English Version
English

برای خودم باید درمان شوم و نه دلیل دیگری

برای خودم باید درمان شوم و نه دلیل دیگری

یازدهمین جلسه از دوره‌ی سیزدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بنیان به استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر محمد، با دستور جلسه «وادی سوم و تأثیر آن روی من» سه‌شنبه یکم خردادماه 1403 ساعت 17 آغاز شد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر؛ از ایجنت محترم، گروه مرزبانی، راهنمای خوبم آقا سلمان و نگهبان عزیز تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم.
دستور جلسه وادی سوم و تأثیر آن روی من است. در وادی اول با تفکر آشنا شدم و یاد گرفتم که برای درست‌کردن یک زندگی سالم و رهاشدن از دام اعتیاد باید فکر کنم؛
و درست فکرکردن را قبل از انجام کاری سرمشق قرار دهم. در وادی دوم آموختم که من به هیچ نیستم حتی اگر خود ارزشی برای خودم قائل نباشم؛
ولی ارزش و جایگاه خاص خود را دارم. هرکسی انرژی و پتانسیل و استعدادهای مخصوص به خودش را دارد که می‌تواند برای رشد و شکوفایی قدم بردارد.
اما در وادی سوم می‌گوید: «باید دانست هیچ موجودی به‌اندازه‌ی خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند.»

یعنی باید بدانم که هیچ‌کس به‌اندازه من، برای خودم و جانم فکر نمی‌کند. بر مبنای وادی سوم است که می‌دانم فقط برای خودم باید درمان شوم و نه دلیل دیگری.
فهمیدم که در کنگره 60 مسئولیت درمان هر کسی به عهده خود اوست که صد در صد درمان را به دوش خود آن شخص واگذار شده است؛
چرا که من مصرف‌کننده تا به‌یقین نرسم به‌هیچ‌عنوان بر توانایی‌های خودم تکیه نخواهم کرد و اعتمادبه‌نفس لازم برای عبور از این گذرگاه را به دست نخواهم آورد.
درگذشته چنان انتظار کمک از دیگران را داشتم که حد و مرزی نداشت، چون نمی‌دانستم، ولی اکنون می‌دانم که از تفکرات غلط و مخرب من ناشی می‌شد.
تا زمانی که این حس در من مصرف‌کننده باشد نباید انتظار موفقیت و پیشرفت را در خودم داشته باشم. به اعتقاد بنده اعتیاد، جز خود شخص هیچ درمانگر دیگری ندارد.
راهنما تنها راه را نشان می‌دهد و راهنمایی می‌کند، راهنما و یا  هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند مشکلات یک مصرف‌کننده را به دوش بکشد.
هیچ‌کس جز خود شخص نمی‌تواند بار خماری فرد مصرف‌کننده را به دوش بکشد؛ اوست که به‌آرامی و به‌مرورزمان می‌تواند این بار را زمین بگذارد؛
زیرا مسئولیت این کار برعهده کس دیگری نیست جز خودمان. البته نباید منکر راهنمایی‌ها و کمک‌های راهنما و سایر عزیزان و اعضای خانواده ی خود باشیم؛
ولی بایستی به این مطلب توجه کنیم که نقش اول به عهده خود ماست و این ما هستیم که باید بدهی خودمان را نسبت به تخریب‌هایی که انجام داده‌ایم پرداخت نماییم و تاوان آن را بپردازیم.
اول باید مسئولیت‌ کلیه کارهای خودم را بپذیرم و با شهامت در جهت رفع آن تلاش و کوشش نمایم.
دوم این که سختی‌ها را با جان‌ودل و روی باز تحمل کنم و به‌عنوان بازپرداخت بدهی خود متقبل شوم.
سوم این که تلاش کنم که هر مسئله‌ای را با تفکر درست و با راهنمایی گرفتن از الگوهای درست حل نمایم.
از همه کسانی که زحمات زیادی کشیدند که این جایگاه را تجربه کنم به‌ویژه استاد عزیزم آقا سلمان بسیار ممنون و سپاسگزارم.
از این که به صحبت‌های من گوش کردید از شما ممنون و سپاسگزارم.

 

مرزبان خبری: مسافر علیرضا
تصویربردار: مسافر حمید
نگارش: مسافر فرهنگ
ویرایش: مسافر سجاد
ارسال خبر: مسافر صادق

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .