English Version
English

کنگره به ما کمک می‌کند که با روش دی‌اس تی به حال خوش برسیم

کنگره به ما کمک می‌کند که با روش دی‌اس تی به حال خوش برسیم

ششمین جلسه از دوره پنجاه و نهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ به نمایندگی پرستار؛ با استادی راهنما مسافر جاوید، نگهبانی موقت مسافر صالح و دبیری موقت مسافر مجتبی با دستور جلسه "آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی" در روز چهارشنبه مورخ شانزدهم خردادماه ۱۴۰3 راس ساعت ۱7 آغاز به کار نمود.

 

به نام قدرت مطلق الله

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان جاوید هستم یک مسافر: دستور جلسه امروز، آداب معاشرت ،ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی تعادلی می باشد. وقتی می‌گوییم آداب معاشرت، جمع می‌بندیم، آداب جمع ادب است و راجع به همه چیز صحبت می‌شود. راه رفتن، خوردن ، بیان و ... زمانی که مصرف کننده بودم، خیلی چیزها را زیر پا گذاشتم، خیلی از آداب را نداشتم، کلمات ناشایست به کار می‌بردم. اما به مرور زمان به درمان که رسیدم دیگر اینطور نیست. بدلیل اینکه اینجا بحث ترک نیست و مساله درمان می‌باشد. خیلی از موارد، باید در کنار این درمان درست شود و همینطور که ما کنگره‌ای‌ها می‌گوییم درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است کم‌کم به آن تعادل می رسیم. طرز گفتار من به واسطه‌ی مصرف مواد مخدر تغییر کرده بود. زمانیکه آدم خمار می باشد خیلی چیزها را درست نمی‌تواند بیان کند، خیلی عصبی می‌شود و زود استرس می‌گیرد، تا اینکه به آن نشئگی برسد و حالش خوب شود تا بتواند درست صحبت کند و این موضوع می‌تواند باعث تخریب من در جمع خانواده شود. من در زمان مصرف عادت نداشتم که زیاد صحبت کنم، اما مشکل کلی در زمان مصرف برای همه این است که نمی‌توانند به درستی با همسر یا فرزند خود صحبت کنند و تعامل داشته باشند و این موضوع باعث بروز برخی مشکلات می‌شود.

 


وقتی که وارد کنگره می‌شویم، کنگره به ما کمک می‌کند که با روش دی‌اس تی به حال خوش برسیم. کم کم مواد را کنار گذاشته و به درمان نزدیک می‌شویم. زمانیکه که درمان صورت گرفت، توقع همه اینست که گفتار و بیان و رفتارمان هم با این روش دی اس تی درست شود. من همیشه به بچه‌های خودم در سر لژیون هم گفته‌ام که لازم نیست یک شبه به همه این‌ها دست پیدا کنیم. می‌توانیم رفتار، گفتار و خوراکمان را هم طبق همین روش دی اس دی به تعادل برسانیم. همانطوری که اعلام می‌کنیم ما سه سفر انجام می‌دهیم. سفر اول فقط قطع مصرف مواد است. سفر دوم از قطع مصرف مواد تا رسیدن به خود می باشد. این رسیدن به خود برای من جاوید ممکن است ۵۰ سال طول بکشد، برای بعضی‌ها شاید یک سال و برای برخی دو سال یا بیشتر باشد. ولی مهم اینست که من به سمت درست شدن حرکت کنم، به سمت بیان و گفتار درست پیش بروم. یک زمانی به واسطه مصرف مواد اگر کسی پشت سر من بوق می‌زد سریعا عصبانی می‌شدم و از چوب و چماق یا قفل فرمان استفاده می‌کردم، که حقانیت خودم رو ثابت کنم. اصلا از بیانم استفاده نمی‌کردم. وقتی که می‌گوییم آداب معاشرت، این آداب معاشرت یعنی همان طرز بیان درست و به موقع از گفتار خوب در خانواده و در جمع دوستان و خودمان استفاده کردن می باشد. مزاح و شوخی کردن چیز بدی نیست، در جمع دوستان شوخ طبعی و خنده روی بودن خوب است، ولی زیاده روی از حدش در بعضی مواقع آدم را آزار می‌دهد و باعث رنج دیگران می‌شود. موضوع دیگری که به آن می‌رسیم تعادل می‌باشد. در کنگره کسانی که به درمان می‌رسند کم کم به تعادل هم نزدیک می‌شوند. بی تعادل بودن فقط برای بچه‌های مصرف کننده نیست، خیلی از افراد در جامعه بی تعادل هستند چه از نظر مقام و چه ازنظر جایگاه و اصلا هم مواد مصرف نکرده اند. شاید شخصی از نظر مالی وضعیت مناسبی داشته باشد اما تعادل نداشته باشد. من فکر می‌کنم به واسطه نداشتن آموزش‌های کنگره است این آموزش‌ها به ما کمک می‌کند که کم کم به مانند متد دی اس تی به آن تعادل واقعی برسیم‌. می دانم که نقص های فراوانی دارم، امیدوارم بتوانم بیشتر روی خودم کار کنم و به آن تعادل و همچنین به حال خوب برسم. اگر حالم خوب باشد، اگر بتوانم با خانواده‌ام، با همسرم و فرزندم قشنگ و زیبا صحبت کنم یعنی به تعادل رسیده ام. زمانی که با دوستانم درست معاشرت کنم یعنی آن تعادل وجود دارد. وقت من هم تمام است. امیدوارم که همگی به آن تعادل برسیم. ممنون که به صحبت‌های من گوش فرا دادید.

 

عکاس: مسافر حسن از لژیون دوم

تایپ و ویراست: مسافر حسین از لژیون دوازدهم و مسافر محمد از لژیون سوم

بارگزاری: مسافر حسین

وبلاگ نمایندگی پرستار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .