English Version
English

صلح و آرامش اگر از درون نباشد پایدار نیست

صلح و آرامش اگر از درون نباشد پایدار نیست

چهارمین جلسه از دوره سی و پنجم جلسات ویلیام وایت به استادی مسافر حجت، نگهبانی مسافر امید و دبیری مسافر رحمان با دستور جلسه «وادی سوم و تاثیر آن روی من» جمعه ۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حجت هستم مسافر سیگار؛

از نگهبان جلسه سپاس گزارم که من را دعوت کردند تا آموزش بگیرم. درمورد دستور جلسه وادی سوم و تاثیر آن روی من, من زمانی که وادی سوم را مطالعه کردم فهمیدم هیچ توقعی از کسی نداشته باشم باید از خودم توقع داشته باشم و قدم به قدم حرکت کنم و اگر درست حرکت کنم و درست پیش بروم به نتیجه میرسم.

استاد امین میگویند همه چیز باید از درون باشه اگه از بیرون باشه فایده ای ندارد مثالی که میزنند میگویند وقتی شیر آب را باز می کنیم اول باید خود شیلنگ و لوله پر آب بشود بعد آب از آن خارج بشود, یعنی این صلح و آرامش اگر از درون نباشد پایدار نیست و این موضوع را من در وادی سوم متوجه شدم که اگر من از درون آرامش نداشته باشم از بیرون محال است که به آرامش برسم و صلح و آرامش کاملا امر درونی است یعنی من نمی توانم نقاب آرامش بزنم یا شعار بدهم.

به قول استاد امین توقعی که دیگران از من دارند حق است و توقعی که من از دیگران دارم ناحق است! این یعنی کل وادی سوم یعنی من تکیه گاهم باید خودم باشد و تازمانی که من چشم انتظار کمک دیگران باشم به صلح و آرامش نمی رسم یا این توقع باعث سکون من در هستی می شود من باید درک کنم که چه مسیری را می خواهم طی بکنم یا چقدر زمان لازم است تا از یک پله به پله بعدی بروم و پله پله به مسیر خودم ادامه بدهم. از اینکه به صحبت های من توجه کردید ممنونم.

 

عکاس: مسافر سیگار محسن

تایپ: مسافر سیگار امید

تنظیم: مسافر سیگار محمد8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .