English Version
English

بزرگترین اشتباه من در زندگی مصرف سیگار است

بزرگترین اشتباه من در زندگی مصرف سیگار است

سیزدهمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد با استادی راهنمای تازه واردین همسفر مهدی و نگهبانی همسفر الياس و دبیری همسفر فرزاد با دستور جلسه "سیگار" شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳،ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم یک همسفر.
خيلی خوشحالم که فرصتی فراهم شد تا برای باری دیگر این جایگاه خدمتی را تجربه کنم. در رابطه با دستور جلسه سیگار مطالب زیادی وجود دارد و می‌توان خیلی بر روی این قضیه مانور داد. در ابتدا باید بگویم که انسان‌ها برای انجام هر کاری نیازمند یک دليل هستند. برای مثال: شخصی که به سرکار می‌رود دليل کار کردنش کسب درآمد یا خدمت به خلق است، البته حس هم تأثیر خيلی مهمی دارد، یعنی خیلی‌ها برای انجام کار به حس درونی‌شان توکل می‌کنند. مثلاً من دوست دارم دستم را در جیب رفیقم بکنم و پول‌هایش را بدزدم؛ چون عاشق این کار هستم، حالا اگر همه مردم هم به من بگویند که این کار خیلی بد است، من گوش نمی‌کنم چون انجام این کار را دوست دارم. پس متوجه شدیم که برای انجام یک کار دو مقوله حائز اهمیت است، یکی دليل و خواسته و دیگری داشتن علاقه به انجام آن کار موردنظر؛ البته در اکثر مواقع علایق از دلایل پیشی می‌گیرند.
سیگار ضررهای عدیده‌ای دارد اما بعضی‌ها برای توجيه کردن خودشان سیگار را خوب جلوه می‌دهند و مثلاً می‌گویند سیگار فواید زیادی دارد نظير: آرام‌بخش بودن و سرگرم کردن آدم، اما مضرات سیگار خیلی خیلی بیشتر است. سیگار دارای چهار هزار نوع سم است که هرکدام از آن‌ها به پیکر ما آسیب‌های زیادی را وارد می‌کند، به‌عنوان‌مثال: قطران بزرگ‌ترین عامل خرابی دندان افراد سیگاری است. در بخش سیستم تنفسی این‌گونه است که وقتی ما تنفس می‌کنیم، اکسیژن سوار بر گلبول‌های خونی می‌شود و سپس به اندامک‌های ما می‌رسد و این رابطه اکسیژن با گلبول‌های سفید یک پیوند ناپایدار است؛ اما هنگامی‌که ما سیگار می‌کشیم مونوکسید کربن را وارد ریه‌های خودمان می‌کنیم؛ اما رابطه مونوکسید کربن و گلبول‌های خونی اصلاً همانند اکسیژن نیست؛ زیرا مونوکسید کربن و گلبول‌ها مثل عاشق و معشوق هستند و به یکدیگر مانند کَنه می‌چسبند و همدیگر را رها نمی‌کنند. این موضوع دقیقاً دلیل اصلی خیلی از گازگرفتگی‌های مونوکسید کربن است که درنهایت منجر به مرگ‌ومیر می‌شود.

من چون خودم تجربه‌ی مصرف سیگار دارم‌ یک خاطره برای شما تعریف می‌کنم، به نظر من بزرگ‌ترین اشتباه من در زندگی مصرف سیگار است و برای من یک پیوند نامیمون بود. پیوندها همیشه به وجود آورنده صفات هستند، به‌عنوان‌مثال: شما میوه سیب و گلابی را به هم پیوند می‌زنید، نتيجه‌ی حاصل‌شده یک میوه به اسم شاه‌میوه است که سفتی سیب و طعم و مزه گلابی را دارد و این‌یک پیوند خوب و مطلوب است.

وقتی یک مسافر وارد لژیون می‌شود پیوندی بین آن فرد و لژیون برقرار می‌شود که طبیعتاً نتایج خیلی خوبی دارد؛ زيرا این‌یک پیوند مثبت و میمون است و صفات خوبی را در ما شکل می‌دهد. به‌عنوان‌مثال: من مهدی قبل از کنگره خیلی آدم خالی‌بندی بودم اما با حضور مداوم و گرفتن صفات خوب از کنگره و دور کردن صفات ناپسند از خودم خیلی در این قضیه پیشرفت کردم و راست‌گویی را جایگزین دروغ و دغل کردم.
پیوندهای خوب در ما تأثیرات مثبت و پیوندهای بد تأثیرات منفی می‌گذارد.
ما اگر خرما و حَنضَل را باهم پیوند بزنیم، شکل و شمایل همان خرما باقی می‌ماند اما طعم و مزه آن بسیار تلخ می‌شود و اصلاً قابل‌خوردن نخواهد بود چون مزه زهرمار می‌گیرد؛ پس این‌یک پیوند نامیمون خواهد بود. سیگار دقیقاً مثل دیگر مخدرها یک پیوند منفی با انسان است که به دنبال خود دروغ را همراه خواهد داشت، زیرا هیچ‌کس نمی‌تواند سیگار بکشد و هنگامی‌که خانواده‌اش از او در این مورد سؤال کردند، بگوید بله سیگار کشیدم؛ پس قطع به‌یقین همراه با خود دروغ، مخفی‌کاری و خیلی چیزهای دیگر را به دنبال خواهد داشت.
ازنظر جسمانی هم این پیوند نامیمون اتفاق می‌افتد. به‌عنوان‌مثال: ریه انسان مقاوم‌ترین و سخت جون ترین اندام بدن است و خیلی دیر آسیب می‌بیند، اما سیگار به‌مرورزمان به‌گونه‌ای ریه را از بین می‌برد که هیچ‌گونه قابل ترمیم نخواهد بود. ازلحاظ شخصیتی هم همین‌گونه است، یعنی وقتی وارد جمعی می‌شوید دائماً خودخوری می‌کنید؛ زیرا دهانتان بوی سیگار می‌دهد و از همه خجالت می‌کشید.
پیوندهای نامیمون و منفی، انرژی موردنظر خودشان را از صفات خوب درونی انسان کسب می‌کنند. مثلاً وقتی چند دقیقه زمان مصرف سیگار شما جابه‌جا شود، اخلاق شما به‌کلی تغییر می‌کند و با همه بدرفتاری می‌کنید و این چیزی جز نتایج پیوندهای نامطلوب نیست.
پس متوجه شدیم که پیوندهای نامیمون، انرژی خودشان را از باقی پیوندها کسب می‌کنند و روی صفات خوب ما تأثیر مستقیم می‌گذارند.
خیلی ممنون که با سکوت خودتان به صحبت‌های بنده گوش دادید.

مرزبان خبری: همسفر علی 

تایپ: همسفر پوريا لژیون اول 

ویراستاری: همسفر امین لژیون دوم 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .