English Version
English

اساس و هدف خلقت در ظرفیت است.

اساس و هدف خلقت در ظرفیت است.

جلسه دوم از دور سوم لژیون ماهشهر به استادی ایجنت مسافر احسان، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر علی با دستور جلسه « ظرفیت و مسؤلیت (قبله‌گم کردن، نق‌زدن، حاشیه) » جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح در پارک فردوس ماهشهر آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان احسان هستم‌ یک مسافر 

خداراشکر می‌کنم که در کنار هم هستیم و از آقا محسن تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند که امروز خدمت کنم و از آقای مهندس تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند و لطف خدا شامل حال ما شده است که در کنار هم باشیم.

هر وقت صبح جمعه سر حال بلند می‌شوم یاد زمان گذشته می‌افتم که من همین ماهشهر سر کار بودم وقتی ۵ صبح سرویس دنبال ما می‌آمد همه در چُرت و خواب آلود در مسیر که به سر کار برویم و الان اگر در سطح شهر بروید ۹۰ درصد مردم خواب هستند ولی بچه‌های کنگره از هر ساعتی که بگوید ۵ یا ۴ صبح بیدار هستند و پُر انرژی هستند. اگر توفیق بشود و به استخر در تهران برویم می‌بینم که جمعیت زیادی همان اول صبح شروع می‌کنند با هم شوخی کردند و خندیدن و این نشانه‌ی حال خوب است.

دستور جلسات کنگره همه با تفکر آقای مهندس و با هدف و آموزش که در آن‌ها است برای ما نوشته شده است و ما وظیفه داریم در کنگره اول دستور جلسات را خوب فرا بگیریم و با آن دستور جلسه زندگی کنیم و یکی از مهم‌ترین دستور جلسات هم مربوط می‌شود به ظرفیت و مسؤلیت و پذیرش و قبله گم کردن و نق زدن و حاشیه است و باید هر کلمه را بشکافم و ببینم به عنوان آموزش چرا و چه ربطی به درمان اعتیاد و چه تاثیری در حال من می‌تواند داشته باشد. فکر می‌کنم اساس و هدف خلقت در ظرفیت است. که هر خلقت و مخلوقی از هر جنسی ظرفیت خواص خودش را دارد در حیوانات و گیاهان متفاوت است و این همه تنوع خلقت داریم تا به انسان برسد که مجموعه‌ی همه‌ی این‌ها است. هر کسی با کسِ دیگری قطعاً ظرفیت‌اش متفاوت است برخورد هر کس نشان می‌دهد که چقدر ظرفیت دارد. در زمان مصرف که از ذره‌ی خیلی کم و با لذت شروع شد و ظرفیت ذره ذره در مصرف کردن بالا رفت بدون اینکه متوجه بشویم و عموماً بالا رفتن ظرفیت در کار‌های منفی توأم با لذت است و اصلا شاید متوجه هم نشوید ولی کنگره می‌خواهد که معکوس این راه را برویم که ذره ذره با مصرف نکردن ظرفیت ما بالا برود و نسبت به حال خوب ظرفیت پیدا کنیم و اساس کنگره ۶۰ جهان‌بینی که آقای مهندس می‌فرماید برای یاد گرفتنِ زندگی است و علم، علمِ زندگی کردن است و جهان‌بینی قرار است به کار من بیایید و این درسی که راهنما و آقای مهندس به ما یاد می‌دهد و در متون کنگره کار می‌کنیم اگر باعث تغییر و بالا رفتن ظرفیت من نشود عملا برای من کارکردی نداشته است.

در دستور جلسه، قبله گم کردن داریم که قبله یک مسیری است که ما نسبت به یک هدف مشخص می‌ایستیم و در کنگره هم به یک جهت می‌ایستیم و یک هدف داریم و یک راه برای درمان داریم و بعضی وقت‌ها باید نگاه کنم و ببینم که من به سمت هدف و قبله هستم و در جهت درمان حرکت می‌کنم اگر کنگره به عنوان یک رهجو از من می‌خواهد که شش دانگ باشم و تسلیم کنگره ۶۰ باشم و آن چیزی که کنگره ۶۰ از من می‌خواهد. ذره ذره به من توانایی می‌دهد و در مورد دارو و مصرف نکردن به من ذره ذره توانایی می‌دهد که تا زمانی که به هدفم برسم و همیشه باید حواسم باشد که به سمت قبله و هدفم باشم و هر زمان که از هدف و قبله خود خارج بشوم حالِ به هم ریخته‌ای خواهم داشت. یکی از موضوعاتی که می‌تواند ما را از مسیر خارج کند نق زدن و حاشیه است. نق زدن نسبت به آن چیزی که من فکر می‌کنم به نفع من نیست و مهارت ندارم مثل سی‌دی نوشتن  که نمی‌توانم و نق می‌زنم و توانایی دارو خوردنِ منظم را ندارم، نق می‌زنم و این باعث می‌شود که از مسیر خارج بشوم.

یک چیزی که من امروز دوست داشتم در مورد آن صحبت کنم خدمت کردن است همیشه در کنگره می‌شنویم که برای حال خوب خدمت کنید این خدمت کردن در کنگره انقدر مهم است که هر چقدر جلوتر و پیش‌کسوت‌تر بشوید ارزش و اثر خدمت را بیشتر متوجه می‌شویم باید این پایه را در سفر اول بگذارم و یا بگیرم که چگونه خدمت کنم از نوشتار خواندن و صندلی گذاشتن و صبحانه خوردن شروع می‌شود تا زمانی که یک مسؤلیت به عهده بگیریم چون قرار است که ما مسئول باشیم و پاسخ بدهیم من همیشه در خدمت به پیش‌کسوت خودم نگاه می‌کنم که چه جوری به این نقطه رسیدند و آیا هر زمان که وقت داشتند در کنگره بودند و یا نه یک بهایی پرداخت کردند و از یک چیزی گذشتند. 

امروز اگر قرار است که خدمت کنم و حالم خوب بشود گویی یک نیروی در وجود من هست و یک انرژی دارم که این انرژی با خدمت کردن آزاد می‌شود و این انرژی فقط صرف خدمت کردن است قبل از کنگره همه‌ی ما اعتقاد داشتم که باید کار خیر و کار نیک کنیم که انگار می‌دانیم که حال خوب‌مان گرویِ بخشیدن و در گرویِ کمک به دیگران است و جهان‌بینی می‌خوانیم که نیاز ما در خدمت به دیگران است و نیاز باز شدن گره من در باز شدن گره دیگری است و به خاطر همین است در کنار هم جمع می‌شویم انقدر حالمان خوب است و این انرژی در خدمتِ درست ساطع می‌شود و نتیجه‌اش برای من حال خوب می‌شود.

باید برای خدمت کردن وقت بگذارم و کسی که کاسب است باید روزش را برایش اختصاص بدهد و نباید تایم جزئی را برایش اختصاص بدهم. یک سفر اولی برای سی‌دی نوشتن باید زمان بگذارد و از خیلی از لذت‌های معمول می‌گذریم که سفر کنیم و خدمت هم همین است امروز یک فرصتی داریم که اگر این جمعی که این‌جا نشسته از فرصت استفاده کرد، که کرد وگرنه قطعاً کسِ دیگری از این فرصت استفاده خواهد کرد. ما امروز به دنبال مکان می‌گردیم و این فضا برای شروع و موقت است و داریم پایه‌های را می‌گذاریم که به زیر سقف برویم و چه کسی می‌تواند از وقت خودش بگذرد و برای این کار بگذارد. آقا محسن یادش است روزهای ما در کنگره از ۷ صبح شروع می‌شد و تا ۱۱ شب ادامه داشت یعنی روزمان را کامل در کنگره بودیم. 

امروز راهنما برای رهجو وقت می‌گذارد و به تهران می‌رود و یعنی از کار و زندگی و لذت‌ها برای کسِ دیگری می‌گذرد و این بدون پاداش و حال خوب نیست و انقدر حال خوب در این کار است که ما بیشتر دوست داریم برویم و از مال خود بگذريم و بخشیدن در کنگره جزئی از حال خوب است و استاد امین در سی‌دی شناور می‌فرماید که حال خوب مالِ وقتی است در زمانش شما در جای مناسب باشید. اگر الان به جای اینکه در کنگره باشید در خانه سی‌دی بنویسید این حال را پیدا نمی‌کنید و اگر دنبال این حال خوب هستیم خدمت‌مان را درست انجام بدهیم.

به آقا محسن گفتم که خود من از امروز شروع می‌کنم و وقتی به کنگره به آبادان می‌آیم تا زمانی که برگردم از وقتم می‌گذارم و بنگاه به بنگاه می‌گردم تا ببینم که زمان کنگره کجا است امیدوارم کسانی که در ماهشهر هستند و دوست دارند، از وقت‌شان اختصاص بدهند و بگردند و بتوانیم یک جایی برای خودمان پیدا کنیم و یک سقف و مکان آموزشی داشته باشیم که انشالله استاندارد کنگره را برای آموزش در کنار هم پیدا کنیم.

مرسی که به صحبت‌های من گوش دادید.

 

گروه سایت نمایندگی ماهشهر

تایپ و ارسال مطلب: مسافر صادق

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .