English Version
English

به خواسته‌هایمان جامه عمل بپوشانیم

به خواسته‌هایمان جامه عمل بپوشانیم

جلسه هشتم از دوره بیست و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران با دستور جلسه « کار، تحصیل و قدرت» به استادی همسفر سما، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر سمانه ساعت 16 روز دوشنبه 11 مرداد ماه سال 1400 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

وقتی‌که انسان نقض فرمان می‌کند قدم در تاریکی‌ها می‌گذارد. یک سری از حس‌های شخص بسته می‌شود، توانایی انجام یک سری از کارها را ندارد و نیروهای منفی نمی‌گذارد که انسان به اهدافش برسد. نفس ما فرماندهی ما را به عهده می‌گیرد و تا وقتی‌که در مسیر مستقیم قرار بگیریم و آموزش‌های صحیح را ببینیم می‌توانیم توانایی‌هایمان را از نیروهای منفی پس بگیریم و در مسیر درست قدم بگذاریم.

همان‌طور که آقای مهندس می‌گویند الگوی ما طبیعت است ما از طبیعت الگوبرداری می‌کنیم چه در کنگره و چه در زندگی روزمره. هستی از یک نظام خاصی تشکیل‌شده است؛ ستارگان، ماه، خورشید یک برنامه منظم برای خود دارند. تابه‌حال شده که از خواب بیدار بشویم و ببینیم خورشید طلوع نکرده باشد؟ پس این نشانه قدرت هستی است؛ بنابراین انسان‌ها برای اینکه بخواهند قدرتمند بشوند نیاز به دو پارامتر، کار و تحصیل‌دارند.

اگر ما بخواهیم درست زندگی کنیم و به زندگی ادامه بدهیم، باید به مسیر تکامل و پیشرفت برسیم و حتماً باید این دو پارامتر را در زندگی‌مان اجرایی کنیم چون ضعیف همیشه پایمال هست و کسی که ضعیف هست بازنده است، ولی کسی که قوی هست پیروز می‌شود. در جامدات، نباتات، حیوانات، می‌بینیم که حیوان‌هایی پیروز می‌شوند که قوی هستند، یک بچه شیر یک‌دفعه سلطان جنگل نشده، اول والدینش به او آموزش دادند با آن‌ها حرکت کرده تا بشود شیر و آموزش‌ها را به نسل بعد از خودش هم بدهد یا برای مثال ویروس کرونا، کسانی درگیر این ویروس می‌شوند که ضعیف هستند، ما برای اینکه به قدرت برسیم باید کار و تحصیل را در خودمان پرورش بدهیم و به ارتقا برسانیم. ما باید اول آموزش بگیریم، خدمت‌ها را بگیریم و بعد باز پس بدهیم به اطرافیان.

ما روز اولی که وارد کنگره می‌شویم هیچ مسئولیتی به ما نمی‌دهند فقط نظاره‌گر هستیم، بعد از گذشت چند روز و آشنا شدن با محیط، یاد می‌گیریم که چه‌کاری انجام بدهیم چون سکون جایز نیست؛ انسان باید حرکت کند تا به اهدافش برسد. تحصیل به این نیست که مدارک عالیه داشته باشیم، هر علمی را که بتوانیم استفاده درست و در راه درست انجام بدهیم.

یک مادر خانه‌دار شاید برای فرزندش مادر خوبی باشد و یا یک کشاورز نباید تحصیلات عالیه داشته باشد، ولی می‌تواند با تحقیقات یک محصول عالی کشت کند، کسی که تحصیل دارد می‌تواند برنامه‌ریزی و آنالیز کند تجزیه‌وتحلیل کند، تحصیل و کار لازمه هم هستند، مکمل هم هستند و باید در کنار هم باشند چون اگر ما کار و یا پول داشته باشیم، ولی تحصیلات نداشته باشیم، شعور نداشته باشیم، با مشکل مواجه می‌شویم.

قدرتمند شدن توانایی‌ها، می‌تواند به انسان این اجازه را بدهد که به خواسته‌هایش جامه عمل بپوشاند، هر کاری را که می‌خواهیم انجام بدهیم، فرقی نمی‌کند؛ باید در راه مستقیم قدم برداریم. ما یک‌راه منفی داریم، یک‌راه مثبت؛ کار، تحصیل و قدرت هم می‌توانند مثبت یا منفی باشند. برای انجام هر کاری باید حس و انرژی خوب باشد چون اگر حسادت، کینه و نفرت همراهش باشد به موفقیت نمی‌رسیم. یک کاری یا تحصیلی که می‌خواهیم انجام بدهیم با حس خوب باشد باعث می‌گردد تا موفق باشیم.

آقای مهندس میگویند باید جایگاه‌ها را محترم بشماریم، اگر کار و تحصیل نداشته باشیم قطعاً جایگاهی هم نداریم. آن کار و تحصیل هست که به ما جایگاه می‌دهد، برای هر کاری باید زحمت کشید، باید برای آن‌وقت گذاشته بشود چون طی زمان هست که به نتیجه می‌رسیم. همین‌طور که در هستی یک‌دانه از اول تنومند نشده و برای آن دانه و تبدیل‌شدن آن به یک درخت تنومند زمان نیاز هست ما هم برای اینکه در راه درست قدم برداریم و آگاهی و دانشمان بالا برود حتماً باید وقت بگذاریم و تغییرات ذره‌ذره هست که در ما اتفاق می‌افتد.

مرزبانان کشیک :

 
همسفر مریم
 
 
مسافر نقی، مرزبان کشیک
 
 
 
 
 
عکاس : همسفر حدیثه لژیون پنجم

تایپ : همسفر معصومه.ص لژیون سوم

ویرایش و تنظیم: همسفر نازنین لژیون ششم

همسفران نمایندگی کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .