English Version
English

جهان بینی 1 و 2

جهان بینی 1 و 2

پنجمین جلسه از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران آقا، نمایندگی شادآباد؛ به استادی مسافر سجاد، نگهبانی همسفر حسین و دبیری همسفر وحید؛ با دستور جلسه "جهان‌بینی 1 و 2" پنجشنبه 20 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰3، ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کارکرد.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، خدا را شاکرم که امروز در این جایگاه قرار گرفته‌ام و خیلی خوشحالم که برای اولین در جلسه همسفران آقا حضور پیدا کرده‌ام. دستور جلسه جهان‌بینی 1 و 2 است. جهان‌بینی یکی از اضلاع درمان اعتیاد در کنگره 60 است و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مصرف شربت اوتی تا زمانی که شخص به رهایی برسد، از جنبه جسمی خیلی مهم است؛ ولی آن چیزی که باعث می‌شود یک مسافر بعد از رهایی خودش بتواند آزاد و رها بماند، جهان‌بینی است.
در کنگره جزوه‌ای داریم که عنوان آن جهان‌بینی 1 و2 است. مطالب این جزوه به ظاهر تکراری هستند و شاید در کتب دیگر یا به شیوه های دیگر، بارها آن ها را خوانده یا شنیده ایم ولی برای ما قابل درک نبوده اند؛ این به دلیل این است که در جزوه جهانبینی، مطالب به صورت مدل و به زبان خیلی ساده بیان شده اند و همین امر باعث تاثیرگذاری آن می شود. انسان ها همیشه دارای جهان بینی هستند، حتی یک مصرف کننده مواد مخدر هم دارای جهان بینی است ولی جهانبینی او به گونه ای است که او را به سمت مواد سوق می دهد و مواد را خوب می بیند. همین شخص به مرور زمان با تجربه های مختلف و آسیب های زیادی که از مصرف مواد متحمل می شود به این دانایی می رسد که مواد بد است. درواقع مثلث دانایی او از ضلع تجربه رشد می کند و زمانی که به این آگاهی رسید که مواد بد است، آنوقت به دنبال راه حل می گردد و در نتیجه وارد کنگره می شود. در این نقطه جهان بینی او تغییر کرده است.
موضوعی که درباره جهان‌بینی بسیار مهم است، این است که من باید جایگاه خودم را بدانم. در موقعیت‌های مختلف بتوانم جایگاه خودم را تشخیص بدهم و اعمال و رفتار من هم مناسب آن جایگاه باشد. هرچقدر جهان‌بینی من بیشتر رشد کند، بر تفکر من تأثیر می‌گذارد. بنا بر عقیده من، همان‌طور که جهان در حال پیشرفت و رشد است، جهان‌بینی ما هم باید دائماً رشد کند و به‌روز باشد. متشکرم که به صحبت‌های من گوش دادید.

تایپ و ویراستاری: همسفر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .