English Version
English

جهان بینی یعنی خود شناسی انسان

جهان بینی یعنی خود شناسی انسان

امروزنهم جلسه ازدوره بیست وپنجم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی عطار نیشابوری به استادی راهنماهمسفر فاطمه و نگهبانی همسفرمحبوبه و دبیری همسفرراضیه با دستورجلسه «جهان بینی 1 و 2» درروز دوشنبه 17 اردیبهشت ۱۴۰3 رأس ساعت 16 آغاز به کارنمود.

خلاصه سخنان استاد :

دستور جلسه امروزجهان‌بینی گامی است بین افکار و اندیشه‌های ما که به ما فرصت این را می‌دهد که وجودمان را از زشتی‌ها و ناپاکی‌ها و پلیدی‌ها پاک‌کنیم، جهان‌بینی علمی پیچیده است همانند علم شیمی که همان‌گونه که ذرات اتم قابل‌مشاهده نیستند، علم جهان‌بینی نیز با صور پنهان ما انسان‌ها سروکار دارد. جهان‌بینی یعنی آنچه ما از هستی و اطرافمان برداشت، دریافت و احساس می‌نماییم که از دو بخش بیرونی و درونی تشکیل می‌شود. جهان‌بینی درونی ادراک و احساس ما نسبت به درون خودمان و جهان‌بینی بیرونی ادراک و احساس ما نسبت به‌کل هستی هست. همان‌طور که می‌دانید مثلث اعتیاد از سه ضلع تشکیل گردیده است جسم، روان، جهان‌بینی که برای جهان‌بینی مدت‌زمان مشخصی در نظر گرفته نشده است و در هر فرد با توجه به تمایلات و تلاش‌هایش متفاوت است ما خود نیز باید در طول سفر مبدأ و مقصدمان مشخص باشد. جهان‌بینی درونی جایگاه فعلی ما را نشان می‌دهد در هر نقطه‌ای که هستیم و جهان‌بینی بیرونی مقصد و راه و هدف مارا مشخص می‌کند. جهان‌بینی درونی به دو بخش صور آشکار و صور پنهان متشکل شده است که صور آشکار همان جسم انسان است. و صور پنهان انسان، عقل ذهن، نفس و هر چیزی ک قابل‌دیدن نیست. گرمسیری که ما داریم حرکت می‌کنیم مبدأ و مقصد بسیار مهم است زیرا اگر مبدأ و مقصد مهم نباشد در همان نقطه تاریکی که هستیم می‌مانیم و متوقف خواهیم شد و به مقصد نمی‌رسیم.

علم جهان‌بینی از چند روش برای فهم مطالب استفاده کرده است اولین آن تصویرسازی است. استاد امین می‌فرمایند کامل‌ترین شکل تاریکی، اعتیاد است زیرا فرد مصرف‌کننده توانایی‌های خود را از دست می‌دهد و قدرت تصمیم‌گیری ندارد. علم جهان‌بینی همانند یک طناب محکم می‌ماند کسی که خواستار نور است و از تاریکی می‌خواهد به روشنایی برسد باید علم جهان‌بینی را بیاموزد تا زمانی ک علم جهان‌بینی را نیاموزد نه در صور آشکار و نه در صور پنهان نمی‌تواند به صلح و آرامش برسد.کسی که این علم را به دست آورد نیروهای مخرب را مهار می‌سازد و مثل یک مکمل از این علم استفاده می‌کند.استاد امین می‌فرمایند؛ همان نیروی باد که داخل ماشین، نیروی بازدارنده بود و ماشین را به ناکجاآباد می‌کشاند، در هواپیما به‌عنوان نیروی مکمل عمل می‌کند، یعنی ما باید آن‌قدر رشد بکنیم تا مانند یک هواپیما شویم.

ما افرادی که سال‌ها در کنار یک مصرف‌کننده بوده‌ایم، سال‌ها دچار ترس و ناامیدی بوده‌ایم، سال‌ها تحت تأثیر نیروهای منفی و بازدارنده بوده‌ایم، این‌ها همه در وجود ما انباشته و ذخیره‌شده بودند، حال اندک‌اندک باید با علم جهان‌بینی و آموزش و با کسب دانایی و دانایی مؤثر و تشخیص خواسته‌های نامعقول، خود را تغییر دهیم و تبدیل به انسانی کارآزموده شویم و درنهایت ترخیص شویم، اگر مسیرمان درست باشد و در راستای ارزش‌ها باشد حتماً موفق خواهیم شد.

ممنون از سکوت زیبایتان .

عکاس:ومرزبان  خبری همسفر انسیه
تایپ ویرایش :همسفر اسماء
نمایندگی همسفران عطار نیشابور

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .