English Version
English

آداب معاشرت درست نشان‌دهندهٔ یک سیستم متعادل است

آداب معاشرت درست نشان‌دهندهٔ یک سیستم متعادل است

جلسه چهارم از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی راهنمای محترم مسافر فرشاد، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر علی با دستور جلسه «آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی» در روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان فرشاد هستم یک مسافر. خیلی خدا را شکر می‌کنم که این فرصت نصیب من شد که یک‌بار دیگر در این جایگاه خدمت کنم. از نگهبان و دبیر ارجمند هم تشکر می‌کنم.
درباره دستور جلسه باید به جملهٔ معروفی اشاره کنم که می‌گوید درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است. چیزی که مدنظر کل آموزش‌های کنگره است رسیدن به همان تعادل است. معنی لغوی تعادل را می‌توان با پایداری هم برابر دانست.
هر ساختار و سیستمی اگر بتواند بین نیروهایی که به آن وارد می‌شود و نیروهایی که از آن خارج می‌شود تعادل برقرار کند، می‌تواند به‌صورت ایستا قرار بگیرد. با کم‌وزیاد شدن هر کدام از این نیروها تعادل بر هم می‌خورد. انسان هم دقیقاً یک ساختار و سیستم است و از درون و بیرون به آن نیروهایی وارد می‌شود که اگر بتواند این تعادل را رعایت کند، در حالت پایداری قرار می‌گیرد.
نمونه این موضوع را شاید در جامعه زیاد دیده باشیم. مثل شخصی که در حال رانندگی است و با کوچک‌ترین حرف ناراحت شده و بابت یک جمله معضلی برای خودش ایجاد می‌کند. این تنها به این دلیل است که آن شخص از تعادل لازم برخوردار نیست و با کوچک‌ترین نیرویی که وارد می‌شود تعادل خود را از دست می‌دهد.
کسی که به‌عنوان یک تازه‌وارد به کنگره وارد می‌شود، آرام‌آرام تعادل شکل می‌گیرد. با به تعادل رسیدن سیستم ایکس در کنار شرکت در جلسات و نوشتن سی‌دی‌ها بدون آنکه متوجه شوم به آن حالت پایداری می‌رسم. به اعتقاد من تلاش زیادی نمی‌خواهد و فقط کافی است کارهایی که به من گفته می‌شود را انجام دهم و ذره‌ذره این تعادل به وجود می‌آید. این موضوع را اطرافیان متوجه می‌شوند.
یکی از نشانه‌های رسیدن به تعادل نوع معاشرت من با افراد است. اینکه من در چه حالتی از تعادل و پایداری قرار دارم از نحوه آداب معاشرت و نوع پوشش من مشخص است. هر چقدر این آداب را رعایت کنم آدم متعادلی هستم و می‌توانم با صلح و آرامش بیشتری با خانواده و جامعه رفتار کرده و زندگی کنم.
متشکرم که به صحبت‌های من گوش دادید.

تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .