام وایت پارک حافظ الانم ۹ ماه و ۱۹ روز هست که آزاد و رها هستم.

آرزوی من این است که مصرف کننده‌هایی که بیرون از کنگره هستند راه کنگره برای آن‌ها نمایان شود.

چکیده سخنان مسافر:

سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که در این جایگاه قرار گرفتم. یک روزی آرزوی من این لحظه بود. چون زمان مصرف خیلی خانواده و همسفرم را اذیت می‌کردم و همیشه مورد سوء استفاده دیگران قرار می‌گرفتم. جا دارد از جناب مهندس دژاکام و خانواده محترم‌شان تشکر کنم. یادمه جلسه اول که در لژیون وارد شدم کسی از بچه‌ها سی‌دی گوش نکرده بود و آقا سعید برجک همه را زد و من آن روز آقا سعید را قضاوت کردم ولی با صحبت با ایشان متوجه شدم انتخاب درستی داشتم. به نظرم سفر خوبی داشتم و همیشه راهنمای عزیزم آقا سعید به من لطف و محبت داشتند که از ایشان تشکر می‌کنم. از همسفرهای عزیزم تشکر می‌کنم که واقعا اذیت‌شان کردم. از پدر و مادرم واقعا تشکر می‌کنم و دست بوس‌شان هستم. از راهنمای همسفرم خیلی تشکر می‌کنم که در این راه ما را یاری کردند.

چکیده سخنان راهنمای همسفر:

سلام دوستان زینب هستم راهنمای یک همسفر

خداوند را شاکر و سپاسگزارم بابت حال خوب این خانواده. این تولد را به همه‌ی اعضای کنکره ۶۰ به خصوص اعضای نمایندگی رودکی تبریک می‌گویم. به راهنمای محترم آقای نعیمی خداقوت و به مسافر مرتضی و همسفر مریم تبریک عرض می‌کنم. سختی‌های زیادی کشیدن اما سفر خوبی داشتند. به نظرم تولدها در کنگره مفهوم خاصی دارد برای راهنما مفهوم بزرگ و کامل شدن بذری که کاشته است می‌باشد. برای یک رهجو یک‌سال تلاش و اهمیت دادن و دوست داشتن خودش است. انقدر خودش را دوست داشته که به تمام خواسته‌های نامعقول نفس خودش جواب منفی بدهد و بتواند این جایگاه را تجربه کند. این جایگاه به راحتی در کنگره بدست نمی‌آید. درکنگره انسان‌ها آموزش‌های مختلفی می‌گیرند به خصوص سپاسگزاری کردن زیرا ناشکری باعث بهم ریختن تعادل می‌شود. باید من رهجو فراموش نکنم با چه حالی وارد کنگره شده‌ام و تولد گرفتن به نظرم سپاسگزاری از قدرت مطلق و همه‌ی افرادی است که در این مسیر به ما کمک کردن. خانم مریم با حال خرابی وارد لژیون شد و کنگره و حال خوب مسافرها و همسفرها را باور نمی‌کرد و می‌گفت رهجوها به اجبار راهنماها از حال خوب خودشان می‌گویند و هیچ درمانی در اینجا اتفاق نمی‌افتد که با صبر و ماندن در راه کنگره و سفر خوبی که آقا مرتضی داشتن به این حال خوش رسیدن.
ممنون بابت سکوت و گوش کردن به مشارکت من.

 

چکیده سخنان همسفر:

سلام دوستان مریم هستم یک همسفر

از خدای بزرگ شاکرم بابت این روز زیبا و قشنگ. از جناب مهندس و خانواده محترم‌شان واقعا تشکر می‌کنم بابت فراهم کردن این بستر. اصلا فکر نمی‌کردم همچین روز و جایگاهی را تجربه کنیم زیرا مرتضی مصرف بالایی داشت و اصلا خونه نمی‌آمد. به واسطه یکی از دوستان با کنگره آشنا شدیم. اوایل باوری از درمان در کنگره نداشتم. همش قضاوت می‌کردم کنگره را؛ مرتضی اوایل سفر هم ناملایمتی‌هایی داشت زیرا به جهت مصرف شیشه تخریب زیادی دیده بود. وسط های سفر یک مقداری اشتباه کرد اما بازهم ادامه داد با پشتکار و راهنمایی‌های آقا سعید نعیمی که واقعا برای ما خیلی زحمت کشیدند. هروقت آقا سعید تماس می‌گرفتند مرتضی می‌ایستاد و با ایشان حرف می‌زد. از خانواده من فقط برادرم از اعتیاد مرتضی خبر داشتند که به ما کمک کردن برای درمان مرتضی. از راهنمای عزیزم خانم زینب تشکر می‌کنم که صبر و بردباری را به من آموختند. در آخر از تمامی خدمتگزاران نمایندگی رودکی تشکر و سپاسگزارم.
ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

 

ضبط و نگارش: مسافر رمضان لژیون هشتم

عکس خبری: مسافر محمد لژیون نهم

ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون نهم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .