English Version
English

اعتیاد بیماری جایگزینی مزمن است

اعتیاد بیماری جایگزینی مزمن است

سلام دوستان جواد هستم یک مسافر

وقتی ما به عملکرد کنگره ۶۰ نگاه می‌کنیم و متد درمانی کنگره ۶۰ را با روش‌های ترک اعتیادی که در سطح جامعه و دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد مقایسه می‌کنیم و نتایج به‌دست‌آمده را در کنار هم قرار می‌دهیم درمی‌یابیم که بهترین روش برای درمان بیماری اعتیاد روش درمان تدریجی است.

در کنگره ۶۰ و منابع آموزشی و تخصصی کنگره ۶۰ بیماری اعتیاد این‌گونه تعریف شده است: اعتیاد بیماری جایگزینی مزمن است یعنی اینکه این بیماری و کسی که دچار این بیماری می‌شود در قسمت شیمیایی بدن او و تولید مواد شیمیایی بدن مشکل به وجود آمده است.

بیماری اعتیاد یک بیماری است که شخص مبتلا به این بیماری در اثر مرور زمان مواد مخدر و شیمیایی و آرام‌بخش و نشاط‌آوری که مصرف می‌کند جایگزین مواد مخدر طبیعی بدن می‌شود و بعد از مدتی ذره‌ذره سیستم‌های تولیدکننده این مواد مخدر تنبل می‌شوند و در‌نهایت از کار می‌افتند و شخص بیمار مجبور می‌شود که مواد مخدر موردنیاز بدن خود را همواره از طریق مصرف خارجی وارد بدن کند و بدن شخص تولید داخلی ندارد.

ما وقتی به انسان‌های مصرف‌کننده مواد مخدر نگاه می‌کنیم بالغ‌بر ۹۸ درصد این انسان‌ها از دروازه مصرف سیگار وارد دنیای تاریک و مخوف اعتیاد شده‌اند، سیگار و اعتیاد به مصرف نیکوتین به هر شکلی که مصرف شود یک اعتیاد سنگین است. گاهی یک انسان معتاد در شدید‌ترین نوع اعتیاد خود شاید روزی ۳ الی ۴ تا ۵ بار مواد مخدر مصرف کند ولی کسی که اعتیاد به سیگار دارد باید روزانه ۲۰ الی ۳۰ بار با مصرف سیگار سوخت موردنظر خود را تأمین کند و این یک اعتیاد بسیار سنگین است.

موضوع حائز اهمیت اینجا این است که علاوه بر تخریب‌های نیکوتین روی ساختار‌های درونی وقتی ما نیکوتین را به‌صورت دودی و به شکل سیگار مصرف می‌کنیم با مصرف سیگار چندین ماده شیمیایی دیگر هم وارد بدن ما می‌شود که گرمای دود سیگار و رطوبت موجود در ریه بستر خیلی خوبی را برای ترکیب این مواد شیمیایی با یکدیگر به وجود می‌آورد، اگر تنها ۷ ماده شیمیایی وارد بدن ما شود مثل اکسیژن کربن موجود در تنباکو گوگرد فسفر مواد شیمیایی موجود در فیلتر سیگار خود کاغذ سیگار و اسانس‌های سیگار و گاز‌های موجود در هوا مثل نیتروژن هلیوم و غیره.

اگر فقط ۷ ماده شیمیایی وارد بدن شود که خیلی بیشتر از این تعداد ماده شیمیایی وارد می‌شود ا با در دست داشتن این ۷ ماده شیمیایی می‌توانیم بالای ۵۰۰۰ نوع ماده شیمیایی دیگر تولید کنیم که عموماً این مواد شیمیایی به وجود آمده اسیدی و مضر می‌باشند. این مواد شیمیایی اثرات مخربی روی بدن دارند و سیستم دفاعی بدن برای اینکه بتواند با آسیب‌های این مواد شیمیایی مقابله کند مجبور به این است که انرژی زیادی را صرف و هزینه کند و وقتی که بدن انرژی زیادی را صرف این موضوع می‌کند ذره‌ذره سیستم دفاعی بدن تحلیل می‌رود و انواع بیماری‌ها و انواع سرطان‌ها در بستر آماده به وجود آمده شروع به رشد می‌کند.

در کنگره ۶۰ روش درمان وابستگی به سیگار همانند روش درمان وابستگی به انواع مواد مخدر وجود دارد با این تفاوت که داروی درمان در آدامس نیکوتین خوراکی است و با یک مقدار جزئیات و تفاوت متد درمانی همان متد درمانی تدریجی است، برای اینکه شخص مصرف‌کننده سیگار بتواند با روش درمان تدریجی به بهترین شکل ممکن درمان شود باید حتماً به سه موضوع زیر اهمیت بالایی بدهد.

موضوع اول اهمیت به داروی درمان و آدامس نیکوتین خوراکی است که همواره باید آدامس را با خود داشته باشد و طبق مقداری که راهنما برای او نوشته از زمان بیداری تا زمان خواب آدامس خود را مصرف کند. موضوع مهم دوم این است که شخص حتماً باید در جلسات درمانی خود و لژیون خود شرکت کند و هیچ‌وقت غیبت نکند زیرا ما برای به وجود آوردن هر تغییری نیاز و آموزش داریم و این آموزش را می‌توانیم در لژیون دریافت کنیم جدا از بحث آموزش اشخاصی که حس مشترک دارند و برای حل یک موضوعی کنار هم جمع می‌شوند می‌توانند به یکدیگر انرژی و امید و انگیزه لازم را برای رسیدن به درمان بدهند.

موضوع سوم بازسازی ضلع جهان‌بینی به‌وسیله گوش کردن و نوشتن سی‌دی‌های آموزشی آقای مهندس است زیرا ما برای اینکه بتوانیم با این تاریکی که در درونمان رخنه کرده است مقابله کنیم نیاز به دانایی و نور و انرژی داریم و می‌توانیم این دانایی و انرژی و نور را با گوش کردن و به کار بردن سی‌دی‌ها در زندگی خود به‌دست‌آمده آوریم. بدون شک مصرف مواد مخدر و سیگار و الکل و مواد مخدر صنعتی و انواع قرص‌ها بزرگ‌ترین ضد ارزش دنیا است و برای اینکه شخص از این ضد ارزش جدا شود باید سیگار و مواد خود را همزمان درمان کند زیرا درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .