English Version
English

هنر درست زندگی کردن

هنر درست زندگی کردن

جلسه پنجم از دوره دوم لژیون آموزشی کنگره ۶۰ لژیون بوئین‌زهرا؛با استادی مسافر هادی ونگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر محمدرضابا دستور جلسه «جهان بینی 1و2»جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 7:45 صبح آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان ، هادی هستم مسافر، خدا را شکر می‌کنم که این توفیق به من داده شد تا در این جایگاه خدمت کنم و از یکدیگر آموزش بگیریم. دستور جلسه امروز جهان‌بینی 1 و 2 است. اما لازم می‌دانم قبل از آن به نکته ای اشاره‌کنم. در محضر چند تن از راهنمایان بزرگوار کنگره که هرکدام صاحب لژیون نیز می باشند، صحبت کردن کار سختی است. و اما دستور جلسه، از قبل در کنگره جهان‌بینی کار می‌شد منتها استاد امین این مطالب را در سال 82 جمع‌آوری کرده و در جزوه‌ای تحت عنوان جهان‌بینی یک و دو منتشرکردند و در دسترس مسافرین کنگره قراردادند. در آن زمان امکانات ارتباطی به این شکل نبودوابزار صوتی در حد ساده‌تری بودند.مثلاً اپلیکیشن جناب مهندس در دسترس نبود، سعی کردند این جزوات را در اختیار رهجویان قرار داده تا حداقل به‌صورت سطحی آن را مطالعه نمایند.

از اهمیت جهان‌بینی همین بس که خود یکی از ضلع‌های مثلث درمان است. همان‌طور که می‌دانیم جسم، روان و جهان‌بینی مثلث درمان هستند و جهان‌بینی از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر جهان‌بینی نباشد در واقع درمانی اتفاق نیفتاده است. استاد امین سعی کرده‌اند مطالب جهان‌بینی را به‌صورت ساده‌ای در دسترس همه قرار دهند. حتی برای کسانی که سابقه اعتیاد ندارند قابل‌استفاده باشد تا بتوانند چیزی از آن برداشت کنند.
به‌طور مثال اگر بخواهیم یک‌زبان جدید را یاد بگیریم، ابتدا الفبای آن را یاد گرفته و بعد کلمات و جملات و ... زبان انگلیسی و عربی هرکدام الفبای خود رادارند و جهان‌بینی درواقع الفبای کنگره است که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. من خودم در موقع سفر این مطالب را به‌صورت سطحی مطالعه کردم و هر بار که به جزوه مراجعه می‌کنم موضوع تازه و جدیدی در آن پیدا می‌کنم و مفاهیمی کاربردی در آن کشف می‌کنم. مطالبی که هم عمیق و هم فلسفی هستند. اگر ما ده جلد کتاب خارجی مطالعه کرده باشیم وقتی به جزوه مراجعه می‌کنیم می‌بینیم استاد امین آن موضوع را در چند سطر به‌صورت خیلی زیبا توصیف کرده‌اند.



در یک کارتن ماهی کوچکی از ماهی باتجربه‌تر سؤال کرد: می‌خواهم دنیا را ببینم و قصد دارم اقیانوس را سیاحت کنم. ماهی باتجربه می‌گوید: هم‌اکنون تو در اقیانوس زندگی می‌کنی ماهی کوچک می‌گوید: این جا که من زندگی می‌کنم  فقط آب وجود دارد و ماهی باتجربه در جواب می‌گوید: قرار بود چه چیزی دیگری باشد. مثال ماهی، مثال ماست که در حال حاضر در اقیانوس علم و دانایی کنگره 60 هستیم که این علم و آگاهی توسط جناب مهندس دژاکام و استاد امین تولید و دراختیارهمگان قرارمی گیرد.

باید به موضوع جهان‌بینی بیشتر توجه کنیم. در سفر اول هنوز جهان‌بینی ما جهان‌بینی زمان مصرف است، این‌که از چه کسی مواد بگیرم، در کجا و با چه کسی آن را مصرف کنیم. با افرادی که مصرف می‌کنیم هم جهان‌بینی مشابه ما دارند حرف‌هایی می‌زنند که در زندگی ما چندان تأثیری ندارند و به‌قول‌معروف حرف‌های پای بساط، حتی کسانی که تحصیلاتی داشتندمثلا روانشناسی خوانده و یا در علوم دیگر توانایی‌هایی داشتند و در کنار هم بودیم، می‌دیدیم که توانایی کاربردی کردن آن را حتی در زندگی خود نداشتند درواقع علم بدون جهان‌بینی به کار ما نخواهد آمد. جهان‌بینی به یاد می‌دهد که چگونه زندگی کنیم و الفبای حیات ماست.
امیدوارم اولین جهان‌بینی ما این باشد که وقتی وارد لژیون می‌شویم به این نکته توجه داشته باشیم راهنمایان کنگره، نگهبان نظم و همه خدمت گذاران کنگره مانند سربازانی هستند سعی دارند تا من در سفر اول به رهایی و بعد با خدمت کردن در سفر دوم به حال خوش برسم
به زبانی دیگر اگر ما امروز اقدام کنیم که این لشگر را فراهم کنیم که به ما کمک کند تا حالمان خوب باشد، چقدر باید هزینه کنیم؟ کل دنیا را هم داشته باشیم نمی‌توانیم این‌همه آدم را به خدمت بگیریم و این خود می‌تواند نگاه یا جهان‌بینی ما در ورود به لژیون باشد. امیدوارم همه ما از فرصتی که در این لژیون توسط جناب ادیب و شعبه کاسپین و در رأس جناب مهندس فراهم‌شده است استفاده کنیم و قدر بدانیم. ُ

لژیون یکم نمایندگی بویین زهرا

فعالیت های ورزشی لژیون بویین زهرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .