English Version
English

حال خوب در گرو قدردانی و شکرگزاری است

حال خوب در گرو قدردانی و شکرگزاری است

ششمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ به نمایندگی شعبه سنقر با استادی مسافر مهرداد  ، نگهبانی مسافر محمد حسین و دبیری مسافر فرشید با دستور جلسه « هفته راهنما » در روز پنجشنبه مورخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان مهرداد هستم یک مسافر. خدا را شکر می‌کنم که امروز در جمع گرم شما هستم و از ایجنت محترم ، گروه مرزبانی و لژیون خدمتگزار تشکر می‌کنم که به من فرصت دادند تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. به ایجنت و مرزبان‌های جدید تبریک می‌گویم و امیدوارم چنانچه درگذشته برای دیگران الگو بوده‌اند با خدماتشان شاهد پیشرفت شعبه سنقر باشیم. ما در کنگره ۴ جشن بزرگ داریم که یکی از آن‌ها به سبب جایگاه خیلی مهم راهنمایی جشن هفته راهنما است. راهنما نشان‌دهنده راه و چراغ راه یک رهجوی تازه‌وارد به تا کنگره است.

راهنما باید هفت‌خان رستم را طی کند بعد از رهایی باید در آزمون‌های فنی و جهان‌بینی نمره لازم را کسب کند ، باید دوره کارآموزی را به‌خوبی پشت سر بگذارد و بعد از قبولی در مصاحبه شال دریافت می‌کند.راهنما یک رهجو را برای کنگره پرورش می‌دهد نه برای منافع خودش. راهنما دوست دارد رهجویش مثل خودش راه کنگره را برود و خدمتگزار بماند و یک رهجوی منظم و خدمتگزار باعث می‌شود که راهنما انرژی بگیرد چون قانون کائنات این است که اگر آرامش را برای دیگران بخواهی همان آرامش به زندگی خودت بازمی‌گردد.

ساختارهای منفی در وجود ما دوست ندارند ما پیشرفت کنیم و از نقاط ضعف ما استفاده می‌کنند تا به ما را به عمق ظلمات بکشانند. یک رهجو باید خیلی مراقب باشد به هیچ قیمتی جلسات کنگره را از دست ندهد و به‌مرورزمان و در سفر دوم باید رابطه بین کار ، کنگره و خانواده را متعادل کند. 

فراموش‌کاری و زیانکاری از خصلت‌های ناپسند انسان‌هاست. این وظیفه تک‌تک ماست که از رب و مربی خودمان که در درجه اول خداوند است تشکر کنیم. پدر و مادر در جایگاه بعدی مربیان ما هستند و در جایگاه‌های پایین‌تر رب ما معلم و راهنمای ماست و ما باید یاد بگیریم از کسانی که به ما کمک کرده‌اند تشکر کنیم.

یک راهنما در کنگره با همه مشکلات و با طی مسافت از یک شهر دیگر می‌آید تا به یک رهجو آموزش بدهد. آقای مهندس فرمودند تشکر باید قلباً زباناً و عملاً باشد هدیه دادن در کنگره یک آموزش برای ماست که در عمل قدردان زحمات راهنمایان خود باشیم. شکرگزاری و قدردانی همیشه لذت‌بخش است و حال آدم خوب می‌شود چون انرژی داده‌ایم انرژی می‌گیریم. اگر بخواهیم از خالق خود تشکر کنیم باید از مخلوق خدا تشکر کنیم.

باید بدانیم انسان‌های ناسپاس همیشه بیمار هستند ولی انسان‌های شکرگزار همیشه حال خوبی دارند و ما برای رسیدن به حال خوب باید این کار را به نحواحسن و بهترین شکل آن انجام دهیم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.


 

 

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

عکس: مسافر محمدرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .