English Version
English

علم جهان‌بینی دریایی از روشنایی و نور

علم جهان‌بینی دریایی از روشنایی و نور

سلام دوستان مریم هستم همسفر عباس 
اول سی دی آقای مهندس در مورد عبد بودن صحبت می‌کنند که می‌فرماید: انسان باید دغدغه‌اش خدمت کردن به دیگران و کار کردن باشد همچنین انسان برای آموزش گرفتن و خدمت کردن پا به هستی گذاشت. عبد بودن: یعنی خدمت کردن به بندگان خدا و حفظ حرمت‌های آسمانی که همیشه طبق قوانین الهی در قرآن آمده و انسان را به اجرای قوانین الهی وحرمت ها امر کرده است.

حال اگر طبق این قوانین حرکت کنیم به بهشتی که تمثیل آن آرامش و آسایش است می‌رسیم. در علم جهان‌بینی یاد می‌گیریم که همه‌چیز دارای مبدأ، مقصد و هدف مشخص است ولی رسیدن به هدف، وسیله را هیچ‌گاه توجیه نمی‌کند. ما باید برای رسیدن به هدف بهترین راه را انتخاب کنیم وازراه درست وارد شویم.

اگر بخواهید که هدف وسیله راتوجیه کند مثلاً شما با هر جنایت و فساد وجرمی بخواهید به هدفتان برسید اگر رسیدید آیا آنجا آرامش و آسایش دارید؟ یا اگر بخواهید به پاریس بروید حالا ازهر طریقی رفتید امکان داردشما زیر پل ها بخوابید ویا درمکان پناهندگان باشید یا دریک هتل پنج ستاره. پس رسیدن به پاریس یک مسئله هست و در مقصد زندگی کردن و از مقصد برخوردار شدن یک مسئله دیگر؛

بنابراین مایک هدف‌داریم و یک مبدأ، مقصد و یک وسیله وراه که مبدأ را می‌دانیم که چه هست وهر کاری که بخواهیم انجام دهیم مقصد یا هدف است و یک‌راهی است که بخواهیم طی کنیم که از مبدأ به مقصد برسیم، حالا مسیری را که مبدأ به مقصد طی می‌کنیم را صراط یا راه می‌گوییم. اگر این راه بر مبنای راستی و درستی وصداقت وامانت داری و...باشد صراط مستقیم می‌شود که بر مبنای معیارهایی که خرد جهانی یا عقل جهانی بر آن فتوا دهند و تائید کنند استوار است.

پس برای رسیدن به هدف باید به صراط مستقیم برویم و زمانی که رسیدیم از نعمت و خواص مقصد لذت ببریم و در آرامش و آسایش باشیم، شاید دیرتر و مشکل‌تر برسیم ولی آرامش داریم و اگر از صراط مستقیم خارج شویم دچار فسق، فجور می‌شویم. قبل از شروع هر کاری، قبل از صحبت کردن و اظهارنظر کردن در مورد موضوعی حتماً باید درموردش تحقیق و تجسس کنیم حتی اگر بخواهیم یک کار را تصدیق یا تکذیب کنیم حتماً باید درموردش تحقیق کنیم و علم آن موضوع را داشته باشیم.

بعضی از انسان‌ها در حوض‌ها و آب‌انبارهای درونی خودشان زندگی می‌کنند آموخته‌هایشان مثل یک آب‌انبار و حوض‌های خیلی کوچک است وآن ها درهمان افکار خودشان زندانی هستند به‌راستی‌که دشمنی بالاتر از جهل و نادانی خودمان نیست. علم جهان‌بینی کنگره برای ما مانند دریایی از روشنایی ونور است که اگر در مسیر آن حرکت کنیم راه درست به سمت ما می‌آید. انسان با تغییر نگرش و افکار خودش می‌تواند به آرامش برسد و وقتی در آرامش باشد امواج طبیعت با انسان هم سو می‌شود.

ویرایش: مریم همسفر جواد (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .