English Version
English

بخشش در لژیون سردار روح انسان را بزرگ می‌کند

بخشش در لژیون سردار روح انسان را بزرگ می‌کند

سومین جلسه از دوره سوم لژیون سردار همسفران نمایندگی صادق قم به نگهبانی همسفر ایران، دبیری همسفر الین و استادی همسفر لیلا با دستور جلسه «پهلوان» در روز دوشنبه هفتم خرداد ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خدا را شکر می‌کنم که روزی من قرار داد امروز اینجا در کنار شما دوستان آموزش بگیرم و خدمت کنم از نگهبان لژیون سردار و از دبیر و خزانه‌دار سپاسگزارم و از ایجنت عزیز خانم کبری و خانم اکرم ممنون هستم که به من هم این فرصت را دادن که اینجا باشم و خدمت کنم و این جایگاه را تجربه کنم و از راهنما خوبم خانم لیلا که برای من خیلی زحمت کشیدن ممنون هستم.

در مورد دستور جلسه که پهلوان هست؛ امروز من خیلی سعی کردم تا بتوانم مطلبی آماده کنم چیزی که از این دستور جلسه متوجه شدم این است که پهلوانی فقط به اسم نیست و یا فقط به گفتن نیست پهلوان باید منش پهلوانی داشته باشد. برای مثال ما در بیرون از کنگره پهلوان را یک انسان قدرتمند و قوی می‌شناسیم مثل وزنه‌بردارها و یا کشتی‌گیرها این‌ها به‌عنوان پهلوان خیلی مثال زده شده‌اند وقتی آن وزنه‌بردار و یا کشتی‌گیر منش پهلوانی داشته باشد و محبت را نسبت به دیگران داشته باشد نامش جاویدان می‌ماند. ما در کنگره پهلوان را به شکل دیگری می‌شناسیم که آقای مهندس واقعاً مثل همیشه که در همه موارد همه چیز را خوب بررسی می‌کنند و برای آن نام مناسب انتخاب می‌کنند نام پهلوان، سردار و یا دنور هم زیبا و پرمعنا است.

مسافری که در تاریکی بوده و حالش خراب است و سختی‌کشیده و همه‌ چیز خود را ازدست‌داده برای مثال پهلوانی را از مشهد داشتیم که داستان زندگی خود را تعریف کردند که چقدر سختی‌کشیده بودند و همسرشان جدا شده بود و به خواست خداوند به کنگره آمده بودند درمان شدند و به حال خوش رسیده بودند و در ادامه پهلوان شده بودند و هم حال خودشان و  زندگی‌شان خوب بود و اینکه چقدر خداوند به ایشان قدرت داده بود که آمده بودند و پهلوان شده بودند این برای ما یکی از معجزات کنگره 60 است.

من در سال گذشته وقتی خواستم وارد لژیون سردار بشوم خیلی روز عجیب و هیجان‌انگیزی بود در واقع حس و حالی که داشتم قابل‌توصیف نیست که چقدر خوشحال بودم و از طرفی هم استرس داشتم که نتوانم مبلغ شش میلیون را پرداخت کنم؛ ولی خداوند کمک کرد و خودم هم تلاش کردم بدون کمک کسی دیگر توانستم مبلغ شش میلیون را پرداخت کنم. به نظر من کسی‌ که عضو لژیون سردار هست دنور و یا سردار می‌شود هر دو به‌اندازه پهلوانی ارزش دارد؛ زیرا آن‌ها هم به‌اندازه توانایی خودشان  که مبلغ شش میلیون تومان یا پنجاه میلیون تومان است را با عشق پرداخت کردند و در این زمان و حال حاضر خداوند باید خیلی انسانی را دوست داشته باشد تا بتواند به‌جای دیگری هم کمک کند.

خداوند به هر کسی قدرت‌ بخشیدن نمی‌دهد که توان بخشیدن مال خود را داشته باشد کسانی هستند که از هزار تومان هم نمی‌توانند بگذرند. شاید خیلی از ما در زندگی  خود مشکلات فراوانی داشته باشیم؛ ولی سعی و تلاش خود را می‌کنیم تا در لژیون سردار عضو شویم. کسانی که بیرون از کنگره هستند شاید این کار را درک نکنند که یک مسافر حال خراب چطور شده که آمده درمان شده و اکنون خود‌ش می‌تواند از مالش به کنگره ببخشد.

کسانی که عضو لژیون سردار هستند دنور و یا پهلوان هستند آن مبلغی را که پرداخت می‌کنند کاری ندارند که کجا خرج می‌شود و یا چطور خرج می‌شود اصلاً اطلاعی ندارند و در مقابل آن توقعی ندارند که برگشتی داشته باشد یا نداشته باشد؛ چون معامله نمی‌کنند. همین که حال  خودشان و مسافرشان و زندگی‌شان خوب است کافی است و این بخشش خیلی زیبا و ارزشمند است که بدون ریا و توقع بتوان بخشید.

من خودم امسال قصد داشتم دنور بشوم و به خواسته مسافرم دنور شدم و متأسفانه هنوز نتوانستم تعهدم را پرداخت کنم و از استاد سردار خواستم امروز که روزی من شده تا استاد باشم به من کمک کند تا بتوانم تعهدی خودم را پرداخت کنم و جایگاه پهلوانی را خودم یا مسافرم از پهلوان‌های کنگره ۶۰ باشیم و این را برای همه عزیزان آرزو کردم. وقتی از بیرون کسی کاری را انجام می‌دهد صحبت‌کردن در مورد آن آسان است؛ ولی وقتی خودمان در آن دایره قرار می‌گیریم می‌بینیم که چقدر سخت بوده است من این را در کنگره آموختم که وقتی کسی کاری را انجام می‌دهد هر چقدر هم که کوچک باشد آن را باارزش بدانم.

اگر لژیون سردار نبود و کسانی که عضو بودند حضور نداشتند و کمک نمی‌کردند شاید الان زندگی من این نبود و این حال خوبی که در خانواده من و اکثر کسانی که به کنگره 60 می‌آیند حال خوب را تجربه نمی‌کردند.

مشارکت اعضا؛
همسفر ایران:
خداوند را شاکر هستم که امروز را قسمت و روزی من قرار داد که روی این صندلی بنشینم و در لژیون سردار شرکت کنم و از همه عزیزان آموزش بگیرم. همه می‌دانیم که پهلوان به‌عنوان جوانمرد و بزرگ‌منش است استاد امین در سی‌دی بنیان می‌فرمایند که استاد خوب استادی است که پتانسیل شاگردانش را می‌شناسد و آن‌ها را به فعل تبدیل می‌کند و چه زیبا است که آقای مهندس دژاکام در هر چیزی که انتخاب کردند یک تدبیر و دلیلی پشت کار خود دارند.

اینکه این لفظ می‌تواند دنور و یا پهلوان و سردار باشد به کنگره آوردند به نظر من برای این است که مصرف‌کنندگانی که انسان‌های لاابالی و بی‌اراده و... که همه چیز به آنان نسبت داده می‌شود این انسان‌ها به کنگره می‌آیند و درمان می‌شوند. آقای مهندس پتانسیل این  انسان‌ها را شناخته‌اند و طی آموزش‌هایی که به آن‌ها داده شده این پتانسیل‌ها را بالفعل کرده است.

خود این افراد که زمانی آدم‌های بی‌چیزی بودند می‌آیند دنور و یا پهلوان می‌شوند و به انسان‌های خوبی تبدیل می‌شوند و یک جوانمرد می‌شوند و این نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند در هر جایگاهی قرار بگیرد.

یک چیز جالب که آقای زرکش صحبت می‌کردند؛ اینکه وقتی لژیون سردار تشکیل می‌شود این را بدانید که حتماً خود استاد سردار هم حضور دارند و اینکه ما سروقت و با نظم بیایم و عظمت سردار را حفظ کنیم و به آن قدرت بدهیم به طور یقین استاد سردار نگاه دیگری به ما خواهد داشت.

خود آقای مهندس هم می‌فرمایند؛ هیچ لژیونی در هستی زیباتر و باعظمت‌تر از لژیون سردار نیست و چه زیباست ما که آمده‌ایم عضو لژیون سردار شده‌ایم سعی کنیم عظمت این لژیون را نگه داریم تا به آن رسالتی که در این لژیون هست برسیم.

همسفر زهرا:
خدا را شکر می‌کنم که روی این صندلی و جایگاه نشسته‌ام و آموزش می‌گیرم و خدا را سپاسگزارم که حس خوبی از لژیون سردار می‌گیرم. به نظر من وقتی وارد لژیون سردار می‌شویم بعضی از افراد فکر می‌کنند که چون صورت‌مسئله اعتیاد حل شده است در کنگره هیچ مشکل مالی وجود ندارد درصورتی‌که آقای مهندس فرمودند؛ کنگره ۶۰ از هیچ ارگانی کمک مالی نمی‌گیرد و این کمک نقدی تک‌تک اعضای کنگره هست که به کنگره توان مالی می‌دهد. با اینکه مسئله اعتیاد در کنگره حل شده است؛ ولی آقای مهندس می‌خواهند دانشگاهی را بنا کنند که در آن درمان بیماری‌های دیگر را پیدا کنند.

وقتی من همسفر می‌آیم و با کمکی که در توانم هست حتی با صدهزار تومان دویست هزار تومان و یا آن کسی که خدا را شکر در توانش هست و پهلوان  و دنور می‌شود به کنگره کمک می‌کند تا من با یک مسافر با حال خراب وارد کنگره بشوم از خداوند و استاد سردار خواسته‌ام که به‌زودی مسافرم وصل شود و  هم بتوانم به تعهدی که داده‌ام عمل کنم و هم مسافرم رها بشود.

وقتی وارد لژیون سردار شدم نظر بر این نداشتم که لوح دریافت کنم و از من تقدیر و تشکر بشود فقط خواستم که خودم و خانواده‌ام بیمه لژیون سردار بشویم و مسافرم به حال خوب و خوش برسد و به دنوری و پهلوانی هم برسد.

تایپ: همسفر پریسا، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
عکس: همسفر اکرم (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .