English Version
English

گروه خانواده - از ما حرکت، از خدا برکت

گروه خانواده - از ما حرکت، از خدا برکت

چهاردهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی آزادشهر با استادی همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر فاطمه، با دستور جلسه «وادی چهارم (در مسایل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن؛ یعنی سلب مسئولیت از خویشتن) و تأثیر آن روی من» در روز شنبه ۲۶ خرداد‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

یک‌بار دیگر خداوند را شاکر هستم که این وادی برای من تکرار می‌شود و باعث می‌شود من به اهمیت این مهم، مانند وادی‌های دیگر پی ببرم. در وادی‌های قبل من یاد گرفتم که با تفکر در مورد هر مسئله‌ای به حل آن برسم و مسئله مهمی مانند وادی دوم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد و هیچ‌کدام به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. حالا که متوجه شدم وجود من بی‌دلیل نیست، می‌رسم به قانون سوم که باید بدانم هیچ‌کسی به میزان خود انسان (من) به خویشتن خویش فکر نمی‌کند. وقتی از این پله‌ها گذر کردم یا چراغ‌هایی که برای من روشن شد، در وادی چهارم یاد می‌گیرم که در مسائل حیاتی مسئولیت به خداوند سپردن؛ یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. در اینجا آموزش می‌بینم که هر مشکلی که در زندگی من به وجود آمده یا وجود دارد مسئول آن خود من هستم نه هیچ‌کس دیگری و خداوند هم در این خصوص مسئولیتی ندارد.

او به ما حیات و زندگی عطا فرموده و مسئولیت آن را به ما محول کرده و تمام ابزار و اختیار و توانایی لازم را به ما داده است تا بتوانیم در مسائل خود، خودمان به فکر حل آن‌ها باشیم. در درمان اعتیاد، نه هیچ‌کس و نه خداوند هیچ‌گونه مسئولیتی بر عهده ندارند و مسئولیت درمان فقط بر عهده شخص مسافر است.

وقتی از مسائل حیاتی صحبت می‌شود؛ یعنی هر مسئله‌ای که به زندگی ما و حیات ما مربوط می‌شود. تمام مشکلات، مسائل جسمی، فیزیکی، مسائل کار و زندگی ما، در حیطه مسائل حیاتی ما است.

خداوند نعمت زندگی و بودن در این حیات را با تمام  امکانات به ما داده است؛ حال انسان با پرویی تمام با  هدر دادن انرژی خود بهترین موهبت؛ یعنی زندگی و حیاتش را به نابودی و  تباهی می‌کشاند و جالب اینجا است که از هم خداوند طلبکار می‌شود و می‌خواهد که خداوند مشکلاتش را  حل کند.

در اینجا است که می‌گویند: از شما حرکت، از خدابرکت. باید دانست که خداوند مقصر نیست، بلکه حامی و پشتیبان ما است و ما را  یاری می‌کند. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که ما با تمام وجود روی توان خود حساب بازکرده و حرکت می‌کنیم. به‌نوعی همه مسئولیت مسائل خودمان را بپذیریم و تلاش و کوشش کنیم و از هیچ‌کسی انتظار نداشته باشیم، آنگاه شاید مشمول رحمت خداوند شویم و هر وقت به این درک رسیدیم و مجذوب رحمت و الطاف خداوند شدیم به ارتقاء می‌رسیم.

 

رابط خبری: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم)
عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آزادشهر
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .