English Version
English

سیگار یک نوع ضد ارزش هست

سیگار یک نوع ضد ارزش هست

چهاردهمین جلسه از دوره چهل و هشتم کارگاه‌های آموزشی عمومی صبح‌گاهی کنگره ۶۰، نمایندگی پارک لاله با استادی راهنما، مسافر میلاد، نگهبانی مسافر فراز و دبیری مسافر سیامک با دستور جلسه «ســــیــــگـــــار» یکشنبه 06 خرداد۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰ صبح آغاز به کار کرد.



خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شکر که امروز توانستم در این جایگاه قرار بگیرم. از نگهبان و دبیر تشکر می‌کنم که به من این فرصت را  دادند تا در این جایگاه قرار بگیرم و یک تجربه جدیدی کسب کنم. به ایجنت و مرزبان‌های پارک لاله خدا قوت می‌گویم. شاید خدمت کردن در پارک لاله خیلی سخت تر از شعبات باشد چون پارک لاله شرایط خاص خودش داره .
دستور جلسه این هفته سیگار؛
من در سن ۶ سالگی اولین پک را به قلیان زدم. در آن زمان حتی نمی‌دانستم چطور قلیان را بکشم..! به دلیل آن که جاذبه خاصی داشت بعد از آن که پدرم قلیان خود را  می‌کشید من می‌رفتم سمت قلیان و شروع به کشیدن قلیان می‌کردم. بعد ها در سن ۱۰ و۱۲ سالگی به صورت پنهانی یک نخ یک نخ شروع به کشیدن سیگار کردم و یک روزی شد که من اصلا باورم نمی‌شد که بدون سیگار بتوانم زندگی کنم.


 
در کنگره درست می‌گویند که دروازه ورود به اعتیاد سیگار است. آقای مهندس می‌گویند که درمان مواد مخدر با درمان سیگار کامل می‌شود. کسانی که درمان مواد مخدر را  انجام دادند و درمان سیگارشان هنوز مانده هست، درصد ورود به اعتیاد بیشتری دارند. درمان سیگار هم مثل درمان مواد ۳ ضلعِ جسم، روان و جهانبینی دارد و ما باید روی این سه ضلع کار کنیم. در قسمت‌هایی جهانبینی سیگار شاید مانند جهانبینی مواد باشد، ولی در قسمت‌هایی متفاوت است چون ما از سیگار انتظار زیادی نداریم و فکر می‌کنیم درمان سیگار خیلی سخت تر از سفر مواد می‌باشد. به نظر من ما انتظاری از سیگار نداریم و در ذهن‌مان فکر می‌کنیم هر موقع اراده کنیم سیگار نمی‌کشیم یا سیگار فقط یک عادت و یک بازی فکری است، یک بیقراری است ولی این طور نیست. من اولین بار در دبیرستان در درس زیست بود که ربط سیگار به سیستم ایکس را خواندم؛ دبیر زیستمان توضیح می‌داد و می‌گفت که انسان‌هایی که برای اولین بار سیگار می‌کشند ماده‌ای که درون سیگار است را با ماده ای که درون مغذ ما وجود جایگزین می‌کنند و به مرور زمان مغذ ما این ماده را ترشح نمی‌کند، به این دلیل است که مه به سیگار اعتیاد پیدا می کنیم.



در کنگره سیستم ایکس را موشکافانه برایمان توضیح دادند و متوجه شدیم که سیگار چه بلایی سر بدن می‌آورد و چطوری از تعادل خارج میشویم.
من اگر سیگار نکشم بی قرارم و اگر بعضی مواقع که برایم مشکلی پیش می‌آید و ناراحتی دارم، خود را با سیگار راحت می‌کنم. این را بگویم که سیگار آرامش می‌دهد ولی این آرامش مقطع‌ایی و نهایت ده دقیقه‌ایی است و در این بازه می‌تواند من را آرام کند و راه کار کلی نیست، یک فرار رو به جلو است. من اگر بخواهم دوباره به آن ارامش برسم باید یک نخ دیگه سیگار بکشم و این روند مدام تکرار می‌شود و این جسم من است که دچار تخریب می‌شود.



پیشنهاد من برای کسانی که به سفر سیگار فکر نکرده‌اند این است که یک ماه بروند و در لژیون ویلیام وایت بنشینند و یک ماه سفر سیگار را شروع کنند، اگر شرایط و حالشان از لحاظ روانی، لحاظ جسمی، جهانبینی و ذخیره زمان، سرمایه و انرژی بهتر نشد باز سیگار هست، بروند و باز هم بکشند.دیگر لازم نیست پیش هیچ کسی پنهان کاری کنید. برای مصاحبه‌ها، برای مهمانی‌ها دیگر نیازی نیست پنهان کاری کنید، دیگر نیاز نیست کلی انرژی بگذارید، کلی عطر و ادکلن بزنید و مخفی کاری کنید .
سیگار یک نوع ضد ارزش هست مثل بقیه ضد ارزش‌ها. من سی‌دی جهان ذهن استاد امین را گوش می‌دادم، در این سی‌دی راجع به وادی پنج گفته می‌شود، این که ذهنی آرام داشته باشیم اولین مولفه و اولین راه که در وادی پنجم گفته شده این است که ما از ضد ارزش‌ها دوری کنیم. استاد امین توضیح می‌دهند که ضد ارزش‌ها مثل مغناطیسی هستند که هم جنس و هم نوع خودشان را جذب می‌کنند. سیگار هم یک ضد ارزش است و استثنایی وجود ندارد. سیگار یک نوع ضد ارزش مانند مواد مخدر است که خیلی چیزها را از ما گرفته بود و اصلا اجازه زندگی کردن را به ما نمی‌داد. سیگار هم مثل مواد تمرکز و انرژی که ما باید بگذاریم روی کارمان را از ما می‌گیرد و ما نمی‌توانیم کار دیگری انجام دهیم. ما در کنگره یاد گرفتیه‌ایم مهم ترین چیز برایمان این است که سطح انرژیمان را بالا نگه داریم و حس‌مان را خوب باشد. وقتی سطح انرژیمان بالا باشد با حس‌مان می‌توانیم کار‌های مفیدی انجام دهیم ولی وقتی این انرژی پایین باشد در ادامه حس‌مان هم حس خوبی نیست و نمی توانیم آن کاری که باید را انجام بدیم.

انتخابات دور چهل و نهم نگهبانی روزهای یک شنبه نمایندگی لاله




تایپ:مسافر محمد
عکس و ارسال: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .