English Version
English

حضور استاد امین در جمع همسفران آقا- شعبه شادآباد

حضور استاد امین در جمع همسفران آقا- شعبه شادآباد

استاد امین دژاکام، در هفتمین جلسه از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران آقا، نمایندگی شادآباد، مورخ 3 خردادماه 1403، حضور یافتند و در ادامه خلاصه‌ای از صحبت‌های ایشان در کارگاه آموزشی را مطالعه می‌کنید.

خلاصه سخنان:
سلام دوستان امین هستم یک همسفر. تمام دارایی‌های من در زندگی امروزم، از سختی‌های گذشته ریشه گرفته است، این یک قانون است که اگر ساختاری می‌خواهد رشد کند باید از مرحله سختی‌ها عبور کند. تفاوت یک تاجر با یک فروشنده معمولی این است که تاجر باید پستی‌ها و بلندی‌های بسیاری را پشت سر بگذارد و نوسانات بسیاری را تحمل کند. یک تاجر توانمند، توان تحمل شوک‌های شدید را دارد و می‌تواند ماه‌ها رکود یا نوسان را تحمل کند؛ ولی یک فروشنده معمولی، بدون استرس و طبق یک برنامه زمانی مشخصی به تمام امور خودش رسیدگی می‌کند و در مقایسه با تاجر سختی‌های کمتری را تحمل می‌کند. اگر یک ساختار بخواهد رشد کند، از قاعده تاجر پیروی می‌کند و اگر از قاعده فروشنده پیروی کند، رشد چندانی نخواهد داشت.
معلمی که بر روی افزایش دانش و آگاهی شاگردش متمرکز می‌شود، بهترین معلم است؛ وگرنه، اگر کسی از بهترین دانشگاه با بهترین نمره بیاید و با هدفی غیر از این به معلمی مشغول شود، در ادامه دچار افول خواهد شد. بلعکس این موضوع هم وجود دارد، یعنی اگر شخصی باهدف درستی به معلمی مشغول شود، حتی اگر در ابتدا توانمندی کمی داشته باشد، در ادامه به بهترین استاد تبدیل می‌شود. نکته مهم این است که هدف درستی را تعیین کنیم و در طی مسیر هدف خودمان را فراموش نکنیم.
هدف همسفران در کنگره این است که تجربه و دانشی را که به‌واسطة اعتیاد اقوام خودشان به دست آورده‌اند، در اختیار افرادی که نیازمند این دانش هستند، قرار بدهند. اگر روی این مسئله متمرکز بشویم، قطعاً به نتیجه خوبی خواهیم رسید و نیروهای مافوق از ما حمایت خواهند کرد. من همیشه تأکید می‌کنم که در انجام کارها باید از خودمان بپرسیم، چرا آن کار را انجام می‌دهیم؟ اگر بفهمیم برای چه، کجا هستیم، بسیاری از مسائل حل می‌شوند. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

تایپ و ویراستاری: همسفر مهرداد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .