English Version
English

آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی

آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی

جلسه دوازدهم از دوره بیستم کارگاه های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی پاکدشت، با استادی راهنمای محترم مسافر محمد، نگهبانی مسافر میلاد و دبیری مسافر وحید با دستور جلسه «آداب معاشرت، ادب و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی» شنبه 12 خرداد 1403 ساعت 16:30 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر
دستور جلسه این هفته آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی است. این دستور جلسه برای آقای مهندس خیلی مهم است که بحث ادب و تعادل مکمل هم هستند. نمی‌شود شخصی تعادل داشته باشد اما بی‌ادب باشد یا بالعکس، امکان‌پذیر نیست. برای آقای مهندس خیلی مهم است کسی که در کنگره در حال درمان و آموزش است نسبت به محیط پیرامون خود بتواند اصولی را بشناسد و رعایت کند. در سی دی آداب و معاشرت آقای مهندس خیلی روشن مسائل را بیان می‌کند که با انجام یکسری کارها بی‌ادبی و با انجام ندادن یک سری کار دیگر ادب رعایت می‌شود. چرا برای آقای مهندس مهم است که ما این‌ها را رعایت کنیم یا حداقل بدانیم؟ من اگر بخواهم از یک جایگاهی خودم را تغییر بدهم و وارد جایگاه دیگری بشوم باید آداب و رسوم جایگاه جدید را بدانم و اجرا کنم، اگر اجرا نکنم قطعاً تغییراتی صورت نمی‌گیرد. ما در زمان مصرف برای تهیه مواد یک آدابی را باید رعایت می‌کردیم، پس وقتی‌که بخواهیم از این گروه بیرون بیاییم باید صحبت کردن، راه رفتن، غذا خوردن و آداب و معاشرت تغییر کند. معمولاً ما در همایش‌ها و جلساتی که از شعبات دیگر کنار هم جمع می‌شویم به‌وضوح مشاهده می‌کنیم که بچه‌های کنگره صحبت‌های یکدیگر را به‌خوبی متوجه می‌شوند، در کلام‌الله آمده است که گروهی هستند که حرف‌های یکدیگر را متوجه نمی‌شوند. در بحث همسفر ها و مسافران اگر آموزش‌های کنگره نبود هیچ‌کدام حرف یکدیگر را متوجه نمی‌شدند، اگر شخصی از یک ان جی او دیگر وارد کنگره شود همه متوجه می‌شوند که از کنگره نیست چون ادبیاتش با ما فرق می‌کند.
سخنان راهنمای مسافر علی‌اصغر
علی‌اصغر به خاطر سیگار از خدمت‌ها عقب افتاد و خیلی تلاش کرد تا این مشکل را حل کند. این‌قدر درمان سیگار را غیرممکن می‌دید که یک روز گفت: ایجنت قبلی آقا مجتبی گفته است زمانی که سیگارت درمان شد فردای آن روز برایت تولد می‌گیریم. به علی‌اصغر، همسفر و راهنمای همسفرشون تبریک می‌گویم و امیدوارم که جایگاه‌های بالاتری را تجربه کند.
سخنان مسافر علی‌اصغر
تشکر می‌کنم از راهنمای خوبم که هم در سفر سیگار و هم در سفر اول خیلی براشون مشکل ایجاد کردم. یک تشکر ویژه می‌کنم از همسفرم که در این راه خیلی سختی کشیدن و همراهی کردند.
سخنان راهنمای محترم همسفر شهلا
به مسافر علی‌اصغر و راهنمای محترمشان تبریک می‌گویم و همین‌طور به خانم شهلا تبریک می‌گویم. خانم شهلا مانند دیگر همسفران با استرس خیلی زیاد و حال خراب وارد کنگره شدند و فقط به دنبال این بودند که مصرف مسافرشان تمام بشود و بروند ولی بعد از مدتی که آموزش گرفتند متوجه شدند که کنگره فقط برای درمان اعتیاد نیست. در کنگره تعادل، ارزش‌ها، مهارت زندگی و... مهم است و این‌ها را یاد گرفتند و ماندگار شدند و انشالله که شال راهنمایی را بگیرند و جزو خادمین خوب کنگره باشند.
سخنان همسفر شهلا
من و مسافرم با کمک راهنمایانمان به‌خوبی سفر کردیم و مسافرم به رهایی رسید. از نعمت‌های خوب کنگره که باید به آن اشاره‌کنم سفر سیگار است چون ما فقط برای درمان مواد به اینجا آمده بودیم. تشکر می‌کنم از آقای مهندس بابت آموزش‌های خوبشان که باعث شد کم و کاستی‌های زندگیمان را ذره‌ذره جبران کنیم. تشکر می‌کنم از راهنمای مسافرم محمد آقا که مانند یک برادر بزرگ‌تر کنار مسافرم بودند. تشکر می‌کنم از راهنمای خوب خودم که در هر ساعتی کنار من بودند و کم‌وکاستی و حال بدی‌های من را تحمل نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .