English Version
English

لژیون سردارنمادیست از زنجیره های عشق که شعاع اضافه می کند

لژیون سردارنمادیست از زنجیره های عشق که شعاع اضافه می کند

ششمین جلسه ازدوره چهارم سری جلسات هماهنگی لژیون سردار، شعبه عطار نیشابور به استادی همسفرمعصومه و نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر نرگس با دستورجلسه ( قول وقرار ووفای به عهد )  در تاریخ 17اردیبهشت1403رأس ساعت 15آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

از خانم زهرا نگهبان لژیون مالی خیلی متشکرم که به من اجازه خدمت دادند تا بتونم از شما آموزش بگیرم. دستور جلسه این هفته: قول و قرار و وفای به عهده، هر دستور جلسه‌ای نقطه تفکری دارد و این دستور جلسه دستور جلسه سختی است. چون حرف زدن و قول دادن کار خیلی آسانی است. ولی وفای به عهد و سر قول خود ماندن خیلی سخت است. انسان اولین قول قرار خود را با خداوند بست و باوجود مادیات نتوانست زیاد سر قول و قرار خودش بماند. مرحله دیگری از قول قرار، قول قراری است که من با خودم می‌بندم.
و مرحله‌ی بعدی و قول و قراری است که من با دیگران می‌بندم؛ و به نظر من انسانی که وفای به عهد کرده و سر قول قرار خودش با خالق خودش بوده به‌راحتی و آسانی می‌تواند مراحل بعدی را طی کند. در قول و قراری که من با خداوندم بسته‌ام من معصومه تا چه حد به آن پایبند بوده‌ام؟ قول و قرار و وفای به عهد در تمام سطوح زندگی ما از کوچک‌ترین مسائل تا بزرگ‌ترین مسئله‌هایی که در طول روز ما با آن‌ها سروکار داریم وجود دارد. یک مسافر یا همسفر که وارد کنگره می‌شود اگر مسافر به حرف راهنمای خودش گوش بدهد و وعده‌های شربت خود را بدون کم‌وزیاد و سروقت استفاده کند سر قول قرار خودش مانده و وفای به عهد کرده و نتیجه‌اش که همان رهایی و حال خوش است را دریافت می‌کند.

مهم‌ترین مسئله در قول و قرار به نظر من این است که من اول فکر کنم بعد قول بدهم و نظم داشته باشم تا سر قول و قرارم بمانم؛ و اینکه من ظرفیت آن قولی که داده‌ام و قراری که بسته‌ام را داشته باشم وقتی من قولی می‌دهم که ظرفیتش را ندارم و نمی‌توانم به آن عمل کنم اعتماد و اعتبار خودم را از دست می‌دهم. مثل چک کشیدن که اگر نتوانم آن چک را پاس کنم برگشت می‌خورد و دیگر به من دسته‌چک نمی‌دهند. تا وقتی‌که ثابت کنم که ظرفیتش رادارم. مثال دیگر می‌تواند همین تعهدی من با لژیون مالی باشد وقتی‌که من اعلام می‌کنم که عضو لژیون سردار می‌شوم باید تمام جوانب را در نظر بگیرم که می‌توانم این مبلغ را پرداخت کنم یا نه؟ و این تصمیم من از سرشور نباشد.

از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید ممنونم.

عکاس:مرزبان خبری همسفر انسیه
تایپ ویرایش :همسفر معصومه
نمایندگی همسفران عطار نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .