English Version
English

ما اگر ادب داشته باشیم فردی متعادل هستیم

ما اگر ادب داشته باشیم فردی متعادل هستیم

گفت وگویی با همسفر محسن در رابطه با دستور جلسه آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی انجام داده‌ایم که توجه شما عزیزان را به مطالعه این گفت‌وگو جلب می‌کنیم.

 

لطفا خودتان را به رسم کنگره معرفی کنید:

سلام محسن هستم یک همسفر، مسافر من با بیش از ۸ سال تخريب وارد کنگره شد با مصرف انواع آنتی ایکس ها، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک کشیدنی، حدود ۱۱ ماه سفر کرد به روش DST، داروی درمان شربت OT، راهنمای خوبشون آقای محمد اختری و راهنمای خوب خودم آقا مصطفی عظیمی زاده از لژیون یک شعبه شفا همسفران آقا، ورزش مسافرم در کنگره کوهنوردی و دارت؛ در حال حاضر هم ۵ سال و ۴ ماه هست که آزاد و رها هستند.

 

۱_ منظور از آداب معاشرت در کنگره چیست؟ 

آداب معاشرت نکته‌ای است که از ارزش خیلی بالایی برخوردار است؛ حال چه در درون کنگره و چه در برون از کنگره همگی ما بایستی در زندگی آداب معاشرت را یاد بگیریم و آن را کاربردی کنیم. به‌ عنوان مثال ما وقتی می‌خواهیم وارد خانه‌ای شویم، ابتدا باید درب آن خانه را بزنیم؛ حتی اگر درب خانه هم باز بود قبل از ورود بایستی از صاحب خانه کسب اجازه کنیم. ما باید این را یاد بگیریم که بدون اجازه نباید وارد مکانی شویم. اگر ما در ارتباطات خود آداب معاشرت را رعایت کنیم خیلی راحت تر می‌توانیم با دیگران صميمی شویم و آن‌ها هم در همه جا هوای ما را خواهند داشت. ما با داشتن آداب معاشرت، شخصیت و هویت خودمان و خانواده مان را در معرض دید عموم قرار می‌دهیم. ما اگر در زندگی ادب داشته باشیم یعنی فردی متعادل هستیم.

 

۲_ لطفا درباره‌ی بی تعادلی یک مسافر قبل از ورود به کنگره و تعادلی که پس از ورود به کنگره و درمان به دست می‌آورد کمی توضیح دهید: 

یک مسافر قبل از ورود به کنگره در تاریکی مطلق و بی تعادلی کامل به سر می‌برد، به همین دلیل قادر نیست که تعادل را در زندگی خود برقرار سازد برای همین دائما در ارتباطات خود با خانواده، دوستان و جامعه با مشکل رو به ‌رو می‌شود؛ اما کنگره ۶۰ با آموزش دادن جهان‌بینی به فرد مسافر، ابتدا روان او و با دادن دارو درمان به او، جسم او را متعادل می‌سازد و از این پس فرد به مرور زمان تعادل را در خود و زندگی اش برقرار می‌کند. فرد مصرف کننده قبل از ورود به کنگره، شبیه آدمی است که وارد اتاقی تاریک شده و هیچ جا را نمی‌بیند و دائما در حال برخورد با در و دیوار است، کنگره ۶۰ مانند نوری است که نمایان می‌شود و فرد را تا موقع رسیدن به مقصد، راهنمایی و همراهی می‌کند؛ لازم به ذکر است که هرچه دامنهٔ این نور بیشتر باشد، فرد به تعادل بیشتری می‌رسد.

۳_ انجام چه کارهایی باعث می‌شود ما در جامعه فردی بی ادب و بی تعادل به نظر برسیم؟

 اصولا انجام هر کار ضدارزشی باعث می‌شود که ما در جامعه فردی گُستاخ و کم ارزش شمرده شویم و دیگر کسی بر روی ما حساب باز نکند. کارهای ضدارزشی سبب می‌شود که ذرات ناخالصی، بیشتر از قبل به سمت ما جذب شوند و ما را از تعادل خارج کنند.

 

۴_ حرمت‌ کنگره ۶۰ بر مبنای آداب معاشرت است، عدم رعایت ادب در کنگره و در لژیون چه عواقبی را به همراه خواهد داشت؟

عدم رعایت ادب در کنگره باعث ایجاد هرج و مرج می‌شود و درنهایت آموزش پذیری افراد از راهنماها به مرور زمان کم می‌شود و اصلا افراد تازه وارد به کنگره ۶۰ اعتماد نمی‌کنند و امکان دارد به تدریج کنگره ۶۰ منحل شود و هیچ اثری از آن باقی نماند. از قدیم هم یک مثال خنده‌دار می‌زدند و می‌گفتند:( که وقتی هوا پس میشه کَلپَسه هم مست میشه)؛ یعنی وقتی اوضاع بهم ریخته می شود همه‌ی افراد به نوعی هفت تیر کش می‌شوند و اوضاع از کنترل خارج می‌شود.

 

۵_ با افراد بی ادب در کنگره چه برخوردی می‌شود؟

ابتدا راهنما با فرد خطاکار صحبت می‌کند و اشتباه او را به او گوش‌زد می‌کند، در صورت تکرار مرزبان ها و ایجنت به او هشدار جدّی می‌دهند و در نهایت او را به لژیون انظباطی می‌فرستند و در صورت تکرار دوباره خطا، او را از کنگره اخراج می‌کنند یا خود فرد از روی خجالت، دیگر به کنگره نمی‌آید و از گردونه کنگره ۶۰ خارج می‌شود.

 

۶_ لطفا بفرمایید تعادل چیست و بی تعادلی چه نشانه هایی دارد؟

تعادل یعنی اگر شما از خانه خارج شدید و شاهد این بودید که همسایه ماشین خود را به‌گونه‌ای پارک کرده است که شما قادر به خارج شدن از جای پارک نیستید به آن فرد فحش و ناسزا نگویید و بتوانید با آرامش موضوع را حل و فصل کنید. نشانه های بی تعادلی هم عبارت است از خارج شدن زود هنگام فرد از حالت طبیعی؛ یعنی زود از کوره در رفتن و به خاطر کوچک ترین چیزها با دیگران دعوا کردن که از جمله نشانه های فرد بی تعادل است که این فرد اصلا قادر به کنترل خشم خود در شرایط سخت و حیاتی نیست و زود پرخاش می‌کند. 

کلام آخر:

خداوند را شاکرم که در کنگره ۶۰ حضور دارم و می‌توانم رسم و رسوم داشتن ادب و تعادل را یاد بگیرم و در آینده همين آموزش ها را به نحو احسن به دیگران انتقال دهم. از شما هم بابت مصاحبه ای که با بنده انجام دادید متشکرم.

 

مرزبان خبری: همسفر علی

تایپ: همسفر پوريا لژیون اول

ویراستاری: همسفر امین لژیون دوم

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .