English Version
English

تغذیه سالم یعنی به موقع و به اندازه غذا خوردن

تغذیه سالم یعنی به موقع و به اندازه غذا خوردن

دومین جلسه از دور هشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ به نمایندگی شعبه سنقر با استادی مسافر مهرداد ، نگهبانی مسافر هادی و دبیری مسافر بهرام با دستور جلسه « تجربه من از اضافه‌وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰ » روز سه‌شنبه مورخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان مهرداد هستم یک مسافر. خداوند را شاکرم که در این جایگاه نشستم تا آموزش بگیرم و خدمت کنم. ماه رمضان و البته عید فطر را پیشاپیش خدمت همه تبریک عرض می‌کنم و به خدمتگزاران قسمت آشپزخانه و مرزبان‌ها خدا قوت می‌گویم. همچنین تبریک می‌گویم به دوستانی که دیروز گل رهایی را از دستان آقای مهندس دریافت کردند و این عمل عظیم را به کلیه اعضا و مخصوصاً خدمتگزارانی که برای رهایی آسایش و درمان یک شخص تلاش می‌کنند ، تبریک می‌گویم و امیدوارم مسافرانی که به رهایی رسیده‌اند در کنگره خدمتگزار بمانند. از بنیان کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس سپاسگزارم بابت پیدا کردن راه درمان اعتیاد به موادمخدر ، راه درمان اعتیاد به سیگار و حتی درمان اضافه‌وزن که باعث شد شخصی مثل من که راهی برای نجاتش وجود نداشت به کنگره بیاید و اعتیاد به موادش را درمان کند. من بااینکه سال‌ها دوست داشتم وزنم را کم کنم ولی چون راهم درست نبود برگشت می‌خوردم و نمی‌توانستم چون دانایی نداشتم و خودسرانه اقدام می‌کردم. بعضی‌ها برای کاهش وزن دقیقاً مثل روش سقوط آزاد بسیاری از مواد موردنیاز بدن را قطع می‌کنند  اما بدن انسان طوری طراحی شده است که اگر مواد موردنیازش به‌صورت کامل در دسترس باشد خودش را ترمیم و اصلاح می‌کند پس این کار باید دقیق و حساب‌شده باشد. ورود به لژیون جونز کنگره  به این صورت است که ابتدا مقدار اضافه‌وزن شخص با توجه به قد و وزنش مشخص می‌شود و شخص شروع به سفر می‌کند. همان‌طور که در سفر اوتی باید به مصرف نظم بدهیم درروش تغذیه سالم کنگره باید سر ساعت و به‌موقع غذا مصرف شود. در این متد قبل از مصرف صبحانه مقداری دیسب با آب ولرم و قبل از نهار و شام سالاد صرف می‌شود که برای تهیه سالاد می‌توانیم از دیسب انگور کنگره استفاده کنیم. یا اینکه  به‌هیچ‌عنوان نیم ساعت قبل از غذا تا نیم ساعت بعد از غذا مایعات مصرف نکنیم.

درست غذا خوردن مهم است برای کاهش وزن راه‌های بسیاری توسط انسان‌ها استفاده می‌شود مثل کوچک کردن معده استفاده از داروهای شیمیایی یا ورزش‌های سنگین که هرکدام عوارض جبران‌ناپذیری دارد. وقتی انسان به یک دانایی می‌رسد دیدگاهش نسبت به همه عوض می‌شود مثلاً اگر کسی کار ضد ارزشی انجام دهد او را قضاوت نمی‌کنیم بلکه از آن رفتار درس می‌گیریم و البته برای آن شخص نیز دعا می‌کنیم. من در طول ۱۰ ماه سفر جونز ۲۳ کیلو وزن خودم را کاهش دادم.  خدا را شکر می‌کنم در روزگاری زندگی می‌کنم که شخصی مثل آقای مهندس زندگی می‌کند و من از این معلم بزرگ همیشه درس می‌گیرم. کنگره برای ما یک مکان آموزشی است که روش ارتباط با دیگران و دیپلماسی ، آداب معاشرت ، تغذیه سالم و احترام و اخلاق را یاد می‌گیریم و من به خاطر اینکه به آموزش‌های کنگره احتیاج دارم ارتباطم را با کنگره قطع نکرده‌ام. در پایان از جناب آقای مهندس دژاکام و همچنین آقا رضا ، راهنمای خوبم در سفر جونز تشکر می‌کنم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.

 

 

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

عکس: مسافر محمدرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .