English Version
English

آرامش در جسم و روان با درمان سیگار

آرامش در جسم و روان با درمان سیگار

امروزیازدهمین جلسه ازدوره بیست وپنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی عطار نیشابوری به استادی: همسفر اسماء و نگهبانی: همسفر محبوبه ودبیری: همسفرراضیه با دستور جلسه «سیگار» در روز دوشنبه 24 اردیبهشت ۱۴۰۲ رأس ساعت 16 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است، من که میگویم کلام خود نیست بلکه فردی است در جمع بیکران هستی که باورش کار هر کس نیست، مگر معنای آن بداند که آن چیست، ارابه‌ها را در بیکران به حرکت درآورید که نگهبانان ماوراء به آنچه در زمین می‌گذرد نیازمندند بشکافید آنچه شکافتنی نیست در دل‌سنگ بروید و ترکیب‌ها را جدا نمایید.

در رأس سخنانم خلاصه‌ای از سفر نیکوتین را بیان می‌کنم: اولین بار گرایش من به سمت قلیان برمی‌گردد به پنج سال پیش که در جمع دوستان با اولین تعارف، اولین گام را به دنیای تاریک اعتیاد به نیکوتین برداشتم و با هر بار استفاده از قلیان گویی خود را بیشتر در تاریکی‌ها فرومی‌بردم اما هر گز باور نداشتم که من یک فرد قلیانی هستم زمان گذشت و خداوند کنگره را بر سر راه من قرارداد و من دریکی از روزهای جمعه باخانم مهدیه راهنمای ویلیام صحبت کردم و ایشان به من گفتند من نیاز به سفر نیکوتین دارم و طی حرف‌هایی که با من زدند به این تفکر و بیداری رسیدم که من به این سفر نیازمندم و خداوند را شاکر هستم که توانستم این سفر را به اتمام برسانم و به این حال خوش برسم
و اما در مورد سیگار و مضرات آن بخواهم بگویم تلفات سیگار از سیل و سوانح رانندگی نیز بیشتر است چراکه کسی که سیگار می‌کشد اولین قدم را به دنیای تاریک اعتیاد برمی‌دارد. در ریه انسان یکسری حبابچه‌هایی وجود دارد که وظیفه این حبابچه‌ها پاک‌سازی ریه و اکسیژن‌رسانی هست فردی که سیگار می‌کشد براثر استفاده از سیگار تمام این حبابچه‌ها را مسدود می‌کند و اکسیژن‌رسانی به خون انجام نمی‌گیرد و سیستم ایمنی بدنش پایین می‌آید برای همین افراد سیگاری بیشتر مریض می‌شوند.

سؤالی که در اینجا پیش می‌آید که ما چرا می‌خواهیم سیگار را از یک فرد سیگاری بگیریم.
آیا به قول آقای مهندس دلیل منطقی وجود دارد؟! آیا فقط چون خلق‌وخوی یک سیگاری به هم می‌ریزد؟! چه دلیلی وجود دارد که یک فرد سیگاری نمی‌تواند سیگار را کنار بگذارد هر مسئله‌ای فقط می‌تواند یک جواب داشته باشد راه رسیدن به خداوند فقط یک‌راه است آن‌هم راه صراط مستقیم اما برای یک فرد سیگاری در قسمت جسم و فیزیولوژی او چه چیزی رخ‌داده است که نمی‌تواند سیگارش را کنار بگذارد و جواب این سؤال این است که در سیگار هم مثل مواد مخدر عمل جایگزینی انجام می‌شود ما در بدن چیزی شبیه نیکوتین سیگار داریم به نام نیکوتینمید وقتی فرد سیگار می‌کشد باعث می‌شود این ماده در بدن از کار بیفتد و نیکوتین کشیدنی یا همان سیگار جایگزین نیکوتین مغز شود، آقای مهندس با ایده و تفکر ناب در مورد درمان سیگار به این نتیجه رسیدند که مثل روش دی اس تی باید با آدامس نیکوتین طی مدت ده ماه آدامس جایگزین سیگار شود و فرد به درمان قطعی برسد. آقای مهندس یک انسان را به یک درخت تشبیه کردند میوه‌ها و شاخ و برگ درختان شخصیت انسان، تنه جسم انسان و ریشه درخت جهان‌بینی فرد است یک فرد سیگاری باید به آن نقطه از تفکر و بیداری و هوشیاری برسد که با کشیدن سیگار چه تخریبی بر جسم خود وارد نموده است وقتی پذیرفت می‌تواند سیگار را کنار بگذارد و به درمان قطعی و حال خوش رهایی برسد.

از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید ممنونم.

عکاس:مرزبان خبری همسفر انسیه
تایپ ویرایش :همسفراسماء
نمایندگی همسفران عطار نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .