English Version
English

وفای به عهد، یک تلنگر است.

وفای به عهد، یک تلنگر است.

دوازدهمین جلسه از دوره سوم سری جلسات خصوصی لژیون سردار همسفران آقا، نمایندگی پرستار، به استادی راهنمای تازه واردین همسفر مهرداد، نگهبانی همسفر مهرداد و دبیری موقت همسفر سجاد با دستور جلسه «قول و قرار و وفای به عهد» پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳، ساعت۱۲:۳۰ آغاز به کار‌ کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهرداد هستم همسفر.

 خدا را شکر یک بار دیگر در جلسه لژیون سردار دور هم جمع شده‌ایم. تا به حال، در دوره‌های قبلی، این اتفاق نمی‌افتاد که نگهبان هم در جایگاه نگهبانی بنشیند و هم در جایگاه استادی، اما آقای زرکش این اجازه را دادند. حس خوبی دارم که هم جایگاه نگهبانی و هم استادی را تجربه می‌کنم. گزارش خزانه‌داری به این شکل است که از کل تعهداتی که در جشن گلریزان به مبلغ هشتصد و شصت و پنج میلیون تومان داشتیم، مبلغ دویست و نود و چهار میلیون تومان باقی مانده است. ان‌شاءالله که در این دو ماه باقی‌مانده، بقیه مبالغ هم پرداخت شود.

دستور جلسه‌ای که همیشه در لژیون سردار مطرح است، قول و قرار و وفای به عهد است. امسال، آقای مهندس به ما لطف داشته و دو ماه وقت داده‌اند برای عمل به تعهدات. این دستور جلسه برای من، مهرداد، یک تلنگر است. من خودم خیلی نگران بودم که نتوانم تعهداتم را به انجام برسانم، و روزی که آقای مهندس این فرصت را دادند، حس عجیبی به من دست داد. انگار که آقای مهندس از موجودی کارت من اطلاع داشتند. از این بابت خیلی خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم. در هفته‌ای که هفته دیدبان بود، آقای ترابخانی گفتند: آقای مهندس بیشتر از خود ما به فکر ما هستند؛ حتی برای همه کارهای ما برنامه‌ریزی می‌کنند. در راه که می‌آمدم، داشتم فکر می‌کردم که قدیم‌ها نه بانک بود، نه دسته‌چک، و نه حواله‌ای؛ چقدر مردم با صداقت معامله می‌کردند. با یک حرف، طرف یک کاروان را راهی می‌کرد و معامله انجام می‌شد. هرچه زمان به جلو رفته، این اتفاق محو شده است. شخصی چک می‌دهد و برگشت می‌خورد. خود من شاید برای کسی که می‌خواهم پول واریز کنم، یک یا دو روز یا حتی یک هفته وقفه ایجاد کنم.

همین می‌شود وفای به عهد یا قول و قرار. به نظر من، در کنگره هم همان‌طور که خانواده‌ها در حال احیاء هستند، این احیاء در همه زمینه‌ها است. یعنی وقتی من، مهرداد، در کنگره حرفی می‌زنم، آن را انجام می‌دهم. تعهدی که می‌دهم، اینجا از من رسید یا سفته‌ای نمی‌خواهند و بدون این‌ها هم، تعهدات بدون هیچ مشکلی کاملاً پرداخت می‌شود و حتی آقای مهندس اعلام کرده‌اند که هرکس مشکلی دارد، می‌تواند پولی که پرداخت کرده را پس بگیرد. اتفاق عجیبی که برای من افتاد، آشنایی من و خانواده‌ام با کنگره بود. به عنوان درمان مسافر آمدیم و در مسیر، خیلی اتفاقات قشنگی برای ما افتاد که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم. اصلاً مسیر زندگی‌ام عوض شد. امیدوارم که همچنان در مسیر کنگره بمانیم و آموزش‌ها را دریافت کنیم این دستور جلسات بهانه‌ای می‌شوند برای یادگیری و آموزش ما تا از نکاتی که دوستان دیگر مطرح می‌کنند، استفاده کنیم.

تایپ، ویراستاری و بارگزاری: خدمتگزاران سایت همسفران آقا- شعبه پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .