English Version
English

ادب و احترام اعتبار انسان

ادب و احترام اعتبار انسان

جلسه دوم از دور دهم از سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی وکیلی با استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر محمد حسن با دستور جلسه" آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی تعادل و بی تعادلی" در روز پنجشنبه مورخه 17 خرداد ماه 1403 راس ساعت 16 در محل نمایندگی آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
از نگهبان جلسه تشکر میکنم که من را انتخاب کردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم.
درمورد دستورجلسه ما وقتی مثلث درمان که جهانبینی، جسم و روان است یا مثلث دانایی که تفکر، آموزش و تجربه هست را در نظر بگیریم می‌بینیم باید اضلاع آنها با هم متعادل باشند.
یکی از شاخصه‌های تعادل آداب معاشرت است که معروف است که ما ادب و احترام را در خانه یاد می‌گیریم در مدرسه آن را تمرین کنیم و در جامعه به کار می‌بندیم.
انسان در طول زندگی با ادب و احترام به دیگران می‌تواند به آبرو و اعتبار دست یابد و برای حفظ آن نکات مهمی را رعايت کند نکاتی مانند اخلاق خوب، صداقت، احترام به دیگران و ادب که در درون آداب معاشرت نهفته هستند.
ما در زندگی روزمره مون با افراد مختلفی سروکار داریم. مثلاً در محیط کار باید یاد بگیریم که با کارگر یا کارفرما بویژه ارباب رجوع چگونه برخورد کنیم، با بزرگسالان یا جوانان چگونه ارتباط برقرار کنیم، برای میهمانی چه لباسی بپوشیم یا در خانواده با پدر و مادر، خواهر و برادر مخصوصاً همسفرمان و فرزندان چه رفتاری داشته باشيم.
یکی از دلایلی که باعث شد من در کنگره ماندگار شوم تفاوتی بود که در اخلاق و رفتار اعضای کنگره نسبت به محیط‌هایی که قبلاً تجربه کرده بودم وجود داشت و این نشان می‌دهد که چقدر رفتار و اخلاق ما مهم و تاثیرگذار است.
اميدوارم با آموزش‌هایی که در کنگره فرامیگیریم بتوانیم طریقه صحیح زندگی کردن را یاد بگیریم و به تعادل برسیم. از اینکه سکوت کردید و به سخنان من گوش دادید سپاسگزارم.
 
خلاصه نویسی مسافر علی لژیون هفتم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .