English Version
English

مصرف سیگار مانعی برای پیشرفت

مصرف سیگار مانعی برای پیشرفت

جلسه چهاردهم از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران آقا کنگره ۶۰، شعبه شیخ‌بهایی با استادی همسفر عباس، نگهبانی همسفر علی و دبیری همسفر ایمان، با دستورجلسه "سیگار" شنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد؛
ان‌شاءالله که امروز بتوانم آموزش بگیرم، زیرا آموزش در جمع صورت می‌گیرد، دستور جلسه امروز سیگار است.
سیگار بر جسم، افکار و اندیشه انسان بسیار تأثیر نامطلوب دارد با مصرف سیگار سمی وارد جسم می‌شود که سبب انواع بیماری‌ها بخصوص سرطان ریه می‌گردد و ما از اکثر آن‌ها آگاهی نداریم.
من درگذشته تصمیم داشتم سبک زندگی خود را تغییر دهم، اما متأسفانه مصرف سیگار مانع من برای رسیدن به اهدافم و پیشرفتم بود و مانند سد محکمی برای عدم رسیدن به آرزوهای من عمل می‌کرد. روش‌های گوناگونی مانند سقوط ‌آزاد و روش‌های متداول در جامعه را برای درمان تجربه کردم، اما به نتیجه نرسیدم. در حقیقت هر زمان تصمیم به این کار داشتم ناخواسته به سمت مصرف سیگار می‌رفتم. مدت ۱۴ یا ۱۵ سال مصرف‌کننده سیگار بودم و در دو سال آخر به‌شدت در جستجوی مسیری برای ترک سیگار بودم و به شکر خداوند مسافرم مسیر درمان و حضور در کنگره را به من نشان داد.
من به‌عنوان یک همسفر وارد شدم و زمانی که گفتند؛ درمان سیگار با آدامس نیکوتین است برای من غیرقابل‌باور بود، اما پس از مدتی با فراگیری آموزش‌ها، جهان‌بینی من تغییر کرد و آرامش به‌آرامی وارد زندگی من شد. خداوند را شاکرم و در حال‌ حاضر نه ماه رهایی دارم.
باور این امر که همیشه سیگار همراه من بود و اینک من رها هستم برای من دشوار است. زمانی که یک مصرف‌کننده درمان می‌شود و اذعان می‌کند که این امر برای او باوری در ناباوری است و دقیقاً تصور من نیز این‌چنین هست.
از خداوند سپاسگزارم که با حضورم در کنگره و آموزش‌ها سبک زندگی من نیز تغییر کرد و به اهداف خود رسیدم با آموزش‌های کنگره زمان مناسب خواب‌وبیداری، ورزش، تغذیه سالم را فرا گرفتم.
زمانی من برای سردردهای خود دائم دارو مصرف می‌کردم و پس از درمان سیگار دچار سردرد نشدم که علت اصلی سردرد‌ها سیگار بود.
امروزه در جامعه افراد مصرف سیگار را آغاز می‌کنند و به تصور خود هرزمانی که بخواهند به مصرف خود پایان می‌دهند، درصورتی‌که این‌چنین نیست و رهایی از مصرف سیگار به‌جز روش کنگره بسیار دشوار است.
زمانی که آقای مهندس براثر سکته در بیمارستان بستری شدند شاید به‌ظاهر این اتفاق تلخی بود، اما ثمره آن رهایی افراد بسیاری از مصرف سیگار شد.
از این بابت خداوند را بی‌نهایت شاکرم و ان‌شاءالله عزیزان در حال سفر موفق باشند.

 

تقدیر از اعضاء تیم والیبال

تایپ و ویرایش؛ گروه سایت همسفران آقا
عکس؛ همسفر سبحان رهجوی راهنما همسفر محمدجواد (لژیون ششم)
ارسال؛ همسفر سهیل رهجوی راهنما همسفر صالح (لژیون اول)
نمایندگی همسفران آقا شیخ‌بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .