English Version
English

پیوند درونی؛ اولین سال رهایی مسافر احمد آقا کیشی

پیوند درونی؛ اولین سال رهایی مسافر احمد آقا کیشی
روز پنجشنبه مورخ 94/12/6 دوازدهمین جلسه از دور نهم سری کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60نمایندگی قندیان تبریز با نگهبانی  مسافر علی احمدیان و به استادی آقای علی امانی و با دبیری مسافر ائلیار حسن نژاد با دستور جلسه  "جهان بینی و فرق نگاه مسافر و معتاد " راس ساعت 16 آغاز به کار نمود. در ادامه جلسه جشن اولین سال رهایی مسافر احمد آقاکیشی مرزبان نمایندگی قندیان  تبریز را با شور و حال فراوان جشن گرفتیم.
 
 
 
 
سخنان استاد:
دستور جلسه جهان بینی و فرق نگاه مسافر و معتاد است . تیتر دستور جلسه خودش بیانگر این موضوع است که اگر بخواهیم فرق بین نگاه یک مسافر را بفهمیم می رسیم به اولین کلمه ی دستور جلسه یعنی جهان بینی ! 

صرف نظر از جسم و روان این جهان بینی است که تفاوت بین نگاه مسافر و یک شخص معتاد را تعیین می کند و جهان بینی در کل کنگره ی 60 اینگونه معرفی می شود که می گوییم هر انسانی نسبت به خودش و جهان درون و بیرونش ، نسبت به کل هستی و زندگیش یک نوع برداشت و احساس دریافت می کند که به مجموعه ی این نگاه و تفکرات جهان بینی می گوییم . هر کس یک جهان بینی منحصر به فرد خود دارد که می تواند از یک زاویه به خود و جهانش نگاه کند و مشکل اصلی خیلی از انسان ها که در جامعه و کل دنیا می بینیم که دچار یکسری مشکلات و گرفتاری ها می شوند ضعف و عدم جهان بینی است . یعنی من زمانی سالم هستم که هیچگونه وابستگی به مواد مخدر و الکل نداشته باشم ولی اگر نگاهم به خودم و جامعه همیشه به طرز عجیبی باشد همه ی اینها زمینه ای را برایم فراهم می کند تا به مصرف مواد پناه ببرم و با استعمال ماده ای بتوانم آن خلاء را در خود جبران کنم و اگر مشکل عمده ی  مصرف کنندگان را تحلیل کنیم دلایل زیادی دارد ولی من در سالهایی که در کنگره ی 60 بودم و تجربیاتی کسب کردم فهمیدم تمامی کسانی که مصرف کننده شده اند در درون خودشان احساس ضعفی داشتند و خواسته اند آن خلاء را پرکنند و گفتند چه چیزی بهتر از مواد مخدر ! 

 

 

که در اوایل کار خیلی هم نتیجه می داد . تک تک مسافران در اوایل مصرفشان شاید حال خیلی خوبی را تجربه کرده  و مشکلاتشان را برطرف کرده اند ولی به مرور زمان مواد مخدر چهره ی اصلی خود را به ما نشان داد و علاوه بر اینکه جبران خلاء نشد بلکه سبب یکسری مشکلات جسمی ، روحی و روانی هم شد . کسی که مصرف کننده ی مواد مخدر است نگاه متفاوتی نسبت به انسان های عادی به خودش و جامعه اش دارد . یعنی الویت بندی این شخص مواد مخدر است و چیزی که برای این شخص تعیین موجودیت می کند ماده است . ماده ، کل مواد مخدر و چیزهایی که یک انسان می تواند به آن وابسته و گرفتار شود می باشد شخصی که از لحاظ جهان بینی و جسم مشکل دارد و از لحاظ روان که برآیندی از جسم و جهان بینی است مشکل دارد و بهم ریخته و نا متعادل می باشد و از تعادل طبیعی خارج شده . این سه بخش مثلثی را تشکیل می دهند تحت عنوان مثلث درمان اعتیاد . وقتی می بینیم در انسانی سه بخش اساسی در حال تغییر است نباید انتظار داشته باشیم که مثلا شخص اعتیادش را ترک کرده و به تعادل برسد . در کنگره وارد یک پروسه ی درمانی می شویم و 11 ماه زمان نیاز داریم تا جسم و شهر وجودی خود را به واسطه ی شربت اپیوم در پله های 21 روزه به تعادل برسانیم و در کنار اینها آموزش ببینیم . آموزش در کنگره ی 60 یکی از فاکتورهای اساسی است و شربت به تنهایی درمانگر نیست . ما در کنگره وادی ها ، کتاب 60 درجه ، جهان بینی و سی دی های آموزشی داریم که همه ی اینها به خاطر این است که من نوع نگاهم را که معتاد گونه است عوض کنم .

 

تک تک مسافران در گذشته سابقه ی معتاد بودن را داشتند و می دانند یک شخص معتاد همیشه روحیه ای طلبکارانه دارد و زمین و زمان را مقصر مشکلات امروزشان می دانند و می گویند اگر خانواده ام حمایتم می کردند الان دچار چنین مشکلاتی نبودم . اگر اعتیادم را ترک کرده ام باید جامعه از من حمایت کرده و برایم کار ، وام و شغل فراهم کند ولی مسافر این نگاه را ندارد . در وادی اول تفکر را یاد می گیریم و در وادی های دیگر می آموزیم که مسئول زندگی و اموراتم خودم می باشم و باید خودم مشکلاتم را حل کنم . یک مسافر هیچ وقت در سفرش آه و ناله نمی کند و با کلمه ای بنام وسوسه کاری ندارد . البته تمامی این موارد شامل مسافری می شود که سفری مرتب و منظمی شروع کرده و در جلسات آموزش را می گیرد تا بتواند نگاه خودش را عوض کند . تفاوت بین یک مسافر و معتاد به اندازه ی  زمین و آسمان هست که شرح آن زمان زیادی می طلبد . یک مسافر از طرز رفتار ، گفتار ، پندار ، طرز لباس پوشیدن و تمامی حرکاتش کاملا مشخص است که درمان شده و باورش سخت است که این شخص در یک مقطعی مصرف کننده ی مواد مخدر بوده ولی شاید در جامعه کسانی را با ده سال پاکی ببینیم ولی طرز راه رفتن ، سخن گفتن و ... همه بیانگر این است که من در تعادل به سر نمی برم و تفاوت زیاد است و این زیادی تفاوت برای کسی است که آن حرکت اصولی را در کنگره ی 60 یاد بگیرد .

سخنان استاد در مورد مسافراحمد :

 

احمد زمانی که وارد کنگره شد حال ظاهری اش خیلی خراب نبود ولی وقتی وارد سفر شد دیدیم که این شخص خیلی خسته است و راه های زیادی را برای درمان اعتیادش امتحان کرده و به نتیجه نرسیده بود . همیشه در آه و ناله و دنبال راهی برای نجات خود بود و نهایتا به لطف خداوند پس از ورود به کنگره سفری را شروع کرد مثال زدنی که در یازده ماه سفرش بدنبال توجیه و بهانه نبود و از همان روز اول فهمیده بود بدنبال چیه و فهمیده بود که می آید تا خودش را درمان کرده و خدمتگزاری برای کنگره و همنوعانش باشد . احمد اعتیادش را درمان کرد و از ابتدای سفردومش خدمت را در بخش نشریات به صورت منظم و فعال ادامه داده و نشریات شعبه ی تبریز از لحاظ تکمیل بودن مدیون احمد می باشد و در ادامه توانست در جایگاه مرزبانی شروع به خدمت کند و همه ی اینها نشان دهنده ی این است که این شخص پایه ی اولیه اش را بخوبی بنا کرده و امروز توانسته در جایگاه خدمتی باشد و اینها نشانگر این هستند که در واقع پیوندی در درون خود با خداوند بسته اند و روز به روز ثمره اش را می بینند . به احمد عزیزقبولی اش را در آزمون کمک راهنمایی تبریک گفته و خیلی خوشحالم که احمد و امثال احمد در کنگره هستند و خدمت می کنند . این روز عزیز را خدمت خودش و خانواده اش ، شما و آقای مهندس تبریک عرض می کنم . امیدوارم در ادامه نیز با تشکیل لژیون به همنوعانش خدمت کند .

اعلام سفر مسافر احمد
 

 

22سال تخریب ، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک ، مدت سفر اول 11ماه و11روز ، به روش دی اس تی با داروی ot  ، رشته ورزشی فوتبال ، نام راهنما آقای علی امانی ، رهایی 1سال و7روز

 

آرزوی مسافراحمد

 

آرزو می کنم  تا سال 1400 به یمن 14 وادی کنگره ی 60 بتوانیم در محدوده ی آذربایجان شرقی و غربی 14 قطعه زمین خریده و 14 شعبه تآسیس کنیم .

 

 

سخنان مسافراحمد:

 

از همه ی دوستان به خاطر اظهار لطفشان و شرکت در تولدم تشکر می کنم . آرزو می کنم تک تک عزیزان در سفر اولشان به رهایی برسند و به دنبالش تولدهای چند ساله شان را جشن بگیریم . رهایی و قطع مواد یک لذتی دارد و تولد لذت و شور و حال خاصی دیگر . زمانی که برای اولین بار به شعبه ی تبریز آمدم و توسط آقای امانی مشاوره شدم طرز برخورد و نحوه ی صحبتشان منو جذب کرد و آمدم و به درمان شروع کردم . من راهی طولانی را تا زمان ورودم به کنگره  طی کرده بودم . یکی از دوستان پرسیدند 23 سال تخریب یعنی چه ؟ من با اینکه تخریب های به ظاهر عمیق نداشتم ولی به هر حال این مدت کمی نیست و هر کس به نوعی تخریب هایی دارد چه از نظر مالی و چه از نظر جانی و من خود به نوعی تمامی دردسرهای مواد مخدر را کشیده ام و این مدت تخریب یعنی تخریب ! و انسان به جایی می رسد که می خواهد از این دردسرها رها شود واین کار راحتی نیست . درمان اعتیاد  در تمام دنیا مشکل است . یا قطع ناگهانی و زوری می کنند  یا معنوی درمانی و یا بصورت نگه دارنده با موادی مانند متادون ، زیرزبانی و ... که در آخر به این نتیجه می رسند که معتاد به دنیا آمده اند و معتاد از دنیا خواهند رفت ولی کنگره ی 60 مسیری خلاف گفته و موضوعی در رابطه با صورت مسئله ی اعتیاد مطرح نمود برای انسان هایی که از تمام راه ها و جاها ناامید شده و آقای مهندس در این راه خیلی زحمت کشیده اند زیرا هیچکس نمی توانست تریاک را به عنوان داروی درمانی قبول کند ، ولی امروزه با داشتن بیش از 50 شعبه و لژیون و داشتن خروجی های موفق توانست این دیدگاه را عوض کند . واژه ی معتاد در معنی کلمه ی بدی نیست ولی بار منفی و تحقیر کننده ی زیادی دارد و کنگره ی 60 با گذاشتن نام مسافر روی مصرف کننده این روال را عوض کرد و ما در این راه باید از تمام ضد ارزش ها دوری کرده و با تغییر حس هایمان به پاکی و سلامتی برسیم و در این راه گوهر وجودیمان را بدست آوریم که به قول آقای مهندس پاکی و سلامتی گوهری است که به آسانی نمی شود از دست داد و باید در این راه جنس وجودیمان عوض شود . درست است که در تاریکی اعتیاد فرو رفته بودم ولی سبب شد که در این جای زیبا قرار بگیرم و لذت خدمت را بیاموزم . از تمام راهنماها و مرزبانان تشکر می کنم و از راهنمای خودم تشکر خاصی می کنم که در قلبم جایگاه خاصی دارد و این آرامش و راحتیم در سایه ی آموزش های ایشان است . از همسفرم تشکر می کنم که پا به پایم آمده و بیش از انتظارم همراهی ام کرده . از دخترم تشکر می کنم و امیدوارم اینجا پله ای باشد برای ترقی اش و از راهنمای همسفرم نیز تشکر میکنم و ممنونم که امروز هستید .

سخنان همسفر لیلا:
 

 

از خدایم شاکرم که این جایگاه را نصیبم کرد . به مسافرم و راهنمای عزیزش تبریک می گویم و از راهنمای خودم تشکر می کنم من زندگیم را در کنگره پیدا کرده ام . من شخصی بودم که هنگام ورود به کنگره حالم خیلی خراب بود چون همسفری بودم که طی سالها نمی دانستم همسرم مصرف کننده است و دیدم نسبت به معتاد و مصرف کننده خیلی بد بود و این برمی گردد به آموزش های اشتباهی که داشتم . 

من از دخترم درس بزرگی یاد گرفتم ، درس صبر و خودداری !

از برادر و خانواده ی همسرم که همیشه پشت وپناهمان بودند تشکر می کنم . یکی از دوستان کنگره را به ما معرفی کردند که از ایشان هم تشکر می کنم . از شما و کسانی که تازه به کنگره آمده اند در مقام خواهری کوچک می خواهم هیچگاه به عزیزانتان معتاد نگویید و پا به پای آنها بیایید . از همه برای حضورشان تشکر کرده آرزویم رهایی تمام مسافران است و از مادر مسافرم تشکر خاصی می کنم .

 

 

 

سخنان خانم پریسا کمک راهنمای همسفر

من هم به احمد آقا و خانواده شان و راهنمایشان تبریک می گویم و امیدوارم همه ی سفر اولی ها هم به این جایگاه برسند . همسفر احمد آقا زمان ورودشان به کنگره حالشان طوری بود که درمان در اینجا را باور نمی کردند ولی به مرور زمان و با گرفتن آموزش ها و رسیدن به عمل سالم توانستند کنگره را به معنای واقعی باور کنند و خدا را شکر می کنم که توانستند به هدفشان که درمان و آرامش بود برسند و به دخترشان مژده عزیز هم تبریک می گویم .
 

 

 

 

 

تهیه گزارش و عکس : مسافرآرمان

تنظیم و تایپ گزارش : همسفرمنیره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .