English Version
English

گروه خانواده-خلاصه سی دی مدرس از استاد امین

گروه خانواده-خلاصه سی دی مدرس  از استاد امین

به نام قدرت مطلق 

 

استاد امین در سی دی «مدرس» می فرمایند: که انسان ها دو دسته هستند، انسان های خوب و انسان های بد 

انسان های خوب، انسان هایی هستند که اگر ببینند فردی دچار مشکل وسختی وگرفتاری شده است، از خودشان می پرسند که چه کاری از دست من بر ای حل مشکل بر می اید؛ حال انسان بد، اگر در چنین شرایطی قرار بگیرد بلافاصله از خودش می پرسد از این قضیه چه سود و منفعتی به من می رسد. واز این طریق می توانیم تفاوت انسان خوب وبد را متوجه بشویم.ونوع نگاه و دید گاه ان ها را در رابطه با یک مساله ببینیم. 

اگر جامعه ای تشکیل شده باشه از انسان هایی که وقتی با مشکل وسختی روبرو می شوند، بگویند چه کاری از دست من بر می اید؟روز به روز وضع ان جامعه بهتر می شود مثلا با خانواده ای روبرو هستند که پدر بیکار است و مادر بیمار ومشکلات مالی بسیاری دارند، این اشخاص بلا فاصله می گویند: چه کاری از دست ما بر می اید که انجام بدهیم تا وضعیت ان ها بهتر بشود ودائما در حال فکر کردن هستند که چگونه می توانند وضعیت ان خانواده را بهتر کنند. ولی انسان های بد اگر در این شرایط قرار بگیرند، اولین سوالی که از خودشان می پرسند این است که خوب این قضیه چه نفعی می تواند برای من داشته باشد واگر به سود ان ها نباشد اصلا ورود نمی کنند وبه زندگی عادی خود می پردازند. 

یک مثال دیگر، اینکه کارخانه ای پا گرفته وبرای پیشرفت وترقی ، احتیاج به یک سری افراد ماهر ومتخصص برای انجام کار دارد، اما افراد مسئول این کارخانه بدون اینکه تفکری داشته باشند و به فکر پیشرفت کارخانه باشند، برای کار در کارخانه فقط از افراد نزدیک خودشان، که حتی تخصص لازم را ندارد، استفاده می کنند و در این شرایط فقط هدف شان سود بردن و منفعت طلبی است، مطمئنا این کارخانه بعد از چندی از رونق می افتد وبه اقتصاد ان کشور لطمعه می زند. اما اگر افراد مسئول عاشقانه در ان محیط کار کنند وصد نفر انسان متخصص وکار بلد را برای کارخانه استخدام کنند، روز به روز کارخانه رونق پیدا می کند وان موقع است که تعداد نفرات بیشتری می توانند به ان محیط کار وارد بشوند. 

استاد امین در ادامه سی دی می فرمایند: که اگر بخواهیم جامعه ای را درست کنیم به تنها چیزی که احتیاج داریم، معلمان راستین هستند؛ زیرا ان ها با پرورش شاگردها ودرست کردن افکار و اندیشه ان ها می توانند انسان هایی را پرورش بدهند که هر کدام می توانند بخشی از یک سیستم را درست کنند، ما اگر بخواهیم جامعه ای را نابود کنیم بهتر است که معلم های ان جامعه را از کار بیاندازیم، در ان صورت ان جامعه به راحتی نابود می شود. معلم در صور پنهان انسان می تواند تغییراتی رابه وجود بیاورد، روح در انسان فقط وجود دارد وفقط انسان است که می تواند علم کسب کند واموزش ببیند. 

یک معلم خوب چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ 

۱-موضوعی که به انسان اموزش می دهد بر اساس نیاز انسان است. 

۲_مطالبی را که اموزش می دهد کاملا حقیقی باشد. 

۳_مطالبی را که خودش بلد است باید ساده کند تا قابل درک وفهم برای شاگردانش باشد. 

دانش هستی انتهایی ندارد ومن به واسطه عمقی که بتوانم در ان نفوذ کنم، می توانم بفهمم. بالاترین چیزی که برای رشد مان احتیاج داریم معلم واقعی است، که به درستی مطالب را به انسان انتقال دهد، تا بتواند شاگردی با افکار و اندیشه درست تربیت کند وتحویل جامعه بدهد. همه چیز می تواند به دست معلم ها اباد ویا ویران شود. 

 

 

متن: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر ساناز، لژیون اول

تایپ و ویراستاری: همسفر ساناز راهنمای لژیون اول

همسفران لژیون کیش 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .