English Version
English

دست‌های پنهانی پشت پرده

دست‌های پنهانی پشت پرده

جلسه پنجم از دوره چهل‌ و چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی سلمان فارسی، با استادی مرزبان خبری همسفر ملیحه و نگهبانی همسفر صفورا و دبیری همسفر زینب با دستور جلسه «از سایت کنگره و اینستگرام چگونه استفاده کنیم؟ مقاله‌نویسی» ساعت 16:۰۰ روز شنبه سوم مهرماه سال ۱۴۰۰ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

ابتدا تشکر می‌کنم، گر چه با این تشکر و الفاظ نمی‌توان، زحمات را جبران کرد، اما از آقای مهندس دژاکام بنیان کنگره ۶۰ و خانواده محترم ایشان، خانم شانی ایجنت محترم اینستاگرام، خانم زری اسیستانت سایت همسفران، از اعضای سایت نمایندگی سلمان فارسی سپاسگزاری می‌کنم که حقیقتاً شبانه‌روزی زحمت می‌کشند و خدمت می‌کنند؛ خدمتی عاشقانه و بدون هیچ چشم‌داشتی.

از ایجنت محترم خانم زهره عزیز، مرزبانان محترم شعبه، از خانم فاطمه عزیز تشکر می‌کنم که این افتخار را به من دادند که امروز در این جایگاه باشم و استادی جلسه را به من واگذار کردند و اما دستور جلسه؛ از سایت کنگره و اینستاگرام چگونه استفاده کنیم؟ از سال ۱۳۸۲ سایت کنگره ۶۰ شروع به فعالیت کرد و آقای شهروز در این سال‌ها بسیار زحمت کشیدند که بتوانند روزبه‌روز سایت را رشد دهند.

همیشه به خود می‌گویم؛ سایت صور پنهان کنگره و دست‌های پنهانی پشت پرده است، اعضای سایت ازنظر من مثل یک فیلم است، ما نگاه می‌کنیم و لذت می‌بریم و در مورد آن نظر می‌دهیم، اشخاصی در دیدِ ما هستند و بازی می‌کنند و ما آن‌ها را می‌بینیم که زحمت می‌کشند و خسته می‌شوند، ولی ر کنار این بازیگران که اکنون بازی می‌کند، دستان پشتِ پرده‌ای هستند که حمایت می‌کنند تا هر بازیگری بتواند در جای مناسب آن حرکتی را که دوست دارد، انجام بدهد، پس پشت همه اعمال و کارهایی که انجام می‌شود، صور پنهانی هست، اشخاصی هستند که زحمت می‌کشند و اعضای سایت هم مثل همان افرادی هستند که پشت پرده برای فیلم زحمت می‌کشند تا روی پرده برود.

بسیاری از افراد که کنگره ۶۰ را می‌شناسند، همان‌طور که آقای مهندس فرمودند؛ اساتید و دانشمندان و محققانی هستند که توسط سایت با کنگره آشنا شدند و با مطالب تحقیقات خود را انجام می‌دهند پس این بسیار حائز اهمیت است که؛ ما این عزیزان را ارج بنهیم که این‌قدر شبانه‌روز زحمت می‌کشند تا یک پُست روی سایت برود، شاید خواندن آن سه یا چهار دقیقه زمان ما را بگیرد، ولی برای آن عزیزیانی که زحمت‌کشیده و یک کار جمعی را ارائه دادند، بسیار مهم است که هر زمان منِ ملیحه این پست را می‌خوانم مثل سلامی است که علیک دارد، حداقل برای آن پست کامنت بگذارم، یک تشکر یا تقدیر.

این حس بسیار زیبایی است، کامنتی که شما می‌گذارید تمام خستگی اعضای سایت را رفع می‌کند، آن‌ها را خوشحال می‌کند، چرا! زیرا متوجه می‌شوند زمانی که این‌همه زحمت کشیدند، افرادی هم بودند که مطلب را دیدند و خواندند، تمام مطالبی که در سایت وجود دارد، همه علم کنگره هستند و بسیار مهم است که ما آن‌ها را بخوانیم و در صور آشکار خود به عمل بیاوریم.

یک تقاضایی که از همه شما عزیزان دارم؛ حتماً به سایت کنگره سر بزنید، از رهجویانتان برای انجام این عمل دعوت کنید. برخی همسفران می‌پرسند؛ ما چگونه می‌توانیم در سایت خدمت کنیم؟ می‌گویم؛ بسیار مهم است که سایت کنگره را دنبال کنید؛ مقاله‌ها و دل نوشته‌هایی که نوشته می‌شود همه سراسر آموزش و علم است.

آقای خدامی در مورد مقاله‌نویسی فرمودند که همانند انشاء می‌ماند، در زمان قدیم انشاء می‌نوشتیم، ولی آن از اجبار بود، همه می‌گفتند؛ چه شغلی را برای آینده در نظر گرفته‌اید؟ همه افراد هم دوست داشتند دکتر و مهندس شوند و از این مرز جلوتر نمی‌رفتیم، ولی امروز اگر به یک کودک بگویند؛ مشاوره می‌گیرد و در سایت جستجو می‌کند، یعنی فضای مجازی دنیا را فراگرفته، دنیای اطلاعات و فناوری دست همه را باز گذاشته است.

همیشه هدف آقای مهندس پیشبرد کنگره 60 بوده، از زمانی که نیاز بود کنگره وارد فضای مجازی شود، در این مسیر حرکت کرد و عزیزان بسیاری به ایشان کمک کردند، از سال ۱۳۹۴ اینستاگرام کنگره ۶۰ فعالیت دارد و سه سال هم هست که این فعالیت روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

برخی افراد کار مرزبان خبری را می‌پرسند؛ از زمانی که اینستگرام کنگره ۶۰ شروع به حرکت کرد، وظیفه مرزبانان خبری این شد که؛ خبرهایی که در مورد نمایندگی‌ خوددارند را مثل جشن‌ها یا مهمان‌ها و...، همه را توسط عکس یا فیلم به گروه اینستگرام بفرستند، اگر همه شما اینستاگرام کنگره 60 را چک کرده باشید، می‌بینید که از رهایی‌ها، جشن‌ها و... به ترتیب از شعب مختلف در اینستگرام عکس قراردادند.

اگر یک نفر بخواهد عمل کنگره 60 را دنبال کند، از پیشرفت‌های کنگره مطلع می‌شود؛ اگر عملکردها و رویدادها را بخواهد ببیند از طریق اینستاگرام می‌تواند دنبال کند، بنابراین بسیار مهم است که تمام زحمات عزیزان را نادیده نگیریم، دوستان! عزیزانی که در سایت هستند، شاید تا نصف شب‌بیدار هستند، درست زمانی که ما خواب هستیم و در حال استراحت هستیم، حقیقتاً برای یک پست بسیار زحمت می‌کشند، این خدمت بسیار بزرگی است.

آقای مهندس بارها گفتند؛ بازدید از سایت، خدمت بزرگی است. پیام دیگری که آقای مهندس داشتند و این‌که؛ غیرتی نشوید، برخی افراد هستند که در اینستگرام کامنت می‌گذارند، حتی توهین می‌کنند؛ باهم بحث می‌کنند، کنگره 60 این‌طور نیست، قصد ما چیز دیگری است، ما قصد جنگیدن نداریم، بلکه پیامی را می‌خواهیم به همه افراد دنیا برسانیم و خدا را شکر توسط فضای مجازی این قدرت را پیدا کردیم که ان شاءالله بتوانیم کنگره 60 را جهانی کنیم.

از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

مزربانی

کمک راهنمایانی که ظرفیت جذب رهجو دارند

پیام مرزبانی، نشریات، ورزش

تقدیر از قبول‌شدگان آزمون آنلاین

جشن سایت

لژیون خدمتگذار

مرزبان کشیک خانواده

مرزبان کشیک مسافران

تایپ: همسفر فاطمه لژیون ۱۲

ویرایش: کمک راهنما همسفر مهدیه لژیون ۲۱

عکس: همسفر سمیه لژیون و همسفر زهرا لژیون ۲۱

ارسال: همسفر خدیجه لژیون ۲۱

 همسفران نمایندگی سلمان فارسی اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .