English Version
English

درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است

درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است

مصاحبه با کمک راهنما نوید (درمان سیگار)

س- لطف بفرمایید خودتان را به‌رسم کنگره معرفی بفرمایید
سلام دوستان، نوید هستم یک مسافر، آخرین آنتی ایکس شیره و تریاک، روش درمان دی اس تی،با داروی اوتی، ورزش در کنگره شنا، راهنمای محترم امیر غلامی. هم‌اکنون 5 سال و شش ماه است از بند مواد آزاد و رها هستم و در ادامه سفر سیگار را انجام دادم به راهنمایی آقا عطا با متد دی اس تی، داروی درمان نیکوتین خوراکی، هم‌اکنون 5 سال و شش ماه است که از بند نیکوتین آزاد و رها هستم
س- بفرمایید چطور با کنگره آشنا شدید.
طریقه آشنایی بنده با کنگره 60 توسط یکی از دوستان بود. آن‌هم در حین مصرف مواد، ازآنجایی‌که من فرد کنجکاوی بودم، علاقه‌مند شدم که با سیستم کنگره آشنا شوم، تحقیق کردم و متوجه شدم نزدیک‌ترین جا شعبه کاسپین قزوین است و برای درمان به آنجا مراجعه کردم.
س- در پیام سفر اول آمده است وقتی این سفر تمام شد آنجا تورا پاداشی نیکو خواهد بودو آن پاداش بند عشقی است که بین تو و قدرت مطلق برقرار خواهد بود، برداشت شما از این پیام چیست؟
این پیام را از ابتدای سفر اول دوست داشتم. شاید درک درستی از آن نداشتم ولی خواندن این پیام در من نوای امیدی می‌داد و از شنیدن آن خوشحال و خرسند می‌شدم. کم‌کم درک کردم که آخر این راه درست است و این را به‌مرورزمان و با متد دی اس تی متوجه شدم. با توجه به‌سختی هایی که سفر در طول خود دارد، رسیدن به درمان راحت نیست. باید روی خواسته خود متمرکز شویم و این در پایان به من امیدواری می‌داد که پایان شب سیه سپید است.
س- خاطره اولین سیگاری که مصرف کردید و از آن لذت بردید، تعریف کنید.
متأسفانه در سن کم با سیگار آشنا شدم و از ابتدا احساس بزرگ شدن به من می‌داد و این واقعیتی بود که سالیان سال با من بود و احساس می‌کردم مصرف سیگار من حس بزرگی می‌دهد. قطعاً لذت داشت، انکار نمی‌کنم و از جایی که ذهن جستجوگری داشتم، دوست داشتم تجربه کنم. بعدازاین که متوجه شدیم که سیگار چه بلایی به سرمان آورده شروع به دست‌وپا زدن می‌کنیم و متأسفانه هیچ راه منطقی برای خلاصی وجود ندارد. برای ترک راه‌های مختلفی را امتحان کردم و موفق نشدم و از یک جایی به بعد لذت تبدیل به ذلت شد و این را به عینه درک کردم.
س- روش دی اس تی دردرمان سیگار و مواد چه تأثیری روی یکدیگر دارند
ازآنجایی‌که روش دی اس تی یک روش تجربی و علمی است و اینکه به قول فرمایش جناب مهندس، علمی که تجربه‌شده باشد، سندی است بی‌نقص، قطعاً روش دی اس تی تلفیقی از علم و تجربه است و می‌توانیم الگوهای بی‌نقصی که در کنگره به درمان رسیده‌اند مشاهده کنیم. اگر کسی به قله رسید به این معنی است که دیگران هم می‌توانند برسند، چراکه راه هموارشده است. اولین درمان سیگار توسط آقای مهندس انجام شد و راه برای درمان امثال من باز شد تا به یک تعادل نسبی برسم. در کنگره روی این موضوع اعتقاد وجود دارد که درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان
س- با توجه به اینکه کمک راهنما هستید آیا راهنمای درمان سیگار هم هستید و چند وقت است این کار انجام می‌دهید؟
خیر، در حال حاضر راهنمای درمان سیگار نیستم اما اقدامات اولیه را انجام داده‌ام. برای این موضوع از منابع آموزشی کنگره آزمونی برگزار می‌شود و یک سری سی‌دی‌ها و مقاله سیزدهم، کتاب چهارده مقاله که در مورد سیگار توضیحات زیادی داده است خیلی علاقه‌مندم و دوست دارم در آینده این کار را انجام بدهم و امیدوارم به‌زودی تجربه کنم.
س- بیشتر افراد جامعه می‌دانند که سیگار مضراتی دارد. در دسته‌بندی می‌توان به مضرات فردی، اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد. به نظر شما تخریب در کدام مورد بیشتر است و خود را نشان می‌دهد.
اگر بخواهم به تخریب‌های سیگار اشاره‌کنم به اعتقاد من سیگار یک پکیج کامل از انواع تخریب‌هاست. علم پزشکی به این موضوع رسیده است که چند هزار نوع ماده سمی در سیگار وجود داردکه قطعاً روی روان، نگرش و جهان بینی افراد تأثیر خواهد گذاشت. ازنظر اجتماعی هم باید بگویم فرد سیگاری جایگاه خوبی ندارد ونمی تواند در هرجایی حضورداشته باشد و نگاه خوبی به این موضوع نیست و این ظن و گمان وجود دارد که فرد سیگار احتمالاً مواد مخدر دیگری هم مصرف می‌کند. درواقع به اعتقاد کنگره دروازه ورود اعتیاد هم می‌تواند باشد.

س-از دیدگاه کنگره یک سفر اولی از چه زمانی می‌تواند سفر خود را شروع کند؟
از دیدگاه کنگره مسافر در سفر اول بعد از دو ماه می‌تواند سیگار خود را شروع کند. به اعتقاد من شاید امکان این وجود داشته باشد که حتی زودتر این کار را با تائید راهنما شروع کند چراکه راهنما از نزدیک با روحیات و وضعیت رهجوی خود آشناست. اگر در سفر دوم وارد لژیون ویلیام وایت شویم کار کمی سخت‌تر خواهد بود. همین سیگار به اعتقاد خیلی‌ها قابل‌درمان یا ترک نیست ولی در کنگره با متد دی اس تی کاملاً قابل‌درمان است.
س- به نظر شما امکان این‌که شیوه درمان دی اس تی که امروز برای مواد مخدر و سیگار مورداستفاده است در آینده تغییراتی داشته باشد؟
در طول این شش سالی که در کنگره حضور دارم شاهد تغییرات زیادی بوده‌ام واز آنجایی که کنگره رو به جلوحرکت می‌کند، بهتر است بگویم در این مسیر آزمون‌وخطاهای زیادی صورت گرفته است تا به متد دی اس تی رسیده‌ایم درواقع شالوده کار مشخص است. به‌طور مثال برای درمان قلیان، ناس پروتکل‌های جدیدی اضافه‌شده است که قبلاً وجود نداشت و این نشان می دهد که کنگره همیشه روبه‌جلو و تکامل حرکت می‌کند.
س- درمان سیگار چه تأثیری روی درمان مواد مخدر می‌گذارد؟
استاد امین درجایی می‌فرمایند: درمان اعتیاد با سفر سیگار تکمیل می‌شود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و به نظر من هر چه زودتر سفر خود را شروع کند به حس و حال بهتری دست پیدا می‌کند. در درمان سیگار خیلی چیزها وجود دارد که درکشیدن آن نیست و خود من این موضوع را بعد از درمان متوجه شدم و به این باور رسیدم که اگر سیگارم درمان نمی‌شد، درمان اعتیادم هم ناقص می‌ماند و این دو مکمل یکدیگر هستند.
س- خیلی ممنونم از مشارکت شما و در پایان اگر موضوع یا مطلبی هست بفرمایید
در پایان، صحبتم بیشتر جنبه تشکر و قدردانی دارد. در ابتدا باید از خداوند سپاسگزار باشم که نور کنگره را در دل من انداخت تا از راهی که آمده‌ام برنگردم و مطمئن باشم که این مسیر درست است. واقعاً برای درمان به خیلی جاها مراجعه کردم متأسفانه هیچ نتیجه‌ای نگرفتم و به هر جا که مراجعه می‌کردم باری به بارهای من اضافه می‌شد و جواب منطقی به من داده نمی‌شد. از روزی که با کنگره آشنا شدم در مسیر درمان قرار گرفتم و به چیزی که مدنظرم بود رسیدم و انشالله لژیون سیگارم نیز به‌زودی برپا خواهد شد. همین‌طور از همه‌کسانی که به من در این مسیر کمک کرده‌اند، راهنمای عزیزم امیرغلامی و راهنمای سیگارم آقای عطاالله حدادی، هر جا هستند برای این عزیزان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. راهنما یک بلد راه است و مثل نوری در مسیر حرکت می‌تابد. این پیام را می‌خواهم به کسانی که درمان سیگار خود را شروع نکرده‌اند بدهم که درمان سیگار از درمان مواد لذت‌بخش‌تر است. امیدوارم همه سفر اولی‌ها و کسانی که درمان سیگار را انجام نداده‌اند یک روزبه این حال خوش برسند.

تایپ و تنظیم : مسافر مهدی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .