English Version
English

پذیرفتن مشکلات یعنی تغییر در خود

پذیرفتن مشکلات یعنی تغییر در خود

دوازدهمین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی همسفر فریبا و نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «وادی سوم و تأثیر آن روی من» در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۱ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان فریبا هستم همسفر از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم و تجربه کسب کنم. وادی سوم می‌گوید که باید دانست هیچ موجودی به‌اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند. قرار است در این وادی‌ها قوانین درست زندگی کردن را یاد بگیریم چراکه اگر این‌گونه عمل کنیم بهتر می‌توانیم با مسائل روبه‌رو شویم و سعی و تلاش‌های ما بهتر به ثمر می‌نشیند.

در غیر این صورت دائماً با مسئله شانس و بردوباخت مواجه می‌شویم. هدف از یادگرفتن و عملی کردن این وادی‌ها این است که یاد بگیرم مشکلات در زندگی تمامی ندارد و این‌که نوع نگاه من به مشکلات باید چگونه باشد. من قبلاً هر مسئله‌ای را ربط به اعتیاد مسافرم می‌دادم و آخر صحبت‌های من ختم می‌شد به این‌که اگر این اعتیاد در تو نمی‌بود ما مسئله‌ای پیدا نمی‌کردیم.

درواقع ریشه مشکلات را در این می‌دانستم اما آلان فهمیدم که هر مشکلی در زندگی من چه مقصر وچه غیر مقصر باید نوع نگاه خودم را به این مسئله عوض کنم و توقع نداشته باشم که کسی از بیرون بیاید و مشکل من را حل کند. یاد گرفتم باید آموزش ببینم روی خودم کارکنم. این وادی به من می‌فهماند که مسئولیت کارم را به عهده بگیرم و دیگران را مقصر ندانم. وقتی پذیرفتی یعنی تغییر در خودت را دوست داری.

با تمام مشکلاتی که در زندگی پیش می‌آید چه آگاهانه و چه غیرآگاهانه نباید این تصور در ما ایجاد شود که چرا من؟ چه کنم؟ این حق من نبود و...باید بدانی که برای خودت ارزش قائل باشی به خودت اهمیت بدهی از جسم و روحت مراقبت کنی وبدانی که هرچند دیگران مقصر هم باشند ولی نباید انتظار داشته باشی که آن‌ها مشکل تورا حل و درک کنند. باید بفهمی که نباید به خاطر اشتباه کسی تو تاوان بدهی این‌ها خودخواهی نیست بلکه ارزش دادن به روح خود هست.

وقتی فرزندت ببیند که تو برای خلق یک حال خوب تلاش می‌کنی آموزش می‌بینی کلاس‌ها را شرکت می‌کنی درواقع به او می‌فهمانی که باید برای خودش ارزش بگذارد. وقتی حال من خوب باشد آرامش داشته باشم این شامل حال مسافرم و خانواده‌ام هم می‌شود. انشالله باکار کردن این وادی‌ها و قوانین زندگی فقط به خاطر خودم نه برای حال مسافرم به نتیجه‌ای درست برسم و حال خوش را تجربه کنم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

برگزاری جلسه ماهانه راهنمایان همسفران بیهقی

 

رهایی همسفر اعظم از بند اضافه‌وزن به راهنمایی (همسفر پریا) و ورود همسفر محدثه به سفر دوم جهان‌بینی به راهنمایی (همسفر لیلا)

 

اعلام نفرات برتر آزمون ماهانه (اردیبهشت)



 

تایپ و ویرایش: مریم همسفر مهدی (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال به سایت همسفر اشرف (لژیون دوم)
عکس: همسفر اشرف (لژیون دوم)
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .