English Version
English

خردمندان، پای عهد خود می‌مانند

خردمندان، پای عهد خود می‌مانند

جلسه هفتم از دوره چهارم جلسات لژیون سردار همسفران کنگره ۶۰، ویژه نمایندگی ابن‌سینا با استادی همسفر ژیلا و نگهبانی موقت همسفر نورا و دبیری موقت همسفر فاطمه با دستورجلسه «قول و قرار و وفای به عهد» روز سه‌شنبه به تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم بعد از ۴ سال حضور در کنگره جایگاه استادی را تجربه نمودم. از خانم لیلا تشکر می‌کنم به بنده اجازه دادند خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستورجلسه « قول و قرار و وفای به عهد » می‌باشد که همه ما با آن سروکار داریم. قول و قرار ما با خدا، خودمان، اطرافیان‌مان؛ حتی در قرآن هم درمورد دستورجلسه صحبت شده است که خردمندان افرادی هستند که پای قول و قرار و وفای به عهد خویش می‌مانند؛ زمانی‌که از خواب بیدار می‌شویم تا شب که به رختخواب برویم، مدام با خود در حال قول و قرار هستیم که باعث سازندگی ما می‌شود.
دو سال پیش به‌خاطر عشقی که به کنگره داشتم تصمیم گرفتم و تلاش کردم وارد لژیون سردار شوم، با خود قرار گذاشتم که قسط‌های خود را به موقع واریز کنم. قسط اول و دوم را انجام دادم؛ ولی چون قول و قرار با خودم بسته بودم قسط سوم را به‌خاطر این‌که از لحاظ مالی در تنگنا بودم نتوانستم پرداخت کنم و از لژیون سردار خارج شدم. احساس کردم چیزی را گم کرده‌ام و در درون خود درد را احساس کردم؛ زیرا غیرعمد به قول و قرار خود وفا نکرده بودم. این حرکت باعث شد محکم‌تر قدم بردارم. این بار با خدا عهد بستم که هر طور شده در لژیون سردار شرکت کنم، قسط اول و دوم را واریز کردم؛ یادم است مسافرم از من خواست قسط سوم را پرداخت نکنم و پول را به او بدهم. دوباره ندایی درونم گفت که با خدا عهد بستی و نمی‌توانی به عهد خود وفا نکنی؛ در حالی‌که می‌دانستم مسافرم پول نیاز داشت؛ ولی این کار را نکردم و پای عهد خود ماندم؛ اگر بار اول هم با خدا عهد می‌بستم شاید می‌توانستم در لژیون سردار ماندگار باشم‌.
من خیلی عاشق کنگره و خدمت‌کردن هستم و با خداوند عهد بستم و تلاشم را می‌کنم تا شال راهنمایی روزی‌ام شود تا در کنگره ماندگار باشم و خدمت کنم؛ زمانی‌که با کسی قول وقراری می‌بندیم، ابتدا ببینیم توانایی انجام آن کار را داریم یا نه؛ چون اگر به آن عمل نکنیم باعث عذاب وجدان ما می‌شود. به نظر من در قول وقرار گذاشتن، نه گفتن خیلی خوب است؛ زمانی که ما نتوانیم به آن قول وفا کنیم باعث ناراحتی خود و طرف مقابل‌مان می‌شود؛ ولی وقتی نه گفتن را بلد باشیم حس ناراحتی و عذاب وجدان را نخواهیم داشت. وقتی ما خواسته‌ای از خداوند داریم و برای رسیدن به آن نذر می‌کنیم و تلاش خود را انجام می‌دهیم کائنات هم دست به‌دست می‌دهند تا ما به خواسته خود برسیم و زمانی‌که ما سپاسگزار باشیم و به عهد خود وفا کنیم خداوند دفعات بعد هدیه بهتری برای ما خواهد داشت؛ ولی اگر به عهد خود وفا نکنیم کائنات برخورد دیگری با ما می‌کند. خداوند همیشه پای عهد و قول و قرار خود می‌ماند.
ممنونم که به صحبت‌های من توجه کردید.

تایپ: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر اشرف (لژیون هشتم)
عکاس خبری و ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .