English Version
English

قول و قرار و وفای به عهد

قول و قرار و وفای به عهد

 دهمین جلسه از دوره دوم لژیون سردار همسفران آقا نمایندگی شادآباد با استادی همسفر مهدی، نگهبانی همسفر محمدرضا و دبیری همسفر مهرداد با دستور جلسه "قول و قرار و وفای به عهد"، 20 اردیبهشت ماه 1403 ساعت ۱۴:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهدی هستم، یک همسفر و عضو لژیون سردار. خیلی خوشحالم که امروز در این جایگاه قرار گرفته‌ام.
دستور جلسه قول و قرار و وفای به عهد است.
اول‌ازهمه می‌خواهم یک نکته‌ای را بگویم که خودم شخصاً به آن معتقدم؛ به عقیده‌ی من برای عقد یک قرارداد یا عهد بستن درباره موضوعی با شخصی دیگر، لزوماً نباید نوشته‌ای درمیان باشد که امضا شود. برای مثال، اگر من در کلام خودم به کسی می‌گویم به تو ۱۰ میلیون تومان قرض می‌دهم، درواقع قول داده‌ام و از همان لحظه‌ای که این کلام را به زبان آورده‌ام تا لحظه‌ای که آن مبلغ را پرداخت کنم به او بدهکار هستم.
البته منظور من این نیست که بدون رعایت نکات لازم در معاملات خودمان و عدم عقد قرارداد کتبی، کاری را انجام بدهیم.
در مورد خودمان باید تمرین کنیم  و یاد بگیریم که کلام خیلی مهم است و اگر نمی‌توانیم به عهدی وفا کنیم، حتی نباید در کلام خودمان هم قول بدهیم.
در کنگره ۶۰ و لژیون سردار هم همین‌طور هست و زمانی که شخصی می‌خواهد مبلغی را پرداخت کند، از او ضمانت پرداخت دریافت نمی‌شود و این برای این است که ما یاد بگیریم وفای به عهد را جزو مسئولیت‌های خودمان بدانیم.
لازم می‌دانم یک نکته را هم یادآوری کنم که خودش به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در لژیون سردار وفای به عهد کنیم. به عقیده من اگر شخصی می‌خواهد عضو لژیون سردار بشود و یا می‌خواهد مبلغی را در سال جدید پرداخت کند، باید خیلی قبل‌تر از زمانی که مبلغی اعلام کند، برای آن برنامه‌ریزی کند و درواقع اگر می‌خواهیم به شخصی یا سازمانی قول بدهیم، باید قبل از آن برایش برنامه‌ریزی کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم وگرنه ممکن است نتوانیم وفای به عهد کنیم.
ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.

تایپ و ویراستاری: همسفر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .