English Version
English

زندگی همین یک‌بار نیست

زندگی همین یک‌بار نیست

با حضور دیده‌بان محترم جبران خسارت آقای محمدصادق صداقت در نمایندگی پردیس؛ گفت‌وگویی با ایشان ترتیب دادیم گه شمارا به خواندن آن دعوت می‌نماییم.
در مورد پیشرفت پروسه ساخت دانشگاه کنگره 60 اطلاعات را در صورت امکان با ما به اشتراک بگذارید.
در این مورد آقای سلامی اطلاعات بسیار بیشتری دارند اما تا جایی که اطلاع دارم دوطبقه اول در حد 80 درصد تکمیل‌شده است. در این مسیر افرادی مانند آقای مهندس، آقای سلامی و رضا ربیعی شبانه‌روز در حال تلاش برای تکمیل این پروژه هستند؛ زمان خاصی را اعلام نمی‌کنم اما مدت زیادی نیاز دارد؛ زیرا این دانشگاه بسیار گسترده است و باید اصولی به اتمام برسد.
آیا پس از ۲۳ سال حضور در کنگره به این نتیجه نرسیده‌اید که کافی است و کار خود را به اتمام رسانده‌اید؟
من کاری نکرده‌ام، اگر کاری که وظیفه‌ی من بود انجام داده بودم می‌رفتم، چرا باید شخصی که رسالت خود را انجام داده است بماند؟
چه‌کاری را باید انجام دهید که رسالت شما در کنگره پایان یابد؟
کارهای زیادی را باید انجام بدهم؛ جمله‌ای که بالای نشریات نصب‌شده است که می‌گوید اول ندانی را بدان تا بدانی را بدانی، رسیدن به نقطه اول ندانی را دانستن؛ خود چندین دوره‌ی حیات زمان می‌برد که بفهمی چقدر نمی‌دانی و مصرع دوم خود معنی دیگری دارد؛ هر انسان مانند یک کهکشان است، حال فکر کنید تمام این کهکشان‌ها در حال زیستن در کنار یکدیگر هستند، ببینید در چه جهان هستی پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم.
لژیون انضباطی و جبران خسارت چیست؟
لژیون جبران خسارت مانند گاردریل عمل می‌کند و نمی‌گذارد افراد بیش‌ازحد از جاده و راه درست خارج شوند، اگر این اتفاق افتاد آنان را به جاده برمی‌گرداند. زمانی هدف ما رسیدن به نقطه‌ای بود که هم‌اکنون در آن حضور داریم.
طی سال‌های حضورتان در کنگره 60 در جایگاه‌های گوناگونی خدمت کرده‌اید؛ ازجمله جایگاه راهنمایی و شما جزء راهنمایانی بوده‌اید که از دل رهجویان شما راهنمایان زیادی پا به عرصه خدمت گذاشتند؛ در ادامه راهنمایان دیگری هم از دل رهجویان شما پدید آمده‌اند. می‌خواهیم بدانیم که چه تفکری پشت این اتفاق بوده؟
این موضوع کاملاً طبیعی است؛ در کنگره 60 کم نیستند چنین راهنمایانی؛ درگذشته پیامی وجود داشت که می‌گفت، یک‌دانه گندم تبدیل به هفتاد دانه گندم می‌شود؛ اگر آب مناسب و خاک مناسب به آن برسد رشد می‌کند؛ خاک ما محیط کنگره 60 است، آب ما همان منابع و دانش ما است، بذر هم خود آقای مهندس هستند که به‌درستی این سیستم را شکل داده‌اند؛ با این کیفیت آب، خاک و همچین بذری، رخدادی به‌غیراز این غیرطبیعی است.
سؤالی در ذهن من ایجادشده به‌عنوان یک شخص در پایان سفر اول که چه عاملی می‌تواند پس از 23 سال خدمت شمارا همچنان ماندگار کند؟
برای اینکه زندگی همین یک‌بار نیست و من به این موضوع کاملاً ایمان‌دارم و عامل اصلی اینکه باعث شد من در کنگره 60 بمانم همین موضوع بود و این اولین باری است که من به این سؤال این‌قدر واضح جواب دادم.
زیرا اگر زندگی تنها یک‌بار باشد انسان می‌تواند در مسیر ضد ارزش‌ها حرکت کند، یک سری باورها در زندگی انسان‌ها وجود دارد که مسیر زندگی آنان را تغییر می‌دهد زیرا هر شخص با یک هدفی خلق‌شده است و این خلقت تنها یک‌بار اتفاق نمی‌افتد.
احساس شما به‌عنوان یک دیده‌بان کنگره ۶۰ چیست و در صورت امکان یک‌بخشی از وظایفتان را عنوان بفرمایید.
انسان در جایگاه‌ها و زمان‌های گوناگون احساسات مختلفی دارد ولی درمجموع دیده‌بانی همان‌گونه که از اسمش پیداست یعنی باید ببینی و تخصص یک دیده‌بان نگاه کردن است زیرا همه‌ی مجوزهای کنگره را در اختیارداری که همه‌چیز را ببینی؛ زمانی که یک دیده‌بان در یک نمایندگی حضور پیدا می‌کند باید همه‌ی بخش‌های نمایندگی را ببیند، همه جوانب را در نظر گیرد و حتی گاهی باید ناظر خاموش باشد مثلاً یک ایرادی را که در یک نمایندگی می‌بینید بیان نکنید اما آن را در شورای دیده‌بانان مطرح نمایید.

نمایندگی پردیس کنگره 60

اکنون کنگره ۶۰ در مسیری قرارگرفته است که بر روی بیماری‌های خاص تحقیق می‌نماید؛ آینده کنگره را چگونه می‌بینید؟
تحقیقات در مورد درمان اعتیاد دیگر برای کنگره ۶۰ در اولویت قرار ندارد زیرا تحقیقات کنگره در این زمینه کامل شده و مابقی راه، خودبه‌خود در حال انجام است؛ کاهش صحیح وزن یکی از اولویت‌های کنگره است زیرا موضوع چاقی؛ بزرگ‌ترین عامل مرگ‌ومیر انسان‌ها است.
آینده کنگره ازنظر من همینی است که اکنون مشاهده می‌کنید اما آن زمان تصور شده است؛ زیرا آقای مهندس با فرضیه‌هایی که می‌دهند پروژه‌هایی را تکمیل می‌کنند که تا 5 سال آینده به‌طور کامل تکمیل می‌شوند و این روش مانند یک اتوبان 10 باندِ است که می‌توان در آن به‌سرعت حرکت نموده زیرا این اتوبان مجهز به‌تمامی تابلوهای راهنمایی است و من فکر می‌کنم این موضوع بیشتر از 5 سال طول نمی‌کشد که دنیا مجبور خواهد شد روش کنگره 60 را بپذیرد چون راه دیگری وجود نخواهد داشت و درست‌ترین و کامل‌ترین روش؛ روش کنگره 60 است.
تایپ و ویراستاری: مسافر سیاوش
تهیه خبر: مسافر پویان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .