English Version
English

کنگره یک دانشگاه بی‌نظیر در علم خودشناسی

کنگره یک دانشگاه بی‌نظیر در علم خودشناسی

سیزدهمین جلسه از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ به نمایندگی شعبه سنقر و کلیایی با استادی دیده بان محترم مسافر مهدی ، نگهبانی مسافر مهرداد و دبیری مسافر کامران با دستور جلسه  جشن هفته دیده‌بان و درختکاری روز سه‌شنبه  ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. خداوند را شاکرم که به من اجازه حضور در شعبه سنقر را داده و همچنین خیلی خوشحالم به خاطر بستری که کنگره ۶۰ فراهم کرده که من با حضور در شعبات مختلف ، شما عزیزان را از نزدیک ببینیم تا آموزش بگیرم و آموزش بدهم آنچه را که یاد گرفته‌ام. در ابتدا هفته دیده‌بان را به آقای مهندس و خانواده محترمش ، همه اعضای کنگره در سراسر ایران و مخصوصاً شعبه سنقر تبریک می‌گویم.
به جرات می‌توان گفت طراحی کنگره60 یکی از بی‌نظیرترین طراحی‌ها در سیستم‌های انسانی است. ما به‌ندرت می‌توانیم انسان توانمندی مثل آقای مهندس را پیدا کنیم که این سیستم را بنا کند. جناب آقای مهندس به‌عنوان بنیان و دیده‌بانان که هرکدام مسئول یک قسمت هستند قوانین را در کنگره تصویب می‌کنند. وقتی در شعب کاستی می‌بینیم که باعث کندی یا عدم حرکت می‌شود باید قانون نوشته شود.
ما نیاز داریم جاهایی قانون تصویب کنیم و در جلساتی که با حضور بنیان کنگره و دیده‌بانان هر دو هفته یا سه هفته یک‌بار تشکیل می‌شود ، قوانینی وضع می‌گردد و از زمانی که توسط جناب آقای مهندس در جلسات عمومی چهارشنبه به اطلاع همه می‌رسد ، لازم‌الاجراست.
اما در مورد انتخاب دیده‌بانان باید بگویم که اشخاصی که برای این مسئولیت مهم انتخاب می‌شوند حداقل به مدت ۲ سال تمام عملکرد آن‌ها از اموری که به آن‌ها محول می‌شود و درصد موفقیتشان در اجرای امور محوله ، لباس پوشیدن و حتی صحبت کردن آن‌ها نیز نظارت می‌شود تا به‌عنوان یک دیده‌بان انتخاب شوند.
کار دیده‌بانی کار بسیار سختی است و شخص باید ظرفیت لازم را داشته باشد و به نقطه‌ای از آگاهی برسد که خیلی وقت‌ها نه‌تنها از خواسته‌های نامعقول که از خواسته‌های معقول خودش هم بگذرد. من دیده‌بانی را می‌شناسم که شاید یک هفته خانواده‌اش را ندیده بود ، بدون هیچ حقوقی.

شخصی که در کنگره کار می‌کند تازه وظایف انسانی خودش را انجام داده حالا وظیفه یک انسان چیست؟ در کتاب الهی در مورد تفاوت انسان‌ها گفته‌شده همه انسان‌ها باهم برابرند مگر آن‌هایی که تقوا دارند و به خدا نزدیک‌ترند و عبادت می‌کنند ، اما انسان‌ها در کنگره ۶۰ به شکل دیگری باهم تفاوت دارند انسان‌هایی که تلاش بیشتری می‌کنند برای آسایش و آرامش دیگران.
آن‌ها فلسفه خلقت را فهمیده‌اند یعنی منفعت خودت را نبینی و به نفع دیگران کارکنی. قبل از کنگره زیاد با این مسائل آشنا نبودیم بعد از سفر اول مشخص می‌شود که ما چه‌کاره‌ایم و باید به کجا برسیم و هرچقدر در جهت منفعت انسان‌ها تلاش کنی ازلحاظ درونی بیشتر رشد می‌کنی. ما می‌توانیم ازلحاظ مادی تا بی‌نهایت رشد کنیم اما فقط مال این دنیاست.
ما انسان‌ها نیاز به رشد درونی داریم و هیچ رشدی در درون یک انسان اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه برای آسایش دیگر انسان‌ها تلاش کند. در کنگره بستر فراهم‌شده و معلمینی داریم که هر قدمی که برمی‌داریم قدم بعدی را برای ما مشخص می‌کنند یعنی جلوتر از ما حرکت می‌کنند و هنوز توی زمین بازی هستند و اجرا می‌کنند منافعش را می‌بینند بعد به ما می‌گویند تا ما اجرا کنیم.
کنگره یک دانشگاه بی‌نظیر در علم خودشناسی است و بستر را فراهم می‌کند علم را به ما می‌دهد تا رشد کنیم و ما تا آخر عمر می‌توانیم در این بستر قرار بگیریم و رشد کنیم و این رشد از سفر اول شروع می‌شود. مولا علی (ع) می‌فرمایند اگر شخصی دو روزش مثل هم باشد زیان کرده است. تغییرات در درون و بیرون انسانی اتفاق می‌افتد که امروزش با روز قبلش فرق داشته باشد.
اگر بعد از ورود به کنگره اینجا برایت تکراری شد دیگر آموزش نمی‌گیری و این برای سفر اولی ، سفر دومی و همه جایگاه‌ها اتفاق می‌افتد.
آقای مهندس علومی را موشکافی می‌کنند که دنیا در آن عاجز است ما چنین معلمی سراغ نداریم که چنین توانایی در پیشروی علم داشته باشد. در کنگره بیماری‌های  لاعلاج درمان می‌شود. اگر ظرفیت برای رشد درونی در یک انسان وجود نداشته باشد این اتفاقات نمی‌افتد. انسان اگر دانایی و آگاهی داشته باشد از حیات لذت می‌برد.
من یکی از پیام‌های کتاب ۶۰ درجه را هرروز می‌خوانم و هرروز آموزش می‌گیرم و اگر به‌روز باشم کنگره برایم تکراری نمی‌شود و از وجودش لذت می‌برم. هرچه رشد درونی زیاد باشد متناسب با آن رشد به شما مطالب داده می‌شود. سیستم هستی جایگاه‌هایی دارد که خالی است و ما باید رشد بکنیم تا بتوانیم آن جایگاه‌ها را به دست بیاوریم.
تمام آموزش‌های کنگره برگرفته از قرآن و سیستم هستی است. در کنگره هر کس به جایگاهی برسد حتماً به آن ظرفیت رسیده وگرنه بعد از مدت کوتاهی آن جایگاه را از دست می‌دهد. در هستی هیچ‌چیز مجانی نیست تا تلاش نباشد تا به آگاهی بالاتر نرسیم نمی‌توانیم سلامتی را به دست بیاوریم. فلسفه خلقت در خدمت به انسان‌ها خلاصه می‌شود درواقع هدف خدمت است و بقیه آن بازی بیش نیست. گاهی این‌قدر سرگرم مادیات می‌شویم که یادمان می‌رود چرا خلق شدیم.

خداوند خیلی شمارا دوست داشته که این بستر در شهر شما فراهم آمده و بعدازآن کمک به رشد بذر کنگره به عهده تک‌تک شماهاست.
باید تلاش کنید وقتی کسی در کنگره سفر می‌کند یا خدمتی انجام می‌دهد فرمانش صادرشده و یک برگزیده است. اما ادامه راه بازهم بستگی به همت ما دارد که چه بهره‌ای ازاینجا ببریم. اگر می‌خواهی منفعت دنیا و آخرتت فراهم شود باید تلاش کنی. اما همه تلاشی که من انجام می‌دهم برای کنگره نیست وقتی نگاه می‌کنم نتیجه‌اش را در زندگی‌ام می‌بینم و منفعت آن برای خودم است.
شما باید مسیری که انسان‌های بزرگ و الگوها در کنگره مثل آقا مهرداد و یا امثال من  پیموده‌ایم را طی کنید. اگر در کنگره یک‌قدم برداری چند قدم برای تو برداشته می‌شود.
این وعده خداوند است و وعده خداوند دروغ نیست. ما باید تلاش کنیم تا قیمتمان را بالا ببریم. سعی کنید در آزمون راهنمایی که در تیرماه سال بعد برگزار می‌شود شرکت کنید و هر چه تعداد خدمتگزاران کنگره زیاد شود هم آقای مهندس و هم ما دیده‌بانان و هم ایجنت شعبه خوشحال می‌شویم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا
عکس: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .