English Version
English

در کنگره60 خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می کند

در کنگره60 خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می کند

سومین جلسه از دوره سی و چهارم جلسات ویلیام وایت به استادی همسفر امید، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر بهروز با دستور جلسه «هفته همسفر» جمعه 15 دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان امید هستم مسافر سیگار:

از نگهبان و دبیر جلسه سپاس گزارم که اجازه خدمت کردن توی این جایگاه رو به من دادند تا از تک تک دوستان آموزش بگیرم. ابتدا هفته همسفر را به خانم آنی بزرگ و به آقای مهندس و همه اعضای کنگره60 مخصوصا همسفرها تبریک عرض می کنم.

اعتیاد از ازدواج انسان با مواد مخدر تشکیل شده و برای درمان اعتیاد باید هر دو را مورد برسی قرار بدهیم. یکی از مسائلی که در فطرت انسان وجود دارد خانوده‌ هست، بی دلیل انسان درگروه های چند نفری یا خانواده به دنیا نیامده است و به نظر من خالق هستی آنقدر توانمند هست که اگر تکامل انسان انفرادی بود هرکسی را تنها و در یک جهان و سیاره جداگانه خلق می کرد و خلق انسان به این صورت قطعا علت هایی دارد.
در کنکره60 به خانواده توجه زیادی می شود و تاکید بر حضور همسفر در کنگره است تا همراه هم هر دو آموزش بگیرند، در کتاب ۱۴مقاله آقای مهندس خیلی قشنگ توضیح دادند که ما در کنگره درمان گروهی انجام می دهیم نه گروه درمانی!

یعنی یک تیم‌تشکیل دادیم تا با همکاری هم به یک مسافر یا همسفر جهت رسیدن به درمان و تعادل کمک کنیم که در این روش نقش های تاثیر گذاری هستند مثل بنیان گذار ،دیده بان، راهنما، مرزبان، همسفر و…که هرکدام از این نقش ها وظیفه ای دارد.
به نظر من نقش همسفر در کنگره این هستش که خودش را درمقابل آموزش های کنگره رها کند و در اصطلاح دوربین را روی خودش بیندازد، اینکه توجه را روی رفتار خودمان متمرکز کنیم بسیار آموزش بالایی می خواهد تا انسان از منیت و جهل خودش رها بشود و به خودش توجه کند.

خانم‌ شانی در جشن همسفر خیلی قشنگ حرف زدند گفتند: همه چیز از جایی شروع شد که حتی در دوران مصرف و تخریب پدر مادرمان همین که پدر زنگ درب را می زد می گفت بلند شوید که پدرتان آمده و نوعی محبت و احترام به خانواده یخ زده ما رنگ و بو داده بود. به نظر من فلسفه وجود این دستور جلسه هم مثل بقیه دستور جلسات محبت و عشق است و این عشق به این راه رنگ بو داده است، از اینکه به صحبت های من گوش دادید سپاس گزارم.

 

تایپ: مسافر سیگار امید

تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .