English Version
English

دیگران کاشتند و ما خوردیم ،ما بکاریم تا دیگران بخورند

دیگران کاشتند و ما خوردیم ،ما بکاریم تا دیگران بخورند

جلسه ششم از دوره دوم لژیون آموزشی کنگره ۶۰ لژیون بوئین‌زهرا؛با استادی راهنما مسافر عبدالله ونگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر محمدرضابا دستور جلسه «من در مورد تحکیم پایه های مالی و علمی کنگره چه کرده ام»جمعه 28 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ صبح آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان، عبدالله هستم یک مسافر، دستور جلسه این هفته ‹‹من در مورد پایه‌های علمی و مالی کنگره 60 چه کرده‌ام ›› است. جناب مهندس در جلسه چهارشنبه گذشته فرمودند: دوستانی که استاد جلسه هستند از کارهایی که در کنگره انجام داده‌اند صحبت کنند. دلیل آن این است که برای دیگران نقطه تفکر ایجاد شود که وقتی فلان کس توانسته است چنین کاری انجام دهد، پس من هم می‌توانم. من هم مشارکتم را ازجایی شروع می‌کنم که در سال 96 وارد کنگره شدم. سفر خیلی خوبی داشتم، کاملاً گوش‌به‌فرمان بودم و به‌هیچ‌وجه نقض فرمان نکردم و از همان سال اول وارد لژیون مالی (لژیون سردار) شدم.

بعد از رهایی خودم را برای آزمون کمک راهنمایی آماده کردم و خدا را شکر در تولد یک سال رهایی شال نارنجی داشتم. یادم هست زمان رهایی ساختمان سیمرغ در حال بازسازی بود. در ساختمان سیمرغ به مدت 5 سال دستیار جناب آقای مجدیان بودم و به‌عنوان دستیار دیده‌بان انتخابات مرزبانی را انجام می‌دادیم و مدت کوتاهی در ساخت و سازهم مشارکت داشتم. در ادامه خدمتم در شعبه ستارخان مسئولیت لژیون را به عهده دارم و تا امروز 25 نفر به رهایی رسیده‌اند و در حال حاضر دستیار آقای سلامی هستم و اما نقطه عطف خدمتم البته ازنظر خودم این بود که با کمک خدا و یاری شما عزیزان توانستیم لژیون بویین‌زهرا را راه‌اندازی کنیم و بحث زمین اهدایی بود که جناب مهندس قبول کردند و بابت مسئولیتم باید بگویم که اهدا زمین بنده هیچ ارتباطی به مسئولیتی که در حال حاضر دارم ندارد. برای این‌که کسی مسئولیت لژیون یا یک شعبه‌ای را به عهده بگیرد دیده‌بانان محترم تصمیم خواهند گرفت و این تصمیمی بود که توسط جناب مهندس و دیده‌بانان عزیز گرفته شد و این مسئولیت به بنده واگذار شد.

 

اما خود دستور جلسه که می‌گوید پایه‌های مالی و حالا پایه‌های علمی، ما به‌هیچ‌عنوان به کسی یا جایی یا گروهی وابسته نیستیم وکاملا به خودمان متکی هستیم. هر کار که بخواهیم انجام دهیم هزینه آن را خودمان پرداخت می‌کنیم واژ هیچ ارگان دولتی کمک دریافت نمی‌شود. حتی از طرق سازمان ملل و سازمان‌های مبارزه با اعتیاد مبلغی به جناب مهندس پرداخت‌شده است که هنوز هم در حساب ایشان است و به آن پول دست‌نخورده است. آقای مهندس عقیده دارند که گاوی که نان گدایی بخورد، شخم نمی‌زند. خیلی از افراد غیر کنگره‌ای به آقای مهندس پیشنهاد زمین و پول داده‌اند ولی ایشان قبول نکرده‌اند.
دلیل این‌که کنگره امروز مستقل است و پایه‌های مالی مستحکمی دارد این است که ما به خودمان متکی هستیم. دیگران کاشتند ما خوردیم، ما می‌کاریم تا دیگران بخورند. این صندلی و هزینه‌ای که شما در حال استفاده هستید دیگران پرداخت کرده‌اند. همان روزی که صندلی بود و سقفی تا من به درمان برسم.
من هم در حد توانم کمک کردم تا این صندلی خالی را کسانی که می‌خواهند به درمان برسند پر کنند و وظیفه تک‌تک ماست که ازنظر علمی کمک کنیم. قسمت اول کمک به پایه‌های مالی، همین سبدها هستند. برای یک سفر اولی لزومی ندارد دنور بشود و پنجاه میلیون بپردازد. چنین چیزی را آقای مهندس قبول هم نخواهند کرد. سفر اولی خدمت جناب مهندس گفته بودند که می‌خواهند پهلوان باشند یعنی پانصد میلیون کمک کنند و آقای مهندس قبول نکردند و گفتند شما ابتدا باید سفر خود را به پایان برسانید و به تعادل نسبی برسید و بعد اگر خواستید می‌توانید کمک کنید.

البته قابل‌ذکر است که هیچ اجباری نیست حتی مشارکت در سبد یا همان قانون یازدهم، اگر کمکی می‌کنیم برای حال خودمان این کار را انجام می دهیم و برای این‌که این چراغ همیشه روشن بماند. در مورد پایه‌های علمی هم این نکته را بگویم هر کس در هر جایگاهی که هست باید آن را به بهترین نحو انجام دهد. از سفر اولی انتظار نوشتن مقاله نمی‌رود بلکه بهترین کار این است که سفر خود را به بهترین شکل به پایان برساند و گوش‌به‌فرمان باشد این بهترین کمک علمی به کنگره است. شخصی که در کنگره درمان می‌شود خود نماینده کنگره بوده و بهترین راه نمایش قدرت علمی کنگره است؛ و این‌زمانی نتیجه معکوس می‌دهد که مسافر درست سفر نمی‌کند و صندلی را اشغال کرده و هزینه‌ها را به هدر می‌دهد و این عین حق‌الناس است. ما اینجا هستیم که تغییر کنیم و اگر این اتفاق نیفتد احتمال بازگشت به تاریکی‌ها وجود دارد. باید تغییرات بنیادی باشد و در تفکر، روان، جسم و جهان‌بینی تغییرات اتفاق بیفتد شخص به درمان برسد. پس باید خوب فکر کنیم که هرکدام از ما ازنظر مالی و علمی چه‌کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم تا این چراغ راه درمان برای همیشه روشن بماند.

لژیون یکم نمایندگی بویین زهرا 

فعالیت های ورزشی لژیون بویین زهرا

تایپ و تنظیم : مسافر مهدی 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .