English Version
English

پیرو رسیدن به اهدافتان تلاش کنید

پیرو رسیدن به اهدافتان تلاش کنید

گفت و گویی با راهنمایان گرامی در رابطه با هفته راهنما انجام داده‌ایم و امیدواریم از مطالعه آن لذت ببرید.

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی نمایید:
سلام دوستان مصطفی هستم یک همسفر. مسافر من قاسم با ۱۲ سال تخريب وارد کنگره شد، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، شیره و حشیش، مدت سفر اول ۱۱ ماه به روش DST داروی درمان شربت OT، راهنمای خوبشان آقای محمد صداقت و رهایی هم به دستان پرمهر جناب مهندس ۱۶ سال. خودم هم تخريب سیگار داشتم به راهنمایی آقای نمکی و الآن ۹ سال هست که آزاد و رها هستم.


۱_ لطفاً بفرمایید چه خدمت‌هایی را تابه‌حال در کنگره تجربه کرده‌اید؟
من از خدمت‌های پایه و مراحل ابتدایی شروع به خدمت کردن کردم. خدمت‌هایی نظیر میکروفن گردان، گرداننده سبد قانون یازدهم، مسئول پذیرایی، مسئول صدور کارت، دبیر جلسات و به‌مرورزمان جزو مرزبانان اولیه شعبه مشهد شدم، سپس به جایگاه راهنمایی نائل شدم و درنهایت هم به‌عنوان ایجنت همسفران آقا برگزیده شدم.


۲_ چه مدت از تشکیل لژیون شما می‌گذرد و احساستان را در جایگاه راهنمایی بفرمایید:
من تقریباً از سال ۸۸ به‌صورت دست‌وپاشکسته لژیون داشتم و هر همسفری که در شعبه سمنان می‌آمد را مشاوره می‌کردم؛ اما این روند آمدن همسفرها به کنگره خیلی سخت است و بسیار جمع‌کردن همسفر ها به دورهم کار دشواری بود؛ زیرا همسفران خیلی احساس نیاز به کنگره نمی‌کنند برای همین نيازمند صبر ادیده ای بودیم تا همسفران به شکل کنونی درآیند. خیلی اوقات هنگامی‌که مسافر رها می‌شود، همسفر هم کنگره را ترک می‌کند و ما هرساله یک دوره پوست‌اندازی داریم، یعنی از تعداد ما کاسته می‌شود و افراد اندکی باقی می‌مانند. پس‌ازاینکه به مشهد آمدم و به یاری خداوند دو تا از رهجوهایم در آزمون راهنمایی قبول شدند، ما رشد تدریجی بسیار خوبی داشتیم و پس از تشکیل جلسه‌ خصوصی ما همسفران در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۰۱ تعداد ما و روند کاری ما خیلی متحول شد.


۳_ لطفاً بفرمایید که در کنگره با چه هدفی خدمت می‌کنید؟
هدف من از همان ابتدا همسفران آقا بودند. من همیشه آرزو داشتم که بتوانیم همسفران آقا را یک گروه مستقل و جدا از مسافران کنیم و خدا را شکر تا الآن با دنبال کردن هدف‌هایم و داشتن صبر، پشتکار و شکیبایی به نتیجه دلخواه خودم رسیده‌ام.


۴_ تأثیرگذارترین جمله‌ای که از راهنمای خود شنیده‌اید چه بوده است؟
تا هستی هست، ما بایستی در کنار هم باشیم و خدمت کنیم؛ این جمله از راهنمای عزیزم برای من خیلی حائز اهمیت و باارزش است و من هميشه این را به یاد خواهم داشت.

در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید:

به نظر من خیلی از چیزها در مراحل ابتدایی خود که سرشار از سختی و پستی بلندی است احساس نخواهد شد، یعنی آن روزهایی که هیچ‌کس در لژیون نبود و من به کنگره می‌آمدم بهایی بود که بایستی من به هستی و کائنات پرداخت می‌کردم تا به نتیجه برسم. همیشه سختی‌ها آن روی سکّه را به ما نشان نمی‌دهد ولی این اتفاق در مرور زمان خواهد افتاد. خیلی ممنون و سپاسگزارم از شما بابت مصاحبه‌ای که با بنده انجام دادید.

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی نمایید:
سلام دوستان محمد هستم یک همسفر. مسافر من مسلم با ۵ سال تخريب وارد کنگره شد، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، ۱۰ ماه و ۲۰ روز سفر کرد به روش DST داروی درمان شربت OT ، راهنمای خوبشان آقای انتظامی و راهنمای خودم آقا مصطفی عظیمی زاده، ورزش در کنگره فوتسال و رهایی هم به دستان پرمهر جناب مهندس ۱۰ سال و ۲ ماه.


۱_ چه مدت‌ از تشکیل لژیون شما می‌گذرد و احساستان را در جایگاه راهنمایی بفرمایید؟
لژیون من در نیشابور از سال ۹۵ شروع به فعالیت کرد و حس خیلی خوب دارم، زیبایی‌های کنگره را به‌عین در حال مشاهده هستم و همیشه خدمت کردن در کنگره باعث خوشحالی و شادی من است.


۲_ چه چیزی باعث شد یکی از خدمتگزاران کنگره ۶۰ باشید؟
واقعاً نمی‌دو نم چه عاملی باعث ورود من به کنگره شد، در ابتدا هدف من تنها درمان مسافرم بود؛ احساس می‌کردم که باید به کنگره بیایم تا مسافرم درمان شود و سپس کار تمام است، اما بعد از یک مدت متوجه این موضوع شدم که درمان مسافرم تنها یک بهانه بود برای آمدن من به کنگره و پيدا کردن خود شخصیت واقعی‌ام تا به تعالی برسم؛ از مسافرم همیشه بابت این موضوع تشکر می‌کنم و قدردانش هستم.


۳_ لطفاً از سختی‌های جایگاه راهنمایی برایمان بگویید؟
راهنمایی در قسمت همسفران مانند بخش مسافران با چالش‌های مختص خودش روبه‌رو است؛ مسافرها یکسری شرایط دارند و همسفر ها هم همین‌گونه شرایط خاص خود را دارند. همه‌ی ما به نيکی می‌دانیم که جمع‌کردن همسفران به دورهم بسیار کار سختی است؛ زیرا همسفران آن انگیزه اوليه را برای ورود به کنگره و پيدا کردن خودشان ندارند، اما مسافران فرق می‌کنند چون آن‌ها باهدف درمان اعتیاد و گرفتن شربت اوتی به کنگره می‌آیند؛ اما همسفر بایستی به این درک‌ و آگاهی برسد که چرا به کنگره می‌آید و هدفش از آمدن به کنگره چیست؛ برای همین کار کمی دشوارتر است.


ممنون از وقتی‌که در اختیار ما قراردادید در پایان اگر نکته‌ی ناگفته‌ای دارید بیان کنید:

از همسفران مشهد بی‌نهایت سپاسگزارم که ما را دعوت کردند و توانستیم در کنار یکدیگر جشن هفته راهنما را پشت سر بگذاریم. ما هر موقع که به مشهد میایم انگیزه‌ای دوباره می‌گیرم برای تشکیل جلسات همسفران آقا به‌صورت مستقل در شهرستان نیشابور و از این بابت از همگی شما عزیزان خیلی ممنونم.

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی نمایید:
سلام دوستان رضا هستم یک همسفر. مسافر من وحید با ۱۲ سال تخريب وارد کنگره شد، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، شیره، متادون و الکل، مدت سفر اول ۱۱ ماه و ۲۰ روز به روش DST داروی درمان اپیوم خوراکی، راهنمای خوبشان آقای بابک لطفی و راهنمای خوب خودم آقا مصطفی عظیمی زاده، رشته ورزشی در کنگره شنا و رهایی هم به دستان پرمهر جناب مهندس تقریباً ۱۲ سال.


۱_ چه مدت از تشکیل لژیون شما می‌گذرد و احساستان را در جایگاه راهنمایی بفرمایید:
من سال ۹۷ در آزمون راهنمایی قبول شدم و در سال ۹۹ شروع به فعالیت در لژیون کردم‌، این بازه زمانی تا تشکیل لژیون تقریباً ۲ سال طول کشید ولی در کل حس خیلی خوبی است که بتوانیم چیزهایی را که در کنگره یاد گرفتیم به دیگران بياموزيم و این دائماً در ذهن خودمان تکرار می‌شود و این باعث می‌شود که مطالب ملکه‌ی ذهن ما شود.


۲_ چه چیزی باعث شد که یکی از خدمتگزاران کنگره ۶۰ باشید؟
ما در طول تاریخ افراد بسیار مهمی ازجمله ابن‌سینا، زکریای رازی و ادیسون و خیلی افراد دیگر داريم که اگر هرکدام از این بزرگواران در قید حیات بودند، آرزوی هرکدام از ما بود که در رکاب آن‌ها باشیم و خدمت کنیم؛ حالا فردی مثل جناب مهندس که هم‌رده‌ آن افراد هستند در جمع ما حضور دارند و من فکر می‌کنم کشف درمان اعتیاد، از کشف الکل و برق و خیلی چیزهای دیگر مهم‌تر است؛ پس بدیهی است که ما در رکاب این بزرگوار خدمت و همچنین کسب آموزش کنیم. همین موضوع انگیزه‌ای شد که من در کنگره بمانم و از معلومات جناب مهندس و استاد امین بهره‌مند شوم.


۳_ انتظار شما از رهجویانتان چیست؟ من انتظارم این است که وقت و انرژی که صرف آن‌ها می‌شود را قدر بدانند و از آن در تعالی خود و دیگران استفاده کنند و پیام‌رسان پیام کنگره باشند.
در پایان اگر حرفی دارید بفرمایید:

خیلی خوشحالم که در کنگره هستم و امیدوارم که سالیان سال و همیشه تا زمانی که زنده هستم در خدمت اعضای خانواده بزرگ کنگره ۶۰ باشم و خدمت کنم.

لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی نمایید:
سلام دوستان علی هستم یک همسفر. مسافر من محمدرضا با بیش از ۱۵ سال تخريب وارد کنگره شد، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، شیره، شیشه و اپیوم خوراکی، ۱۱ ماه و ۲۵ روز سفر کرد به روش DST داروی درمان شربت OT، راهنمای خوبشان آقا کاظم نوروز پور از لژیون یک نمایندگی رضوی و راهنمای خودم آقا مصطفی عظیمی زاده و الآن هم به دستان پرمهر جناب مهندس ۲ است که آزاد و رها هستند.


۱_ چه چیزی باعث شد که یکی از خدمتگزاران کنگره ۶۰ باشید؟
بعد از یکی دو بار خدمت کردن در بخش خواندن نوشتار حس و حال خیلی خوبی پیدا کردم و کم‌کم به‌مرورزمان مُجاب شدم که خدمت‌های دیگری هم انجام دهم و در خدمت اعضای کنگره باشم.


۲_ احساس شما پس از قبولی در آزمون راهنمایی چه بود؟
راستش را بخواهید اولش که اصلاً باورم نشد تا زمانی که خودم شخصاً رفتم چک کردم و اسم خودم را در لیست قبول‌شدگان آزمون راهنمایی دیدم، سپس در آن لحظه گریه‌ام گرفت و اصلاً نمی‌دو نم که از خوشحالی بود یا از سردرگمی ولی در کل حس خیلی عجیب و خوبی بود. اما یکم که گذشت از خودم پرسیدم آیا توانایی راهنمایی کردن بچه‌های کنگره را دارم یا نه؟ ولی خدا را شکر کنگره ۶۰ خدمتگزارهایش را به نحوی انتخاب می‌کند که واقعاً توانایی خدمت رادارند، زیرا ظرفیت آن‌ها بالا رفته است.


۳_ لطفاً از سختی‌های جایگاه راهنمایی برایمان بگویید؟
تنها سختی این جایگاه این است که تا کاری را انجام نداده باشی و تجربه نداشته باشی قادر به کمک کردن دیگران نیستی؛ بایستی آن مسیری که به رهجو می‌گویی برو را خودت قبلاً طی کرده باشی، غیرازاین سختی دیگری ندارد.


۴_ ویژگی بارزی که از راهنمای خود به‌عنوان الگو برداشت کرده‌اید چیست؟
صبر و شکیبایی بیشترین چیزی است که من از راهنمای عزیزم آقا مصطفی برداشت کردم‌ و همیشه سعی می‌کنم در انجام کارها بسيار صبور باشم و عجله به خرج ندهم.


کلام آخر:

سعی کنید چه در کنگره و چه در بیرون از کنگره برای خودتان هدف داشته باشید و پیرو رسیدن به اهدافتان تلاش کنید؛ این چیزی است که شمارا به زندگی امیدوار می‌کند و از ناامیدی جلوگیری می‌کند. پس اگر می‌خواهید در زندگی به پوچی نرسید هدف داشته باشید و برای رسیدن به آن هدف از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

مرزبان خبری: همسفر علی

تایپ: همسفر پوريا لژیون اول

ویراستاری: همسفرامین لژیون دوم

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .