English Version
English

ما ویترینی هستیم برای کنگره ۶۰

ما ویترینی هستیم برای کنگره ۶۰

اولین جلسه از دور چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی عمومی صبح‌گاهی کنگره ۶۰، نمایندگی پارک لاله با استادی راهنما، مسافر مهدی، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر اکبر با دستور جلسه «آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی» یکشنبه 13 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰ صبح آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
علم کنگره روش جبران خسارت از خود و جامعه  را به من نشان داده. علم کنگره است که به من یاد می‌دهد که چه کارهایی را باید انجام بدهم. آقای مهندس در تعریف زیبایی می‌فرمایند «زیبایی در گفتار و کلام است و ما با رفتارمان به دیگران نشان می‌دهیم چگونه با ما رفتار کنند. من اگرخواهان احترام هستم قاعده آن این است که به دیگران احترام بگذارم.
در جامعه و یا کنگره هر شخصی جایگاهی دارد و این جایگاه یک امانت است در دستان ما. اولین چیزی که من باید یاد بگیرم این است که مردم دار باشم. یک ایجنت و مرزبان قبل از این که بخواهد ایجنت و مرزبان باشد در اولین مرحله باید مردم دار باشد. من همیشه در لژیون به دوستان می‌گویم اگر به یک اداره و یا شرکتی رفتید به عنوان شخصی که می‌خواهد کارش انجام شود در وحله اول بلند سلام کنید..! نگران نباشید که برگشت می‌خورد یا نه، این سلام  قدرت درونی شما را نشان می‌دهد و رفتار آن افراد با شما تغییر می‌کند. هر چقدر درخت پر بار تر می‌شود قاعده‌اش این است که افتاده‌تر می‌شود. شما نگاه کنید آقای مهندس، خانواده محترمشان و تمام دیده‌بانان واقعا از چه تعادل بالایی بر خوردار هستند، این افراد با کوچک ترین حرف به هم نمی‌ریزند. تمام الگو‌های ما این اشخاص هستند. این الگوها به من یاد می‌دهند که تا زمانی که تغییر نکنم هیچ تبدیل و ترخیصی در من صورت نمی‌گیرد، تا زمانی که خواسته‌ را نداشته باشم و حرکت نکنم هیچ اتفاقی صورت نمی‌گیرد.

به من یاد داده می‌شود که هر انسانی یک شخصیت دارد و بر مبنای این شخصیت حرکت می‌کند. به من یاد داده می‌شود که بهترین راه برای ورود به افراد از راه قلب آن ها است. تمام چیزی که به من یاد داده‌اند این است که هیچ انسان بدی وجود ندارد اگر یک انسانی کار بدی انجام می‌دهد دو دلیل دارد یک جهل و نا آگاهیش و دیگری احتیاجش است؛ این مسائل به من می آموزد که درست زندگی کنم و زندگی کردن را یاد بگیرم.
معنی جهان بینی این است که به خودمان و به دیگران  صدمه نزنیم. من همیشه می‌گویم در کنگره ۶۰ هیچ  تبلیغاتی نداریم، هیچ رسانه ای نداریم و ما از طریق رفتار و ادب‌مان با افرادی که خارج از کنگره هستند معرفی می‌شویم. من اگر رفتار زشت و ناپسندی داشته باشم قطعا روی قضاوت دیگران تاثیر می‌گذارد. هرکدام از ما ویترینی هستیم برای کنگره ۶۰، هرکدام از ما نشان می‌دهیم کنگره ۶۰ چگونه جایی است و بر چه مبنایی حرکت می‌کند.
می‌گویند:«ادب مرد بِه از دولت اوست» همیشه اگر توجه کنید انسان‌هایی که در جامعه موفق هستند انسان‌های با ادبی هستند، انسان هایی‌اند که بر مبنای آن تفکرات که یاد گرفته‌اند صحبت می‌کنند

تایپ: مسافر محمد
عکس ویراستاری و ارسال: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .