English Version
English

بدون سفر سیگار درمانی در کار نیست

بدون سفر سیگار درمانی در کار نیست

ضمن سلام و عرض تشکر  بابت اینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادید لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان مسعود هستم یک مسافر، با تخریب انواع مواد وارد کنگره 60 شدم، آخرین آنتی ایکس مصرفی، تریاک، شیشه، حشیش، گراس، مدت ۱۰ ماه و ۹ روز سفر کردم، روش درمان DST، با داروی درمان OT، با کمک، کمک راهنمای خوبم آقا اردلان، در حال حاضر ۶ سال است که به‌فرمان جناب مهندس آزاد و رها هستم؛ در ضمن یک سفر سیگار داشتم به کمک راهنمای عزیزم آقای آبتین نورانی، رهایی از بند نیکوتین چهار سال و شش ماه، ورزش در کنگره60 شنا.


با توجه به اهمیت دستور جلسه و فوریت اقدام برای سفر سیگار برای مسافران، چه توصیه‌ای برای عزیزانی دارید که برای شروع این سفر مهم مردد هستند؟

بسیاری از عزیزانی که در ابتدا به کنگره 60 وارد می‌شوند، شاید حتی باور نداشته باشند که می‌توانند یک روز مواد مصرف نکنند چه برسد به درمان کامل، و پس از مدت کوتاهی به این باور می‌رسند که می‌شود در کنگره 60 نتیجه گرفت، از تغییر در مقدار مواد مصرفی تا بهبود وضعیت ظاهر و چهره و حتی رفتار و خلق‌وخو، پس می‌توان با همین نگرش که در کنگره 60 همه‌چیز امکان‌پذیر است اقدام به شروع سفر نمایند، قطعاً در این راه خدا هم کمکشان خواهد کرد.


فکر می‌کنید چرا  از سفر سیگار به‌عنوان مکمل درمان اعتیاد یاد می‌شود ؟

به نظر بنده بدون سفر سیگار اصلاً درمانی اتفاق نمی‌افتد که بخواهد کامل یا ناقص باشد. انسان سیگاری حتی بدون مواد، در حال مصرف یک ماده مخدر به نام سیگار است، که در صورت مصرف نکردن تمام ویژگی‌های سندروم محرومیت یا خماری برای وی آشکار می‌شود، ما در کنگره60 از تعادل صحبت می‌کنیم، تعادل در جسم، روان و جهان‌بینی، و با یک نگاه ساده می‌توان دید که انسان سیگاری از عدم تعادل در سیستم ایکس (جسم)، عدم کنترل در رفتار و کردار به‌واسطه مصرف کردن یا نکردن سیگار و عصبانیت و پرخاشگری و همچنین افکار منفی‌ از قبیل اینکه می‌داند کار ناشایستی انجام می‌دهد و توان جلوگیری از آن را ندارد که این ذهنیت برای وی عدم اعتمادبه‌نفس، ناامیدی، افسردگی و ... را به همراه خواهد داشت.


به نظرتان مهم‌ترین عاملی که به‌عنوان نیروی بازدارنده به سراغ یک مسافر برای سفر سیگار می‌آید چیست و مسافر چگونه می‌تواند از این افکار فاصله بگیرد؟

مهم‌ترین عامل به نظر بنده ترس می‌باشد. ترس از اینکه نمی‌توان سیگار را ترک کرد و شاید هم حق داشته باشند، با توجه به اینکه سیگار در دسترس بوده و یک انسان در طول عمر خود افراد سیگاری زیادی دیده است که سیگار می‌کشند و تقریباً همه آن‌ها سعی در ترک آن داشته‌اند و موفق نبودند، این ذهنیت که این کار امکان‌پذیر نیست در وجود شخص نهادینه می‌شود و اینکه سیگار راحت‌ترین دستاویزی است که می‌توان با برخورد به مشکلات به آن چنگ بزند، شاید نتواند مشکل را حل کند؛ اما می‌تواند انسان را گول بزند.

 

در پایان خواهشمندم به‌عنوان راهنمای لژیون ویلیام وایت نمایندگی صالحی توصیه‌ای را خطاب به عزیزانی که هنوز موفق به حضور در لژیون سیگار نشدند بفرمایید.

این ذهنیت ترس از عدم موفقیت و این نگرانی‌ها را کنار بگذارند، اشتباهی که خود من می‌کردم و شاید بسیاری از افراد انجام دهند این است که به چگونگی درمان اعتیاد تفکر می‌کنند، و چون راه‌حلی برای آن پیدا نمی‌کنند به این باور می‌رسند که سیگار را نمی‌شود درمان کرد، اما باید بدانند که آن‌ها تنها باید به این فکر کنند که چرا می‌خواهند سیگار را کنار بگذارند، اصلاً آیا می‌خواهند این کار را انجام دهند یا نه؟ اگر واقعاً قصد درمان سیگار را دارند، چگونگی درمان را بسپارند به راهنماهای درمان سیگار و نگران هیچ‌چیز نباشند، چون در کنگره60 همه‌چیز امکان‌پذیر است.

در پایان باید تشکری داشته باشم از جناب آقای مهندس دژاکام که چنین بستری را برای ما فراهم نمودند تا من مسافر بیایم و سیگار خود را درمان کنم و امروز به‌عنوان یک راهنما با این اطمینان بگویم که درمان هرگونه ماده مخدری در کنگره 60 امکان‌پذیر است حتی سیگار.

 

تنظیم : مسافر رضا لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .