English Version
English

درمان اعتیاد فقط مصرف مواد نیست!

درمان اعتیاد فقط مصرف مواد نیست!

جلسه دوم از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگرۀ ۶۰ نمایندگی ارتش، با استادی راهنمای محترم مسافر مهرداد، نگهبانی مسافر حنیف و دبیری مسافر سعید، با دستور جلسه «آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی» در روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مهرداد هستم مسافر. از نگهبان و دبیر عزیز ممنونم که اجازه دادند امروز در این جایگاه قرار بگیرم.
متدی که در کنگره دارد انجام می‌شود و کسی که به کنگره می‌آید و وقت می‌گذارد هزار درصد جواب می‌گیرد. خودم می‌دانم من چه حال و روز و شرایطی داشتم و چقدر عذاب می‌کشیدم، چون کل سیستم از تعادل خارج شده بود به قول یکی از بچه‌ها وقتی همه بیدار بودند من خواب بودم و همه خواب بودند من بیدار بودم.
درباره دستور جلسه آداب و معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل بی‌تعادلی، ما درباره اعتیاد بخواهیم صحبت کنیم می‌گوییم درمان فوق ترک است و بالاتر از درمان تعادل است. اکثر مشکلاتی که من داشتم دلیلش عدم آگاهی و دانایی بود و بخشی هم اعتیاد آمد و کوک چهارم را به آن وارد کرد.
تعادل به معنی پایداری است. اگر ساختاری بتواند زیر فشار و در برابر نیروهای مختلف دوام و استحکام و ثباتش را حفظ کند و این ثبات یکنواخت باشد، می‌توانیم بگوییم سیستم پایدار است. مثلاً بچه‌های که در کنگره درمان می‌شوند، همهٔ اینها لازمه‌اش این هست که ما مثلث دانایی یعنی آموزش، تفکر و تجربه ایجاد شود.
آداب معاشرت هم مجموعه رفتارهایی که ما در برخورد با دیگران و موضوعات مختلف اگر درست انجام بدیم هم خودمان آرامش داشته باشیم هم پیش دیگران منفور نباشیم. من سعی کنم برخوردم با دیگران درست باشد و رفتاری که دوست دارم بقیه با خودم انجام بدهند. مدل حرف‌زدن، مدل حساب و کتاب و صداقت من آن طوری که دوست دارم همکارم با من باشد من خودم باشم.
آداب جمع ادب است. ما اگر بتوانیم با آدم‌های مختلف ادب را رعایت کنیم و از خطوط ارزشی فراتر نرویم، می‌توانیم بگوییم این را داریم و آدمی هستیم که می‌توانیم با بقیه درست برخورد کنیم. درمان اعتیاد فقط مصرف مواد نیست؛ بلکه طریقه درست زندگی‌کردن هم بخشی از درمان و تعادل است. باید آموزش‌ها را بگیریم و کاربردی کنیم.
ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

تایپ: مسافر حامد
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .