English Version
English

دروازه را ببندیم

دروازه را ببندیم

جلسه هشتم از دوره دوم لژیون آموزشی کنگره ۶۰ لژیون بوئین‌زهرا؛با استادی راهنما مسافر هادی ونگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر رامین با دستور جلسه (درمان سیگار) جمعه 11 خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ صبح آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان، هادی هستم مسافر، از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که به من این فرصت را دادند تا اولین مشارکت را داشته باشم. در مورد دستور جلسه اگر بخواهم صحبت کنم در ابتدای سفرم اصلاً تصور نمی‌کردم که امکان درمان سیگار وجود داشته باشد در ضمن مصرف بنگ هم داشتم و فکر نمی‌کردم که بتوانم این مسائل را حل کنم . دلیل آن‌هم این بود که با بیماری اعتیاد آشنایی کامل نداشتم.
زمانی که وارد کنگره شدم بامطالعه کتاب 60 درجه زیر صفر جناب مهندس و تجربیاتی که ایشان در ترک‌های ناموفق مواد داشته‌اند، علت بیماری ما را مشخص کردند. ما خود به‌تنهایی قادر به تشخیص بیماری‌مان نبودیم. فکر می‌کردیم مسئله‌ای اتفاق افتاده و می‌توانیم با حضور در کنگره آن را ترک کنیم و به دنبال زندگی خود برویم و طی مدتی که در مسیر کنگره قرار گرفتم، شرایط فرق کرد و آن را مدیون خدمتی می‌دانم که از ابتدا یا اوایل سفرم انجام دادم. اولین کاری که کردم این بود که از خیلی از مسائل که مرا درگیر خود کرده بودند، فاصله گرفتم و سعی کردم روی درمان خود تمرکز کنم و این‌زمانی بود که لژیون‌های سیگار در حال تأسیس بودند.
درست متوجه نبودم که مواد مخدر و سیگار با سیستم ایکس من چه کرده است. اگر سیستم‌های حیاتی مجدداً راه‌اندازی نشوند، هیچ اتفاق مهمی در بدن ما رخ نخواهد افتاد، درواقع با مصرف مواد و سیگار این سیستم روزبه‌روز نابود خواهد شد. دانستم که مصرف‌کننده در کنگره به شخص بیماری گفته می‌شود که دانسته یا نداسته با مصرف مواد مخدر آسیب‌هایی به جسم خود وارد کرده‌است. برای اینکه بتوانیم مسئله‌ای را حل کنیم باید اول آن موضوع را بشناسیم. در ادامه متوجه شدم که در کنگره ترک اتفاق نمی‌افتد بلکه درمان بیماری اعتیاد رخ می‌دهد. حتماً با مصرف مواد مخدر در بدن ما اتفاقاتی افتاده است که با سفر کردن به‌تدریج همه آن‌ها درست می‌شوند.

درواقع به‌واسطه استفاده از مواد مخدر، سیگار یا الکل باعث شده‌ایم قسمت‌های حیاتی بدن ما که مسئول تولید مواد شبه افیونی بوده‌اند از کار بیافتند. این قسمت‌ها باید احیا شوند و این ممکن نیست مگر با متد دی اس تی که با مصرف درست، در زمان درست داروی اوتی که در دسترس مسافران سفر اول است. برای این‌که مسئله ای را مال خود کنیم یا به عبارتی آن را حل کنیم بهتر است آن را اجرایی کنیم. راهنمای بنده در مورد درمان سیگار صحبت می‌کردند ولی من زمانی متوجه موضوع شدم که خودم اقدام کرده و آن را اجرا درآوردم. از معدود افرادی بودم که قبل از رهایی مواد، رهایی سیگار را جشن گرفتم.
انرژی بسیار بالایی داشتم و این به خاطر این بود که تجربیات راهنمای خودم را عملی کردم. قبل از درمان سیگار داروی اوتی مصرف می‌کردم و سیگار هم می‌کشیدم و سطح انرژی پایینی داشتم. بااینکه خدمت گذار هم بودم. از راهنمای خودم راهکار خواستم و ایشان فرمودند: در این حالت که شما سفر می‌کنید و خدمت هم می‌کنید، مصرف سیگار برای شما حکم یک سارق را دارد. درواقع انرژی که باید صرف ‌ترمیم ساختار جسم ما شود به سرقت می‌رود. بعدازاین که شروع به خوردن آدامس نیکوتین کردم، کم‌کم متوجه شدم که از خمیازه و اشک چشم دیگر خبری نیست و بعد این تجربه قشنگ آن را ادامه دادم و آدامس را به‌موقع و به‌اندازه مصرف کردم و سعی کردم گوش‌به‌فرمان باشم
در درون جسم من انقلاب عظیمی در حال رخ دادن بود که برای من خیلی ناآشنا بود و حس‌های خیلی قشنگی در من شکل می‌گرفت. این حس‌ها در درون من این انگیزه را به من دادند تا بتوانم به غول اعتیاد پیروز شوم و یک درمان خیلی خوبی به دست بیاورم و همین باعث شد تا از درمان خودم بسیار راضی باشم. در روزهای آخر سفر، بعید می‌دانستم کسی حالش مثل من خوب باشد. از روز اول که خدمت گذار شدم خود را در بازی دیدم و کسی که وارد بازی می‌شود بهتر از آن لذت می‌برد تا کسی که تماشاچی باشد.

برای حل هر مسئله‌ای باید آن را درست دید. آمده بودم تا مواد خودم را ترک کنم و در ادامه سیگار و بنگ را مصرف کنم که متوجه شدم دروازه ورود من به مواد همین سیگار بوده است. مثالی که استاد امین فرمودند در مورد افرادی که با درمان مواد، می‌خواهند سیگار بکشند مثل کسی است که به حمام رفته و بدنشان تمیز است ولی موقع خروج دوباره لباس‌های چرک خود را می‌پوشد. باید بدانیم که ما برای حل مسئله و درمان به کنگره آمده‌ایم نه برای ترک و پاک کردن صورت‌مسئله اعتیاد. سال‌ها طول کشیده است تا وارد دنیای اعتیاد بشویم و حالا آهسته‌آهسته می‌خواهیم از آن خارج شویم.
حرکت در کنگره آهسته و ذره‌ذره اتفاق می‌افتد و برای رسیدن به رهایی و درک موضوع اعتیاد به علم و آگاهی که کنگره در اختیار ما قرار می‌دهد نیاز داریم. باید سعی کنیم تا امروز که این بستر برای ما فراهم‌شده است به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم. در مورد عوارض سیگار بخواهم کمی توضیح بدهم باید بگویم حس‌های مایکی از جاهایی است که سیگار روی آن تأثیر مخربی دارد. هیچ‌کس مثل مصرف‌کننده سیگار این موضوع را درک نمی‌کند و وقتی دقت می‌کنیم از موی سر تا نوک انگشتان ما تأثیرات سیگار خود را نشان می‌دهد.
می خواستند سربازی را به علت فرار از جنگ محاکمه کنند و از او علت کارش را پرسیدند، سرباز گفت: به هزار یک دلیل، یکی این‌که، فشنگ نداشتم و ... شما هم برای این خودتان یک دلیل پیدا کنید. بعضی از انسان‌ها دنبال توجیه کردن هستند که فلانی نود سال داشت و اتفاقی برایش نیفتاد.. خانواده، دوستان در حال تحمل ما هستند. ما میزبان سی میلیارد سلول بدن خود هستیم که به نحوی در حال تحمل ما هستند و با مصرف سیگار و عملکرد نادرست خود ببینید چه اتفاقاتی برای خود رقم‌زده‌ایم. تا زمانی که سیگار و مواد مصرف می‌کنیم یک واردکننده هستیم. زمانی می‌توانیم تولیدکننده باشیم که بتوانیم مواد شبه افیونی را به‌صورت طبیعی در بدن خود تولید کنیم مثل بعضی از کشورها که حیاتشان به کشورها و موادی است که از آن‌ها وارد می‌کنند، همیشه محتاج و در بحران زندگی می‌کنند.
در پایان تجربه‌ای که در درمان سیگار داشتم این است که مصرف آدامس نیکوتین در حین درمان مواد و راستای سفر اول بسیار لذت‌بخش است و انرژی فوق‌العاده‌ای به شما می‌ دهد. امیدوارم که همه شما دوستان سفر اولی این موضوع را تجربه کنید.

لژیون نمایندگی بویین زهرا

فعالیت های ورزشی نمایندگی بویین زهرا

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .