English Version
English

حتی یادم نمی‌آید که روزی سیگاری بودم

حتی یادم نمی‌آید که روزی سیگاری بودم

چهارمین جلسه از دور پنجاهم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه آقایان همسفر در نمایندگی آکادمی، با استادی راهنمای محترم همسفر ماجد، نگهبانی همسفر منصور و دبیری همسفر بهنام، با دستور جلسه «سیگار»، پنجشنبه 10 خرداد ۱۴۰3 ساعت ۱۴ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

شاید یک مطلبی باشد که همسفرها این را ندانند، شاید هم خیلی‌ها از من بهتر بدانند؛ چون زمانی که در لژیون سیگار سفر می‌کردم، کسی بود که مثلاً ۸ سال به کنگره می‌آمد، اما ضرورت درمان سیگار را نمی‌دانست یا نمی‌دانست که نیکوتین می‌آید و جایگزین استیل کولین بدنش می‌شود. عین کاری که آنتی ایکس‌های دیگر می‌کنند؛ مثل مواد مخدر، الکل و قرص اعصاب و روان.
دست‌کم می‌گرفتند! درحالی‌که آقای مهندس در ۱۴ مقاله گفتند: مجموع کل مرگ‌ومیر در تمامی سوانح طبیعی یا غیرطبیعی را ضربدر عدد ۱۷ بکنیم به تعداد مرگ‌ومیر از مصرف سیگار می‌رسد؛ یعنی آمار مرگ‌ومیر توسط سیگار ۱۷ برابر مرگ‌ومیر دیگر است. به این نوع مرگ می‌گویند: مرگ خاموش.
خوشبختانه الآن یک قانون جدید آمده که شخصی که وارد کنگره می‌شود و سیگاری است، پس از ۳ ماه باید سفر سیگار انجام بدهد. این قانون، قانون بسیار خوبی است و کمک می‌کند که شخصی ۳،۴،۵ سال نیاید و به نتیجه برسد که باید سفر سیگار کند.
آقای مهندس می‌گفتند: یک تازه‌وارد هروئینی را به‌عنوان استاد جلسه بگذارید؛ اما راهنمایی که سیگار می‌کشد را استاد جلسه نگذارید. درمان سیگار و همه این‌ها برای این است که حال من بهتر شود.
آقای مهندس در سی‌دی‌هایشان می‌گویند: یک‌بار برای اعتیاد درمان شدیم، بعد برای سیگار درمان شدیم، الآن هم لژیون جونز برای تناسب‌اندام آمده. وزن؛ یعنی آقای مهندس دوست دارند که همه‌ی ما زیاد عمر کنیم و باکیفیت عمر کنیم. همیشه هم می‌گویند: من برای خودم زندگی نمی‌کنم و در قبال خانواده‌ام و عزیزانم مسئول هستم؛ یعنی من باید جوری زندگی کنم که کسی نگران سلامتی من، جهان‌بینی من و... نباشند.
من شخصاً خیلی خدا را شکر می‌کنم که توانستم از مسئله سیگار رها و درمان بشوم. روش DST طوری است که بعد از درمان شدن، آدم هیچ حسی نسبت به سیگار ندارد؛ مانند این حرفی که آقای مهندس می‌گوید: تریاکی در انبار تریاک بخوابد و حسی به تریاک نداشته باشد، الکلی در بار کار کند، اما حسی به الکل نداشته باشد، سفر سیگار هم همین‌طور است.
من یک مسافرت ۳،۴ روزه رفتم. در حین رفتن اصلاً یاد سیگار نبودم. کسانی که سیگاری هستند می‌دادند که لحظه‌به‌لحظه در مسافرت‌ها همیشه دنبال سیگار کشیدن و جایی برای سیگار کشیدن می‌گشتیم، به دنبال اینکه از کجا سیگار بخریم و دردسرهای خاص خودش را داشت.
اما از مسافرت که داشتم برمی‌گشتم با همسرم که صحبت می‌کردم، گفتم: خدا را شکر که درمان شدم و حتی یادم نمی‌آید که روزی سیگاری بودم.
این موضوع لطف خداوند و زحمات آقای مهندس و خانواده‌شان است که همچنین بستری را فراهم کرده‌اند و من خدا را شکر می‌کنم که در اینجا هستم و آموزش می‌گیرم.

 

مشارکت استاد امین:
با حضور استاد امین، دیده‌بان جهان‌بینی و همسفران آقا، افتخار استفاده از مشارکت ایشان را داشتیم:

سلام دوستان امین هستم یک همسفر.
من خودم هم‌ زمانی مصرف‌کننده سیگار بودم، تقریباً از سال 80 ـ 81 مصرف سیگار را شروع کردم تا سال 93 که با روش آقای مهندس و راهنمایی‌های ایشان سیگارم درمان شد.
خانواده ما 5 نفرمان هم مصرف‌کننده سیگار بودیم و سیگار می‌کشیدیم. در یک مقطعی من یادم هست که خانم آنی برای ما یک باکس سیگار می‌خرید. از سال 82 ـ 83 که اوج مصرفمان هم بود، خانه‌مان را داشتیم بنایی می‌کردیم و یکی از دوستانمان آمده بود به خانه ما تا کمکمان کند. او هم سیگاری بود و در روز مثلاً یک باکس سیگار تمام می‌کردیم و دوستم می‌گفت: که چه خبر است؟
آقای مهندس که می‌خواستند به استخر بروند، ما حساب می‌کردیم که مثلاً 5 نخ سیگار لازمشان می‌شود و از 15 نخ بقیه سیگارشان را برمی‌داشتیم و مصرف می‌کردیم.
اگر آقای مهندس این روش را کشف نمی‌کردند، ما نمی‌توانستیم از سیگار کشیدن بیرون بیاییم. من خودم بارها سیگار را ترک کرده بودم، 1 سال، 14 ماه و حتی به‌عنوان جایگزین پیپ می‌کشیدم که داشتم خفه می‌شدم و ریه‌ام خونریزی کرد.
ولی چیزی که جالب بود من سیگار نمی‌کشیدم، اما اگر کسی جلویم سیگار می‌کشید، من تمام مدت به سیگار او نگاه می‌کردم تا تمام شود و کاملاً این نفس من گرسنه بود، اما وقتی‌که این روش را آقای مهندس کشف کردن و ما شروع کردیم به درمان شدن، اصلاً این روش درمان با تمام ترک‌های قبلی کاملاً متفاوت بود و قابل‌مقایسه نیز نبود.
یک کشف بزرگی برای تمام بشریت بود و انشالله که انسان‌ها بتوانند از این روش درمان بهره ببرند.

رهایی‌های 40 و 30 سی‌دی:
در ادامه جلسه همسفر علیرضا از لژیون پنجم موفق به دریافت رهایی 40 سی‌دی شدند و همچنین همسفران محمد و ناصر از لژیون پنجم و همسفر محمد از لژیون هفتم موفق به نوشتن 30 سی‌دی شدند. ضمن تبریک به ایشان و راهنماهای محترمشان، برایشان موفقیت در ادامه مسیر را آرزومندیم. تا باد چنین بادا.

تقدیر از مرزبانان جاری و اعطای شال مرزبانی به مرزبانان جدید نمایندگی:

در ادامه توسط دیده‌بان محترم همسفران آقا، استاد امین، مراسم تقدیر و تشکر از مرزبانان دوره قبل همسفر علی و همسفر هادی انجام گردید.

به این عزیزان بابت به پایان رسانیدن دوره خدمت مرزبانی خداقوت و تبریک می‌گوییم و امیدواریم که در جایگاه‌های خدمتی بالاتر بدرخشند.

و اما در ادامه، مراسم پیمان و اعطای شال مرزبانی به مرزبانان جدید نمایندگی آکادمی، همسفران اشکان و مجتبی انجام شد. کسب این جایگاه خدمتی را نیز به ایشان تبریک می‌گوییم و آرزوی توفیق در مسیر خدمتی را برای این عزیزان خواستاریم. 


تایپ: همسفر محمدجواد (لژیون چهارم)
ویراستاری: همسفر محمد (لژیون تازه‌واردین)
تصویربردار: همسفر محمدجواد (لژیون چهارم)
تهیه و تنظیم: سایت همسفران آقا، نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .