English Version
English

گروه خانواده - لژیون انضباطی مانند گارد ریل عمل می‌کند

گروه خانواده - لژیون انضباطی مانند گارد ریل عمل می‌کند

ضمن عرض سلام و خیرمقدم خوشحالم از اینکه در نمایندگی قوچان میزبان شما هستیم و تشکر می‌کنم که برای انجام این گفتگو وقت گذاشتید.

لطفاً درباره‌ اهمیت لژیون‌های انضباطی در شعب بفرمایید.

‌‌‌‌ابتدا به شما خدا قوت می‌گویم. لژیون انضباطی در کنگره ۶۰ مثل گارد ریل می‌ماند؛ یعنی باعث می‌شود بچه‌هایی که از مسیر خارج‌شده‌اند دوباره به مسیر برگردند یا لااقل نگذاریم زیاد از مسیر دور شوند به این دلیل که آن‌ها نمی‌دانند چه‌کار می‌کنند، ولی ما که می‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد و در کدام مسیر حرکت می‌کنیم. در صورت نبودن لژیون‌های انضباطی بر تعداد افرادی که از مسیر خارج می‌شوند افزوده می‌شود، لژیون انضباطی از افزایش این افراد جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود افرادی که از مسیر خارج‌شده‌اند، شاید از هر ده نفر یک نفرشان قدر چیزی که قبلاً داشته را بداند، این چیزی است که ما در این سال‌ها تجربه کردیم؛ یعنی به این روش آن‌ها را دوباره به مسیر برگرداندیم.

پس با توجه به فرمایش شما وجود لژیون انضباطی در کنگره ۶۰ لازم و واجب است؟

بله حتماً. اگر نباشد همه‌چیز به هم می‌ریزد و تعدادشان روزبه‌روز زیاد می‌شود، چون انسان میل به چیزهای منفی دارد و افراد به یکدیگر نگاه می‌کنند.

لطفاً برای ما بگویید چند نفر در شعب به شما کمک می‌کنند؟

۸۰ نفر به‌عنوان مسئول که دستیاران انضباطی هستند به‌صورت مستقیم با دفتر مرکزی کار می‌کنند و تقریباً صدوچند شعبه داریم که صدوچند مرزبان انضباطی در این شعب فعالیت می‌کنند که در کنار ۸۰ نفر دستیار تقریباً 200 نفر می‌شوند که در کل کنگره ۶۰ در بخش انضباطی مشغول به کار هستند.

شما در شکل‌گیری شعب استان خراسان خیلی نقش داشتید، لطفاً از حس و حالتان در این مورد بگویید.

دوستان این‌طور می‌گویند، ولی من آن‌چنان نقشی نداشتم، آقای محمد اختری در لژیون من بودند و تقریباً در طول یک سال سفر اول ایشان هفته‌ای یک‌مرتبه یا هر دو هفته یک‌مرتبه از شیروان به تهران می‌آمدند و آموزش می‌گرفتند. سن و سال کمی هم داشتند و همچنین آقای وحید ریخته‌گر که در لژیون آقای علی صداقت بودند هم این مسیر را برای درمان طی می‌کردند. بعدازآن من چندین بار در کنار آقایان سلامی، علی صداقت و بابک لطفی به مشهد آمدیم. اوایل کار در کوه سنگی و بعدها در یک بنگاه املاک بود و جلسات در املاک برگزار می‌شد. یک مدت هم در یک فرهنگ‌سرایی بود که اسمش یادم نیست، سپس به فرهنگ‌سرای الهیه رفتیم. روزی که ما فرهنگ‌سرای الهیه را تحویل گرفتیم در خاطرم هست آقای مجید سلامی و چند تا از بچه‌ها ازجمله آقای وحید ریخته‌گر و بابک لطفی هم بودند، فرهنگسرا که درست شد خیالم راحت شد. اینکه من نقش داشته باشم خوب، بله نقش داشتم نمی‌گویم نداشتم، ولی در کنگره ۶۰ کار گروه مهم است چون کنگره ۶۰ به فرد متکی نیست. آقای مهندس طوری سیستم را چیده‌اند که اصلاً به فرد متکی نیست، برای همین هم در کنگره ۶۰ منم منم کردن جایی ندارد و کار کاملاً کار گروهی است.

وظایف دیده‌بان انضباطی چیست؟

به‌طورکلی وظایف دیده‌بان‌ها دیدن و سر زدن به همه‌ شعبه‌ها است. وظیفه و مسئولیت ما همین است و از آن‌طرف هم هرکدام از دیده‌بانان کارهای تخصصی مربوط به خودشان را دارند. ما یک سری کارهای عمومی داریم و یک سری کارهای تخصصی، مثلاً کار تخصصی من انضباطی است، کار تخصصی آقای بابک لطفی روابط عمومی است و بقیه‌‌ دیده‌بانان هم به همین ترتیب. اگر تخصصی بخواهیم نگاه بکنیم در انضباطی کاری که انجام می‌دهم رصد واریزی‌های انضباطی شعب است که آن‌هم توسط بچه‌ها انجام می‌شود، من تقریباً فقط نظارت می‌کنم و اگر ایرادی اشکالی چیزی وجود داشته باشد با مشورت آقای مهندس دژاکام سعی می‌کنم سریع ایراد و اشکال را برطرف کنم. همچنین افرادی هم که چندین بار در شعب انضباطی شده‌اند و دومرتبه برگشته‌اند برای انضباطی مستقیم به مرکز و پیش من ارجاع داده می‌شوند و من خودم مستقیم آن‌ها را انضباطی می‌کنم و تعدادشان هم زیاد نیست، مثلاً هفته‌ای شاید ۱۰ ،۱۲ نفر باشند که می‌آیند انضباطی مرکز این کار را انجام می‌دهیم. به‌طور کل، کار مدیریتی است، ولی خوب میدانی هم هست که خودمان می‌رویم به شعب سر می‌زنیم و اگر موردی یا مسئله‌ای باشد با ایجنت مشورت می‌شود و به او گفته می‌شود که این کار بهتر است یا آن کار بهتر است که انجام شود و این روال عادی برای این است که شعب همه یکدست شوند و باعث پیشرفت کنگره شوند.

آیا رفع این ایرادات به خاطر این است که کنگره از مسیر خارج نشود؟

نه، کنگره از مسیر خارج نمی‌شود، این‌ها ایراد نیست اصلاً نمی‌شود گفت ایرادی است که باعث شود کنگره از مسیر خارج شود. یک سری تغییرات باید در شعب انجام شود که انجام می‌شود؛ هرچقدر ما بیشتر برویم تغییرات یکدست‌تر می‌شود، چون ما دیده‌بانان با شعب ارتباط داریم.  شاید شعبه‌ قوچان با شعبه قائم‌شهر ارتباطی نداشته باشد، ولی من رفتم قائم‌شهر چیزهایی دیدم که خوب بوده، پس می‌آیم شعبه‌ قوچان هم می‌گویم تا اینجا هم انجام شود.

به نظر شما شعبه‌ قوچان در چه وضعیتی است؟

شعبه‌ قوچان عالی است؛ به ایجنت شعبه آقا رحمان هم گفتم شعبه‌ قوچان بسیار عالی است، البته کم و کسری همیشه و همه‌جا هست، نمی‌شود گفت به‌طور کل هیچ کم و کسری  پیدا نمی‌شود نه! همیشه همه‌جا کم و کسری هست، ولی در کل بخواهم در مورد شعبه‌ قوچان بگویم حس بسیار خوبی دارد و مطمئنم که در ادامه بهتر هم خواهد شد، چون پتانسیل بالایی دارد.

اگر صحبتی با همسفرها دارید بفرمایید.

خدا قوت می‌گویم به‌تمامی بچه‌ها مخصوصاً خدمتگزارهای گروه مرزبانی چه همسفران و چه مسافران و ایجنت‌های همسفرها و مسافرها و تشکر می‌کنم. واقعاً بچه‌ها زحمت می‌کشند تا یک نمایندگی از ۱۰ نفر برسد به ۲۰ نفر و از ۲۰ نفر برسد به ۳۰ نفر؛ من می‌دانم چه زحماتی کشیده می‌شود! آرام‌آرام و با صبر، ملایمت و تدبیر همه گروه تلاش می‌کنند که این اتفاق بیفتد. بازهم از طرف گروه دیده‌بان‌ها از همه‌ این عزیزان تشکر می‌کنم.

من هم از طرف اعضای نمایندگی قوچان از شما تشکر می‌کنم از اینکه امروز به شعبه‌ قوچان تشریف آوردید؛ خیلی خوشحالیم و این باعث برکت در شعبه و شهر ما می‌شود. همچنین از اینکه وقت گذاشتید و مصاحبه انجام دادید بسیار سپاسگزاریم.


انجام مصاحبه، ویراستاری و ارسال: همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله (لژیون دوم)
تایپ و عکس: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی قوچان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .