English Version
English

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه:حرمت کنگره 60 ، چرا رابطه کاری ، مالی و خانوادگی درکنگره ممنوع است ؟

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه:حرمت کنگره 60 ، چرا رابطه کاری ، مالی و خانوادگی درکنگره ممنوع است ؟

چهاردهمین جلسه از دوره هفتاد و دوم کارگاه‌های آموزشی کنگره 60، ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، با استادی و نگهبانی بنیان کنگره 60 مهندس دژاکام و دبیری همسفر بنفشه با دستور جلسه " حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟"روز چهارشنبه دوم تیرماه 1400 ساعت 9:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

حال من خوب است امیدوارم حال شما هم خوب باشد

قبل از اینکه در رابطه با دستور جلسه صحبت کنیم چند نکته را خدمت شما عرض می‌کنم و بعد به دستور جلسه می‌پردازم.

ابتدا در مورد بیماری کرونا، ۱۶ ماه است که از اعضای کنگره ۶۰ براثر بیماری کوید ۱۹ هیچ‌گونه تلفات نداشتیم، آن‌هم بااین‌همه جمعیت که نزدیک به صد هزار نفر هستیم به همین سبب داروی دیسپ برای ما کاملاً روشن است که داروی درمان کرونا است و تمام بچه‌ها با بخور آن نجات پیدا کردند.

گاهی اوقات مشاهده می‌شد که بعضی از بچه‌ها را با دیسپ بخور می‌دهیم اما خوب نمی‌شوند. وقتی از آن‌ها پرسیدیم که چگونه بخور می‌دهند می‌گفتند دو قاشق غذاخوری در کتری می‌ریزیم و شروع به بخور می‌کنیم. این روش غلط است، بخور باید غلظت داشته باشد، تقریباً باید ۵۰ درصد یا ۳۰ درصد دیسپ باشد به‌طوری‌که یک قاشق آب یک قاشق دیسپ یا دو قاشق آب یک قاشق دیسپ، آن‌هم در دستگاه‌هایی که خانم‌ها صورت خود را بخور می‌دهند یا روی سنگ.

بعضی از افراد نیز هم از داروهایی که پزشکان تجویز می‌کردند استفاده می‌کردند و هم از دیسپ و این هم اثر نمی‌کرد. چون باهم تداخل دارند و جواب نمی‌دهد. ما به‌طور قاطع می‌گوییم که دیسپ برای از بین بردن ویروس کرونا مؤثر است زیرا در آزمایشگاه روی موش‌های صحرایی و به‌صورت کشت سلولی آزمایش‌هایی درزمینهٔ درمان کرونا با دیسپ انجام دادیم و جواب قطعی گرفتیم و از طرفی نمونه‌های انسانی در کنگره نیز داریم، اینکه صد هزار نفر جمعیت از بیماری جان سالم به دربردند شوخی نیست، افراد بسیاری در مرحله مرگ بودند و اگر ما این راه درمان و رهایی از کرونا را نداشتیم انگار که در زیر کنگره ۶۰ دینامیت گذاشته‌اند.

بنابراین تنها باید از بخور دیسپ استفاده کرد، اگر کورتون ضدالتهاب است، دیسپ هم ضدالتهاب است ما این را آزمایش کردیم، دیسپ درحالی‌که ضدالتهاب است، سیستم ایمنی بدن را از بین نمی‌برد. این مسئله را باید در نظر داشته باشید.

مسئله‌ی دیگر این است که ما برای گروه همسفران و خانم‌های مسافر اسیستانت مشخص کردیم. هرکدام باید به ۱۴ اسیستانت برسند درنتیجه دستیارهای دیده‌بان‌ها دوره‌شان تمام‌شده است و ما چیزی به‌عنوان دستیار دیده‌بان نداریم، البته فعلاً به کار خود ادامه بدهند تا زمانی که به آن‌ها ابلاغ کنیم زیرا این مسئولیت بر گردن اسیستانت ها است. دستیار دیده‌بان یا اسیستانت مستقیماً نمی‌تواند در کار هیچ شعبه‌ای دخالت کند. اگر مشکلات و یا مسائلی بود آن‌ها را با ایجنت شعبه نمایشان می‌گذارد حتی به مرزبان‌ها هم چیزی نمی‌تواند بگوید.

دستیارها یا اسیستانت ها نمی‌توانند مستقیماً در کار شعبه دخالت کنند حتی دیده‌بان‌ها هم اینکار را نمی‌کنند. دیده‌بان اگر مشکلی باشد فقط با ایجنت صحبت می‌کند.

نکته بعدی اینکه شعبه آکادمی آقایان مسافر هیچ ارتباطی به من ندارد. یک ایجنت دارد که آقا سیروس است و مرزبان‌ها همه زیر نظر او هستند و هیچ حقی ندارند که از من سؤال کنند، این به عهده ایجنت است. اگر من بخواهم مداخله کنم ایجنت را تضعیف کردم. خود من سعی می‌کنم در کارها مداخله نکنم. همه این‌ها می‌آیند زیرپوشش حرمت کنگره ۶۰.

مورد دیگری که باید بگویم این است که ما هر چیزی را باید به‌صورت تعادل داشته باشیم. معرفت، عمل سالم و تعادل. تعادل یعنی همان عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش باشد. آقایان هفته‌ای ۳ بار بیاید بیایند کنگره که البته به دلیل بیماری کرونا کمتر شده. جمعه‌ها هم باید بیایند پارک ورزش کنند. اگر قرار باشد آقایان یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه بعدازظهرها بیایند کنگره و بعد روزهای دیگر به باشگاه بروند غلط است ما اصلاً چیزی به نام باشگاه نداریم.

هیچ راهنمایی و هیچ ایجنتی و هیچ شعبه‌ای حق ندارد برای خودشان باشگاه بگیرد. چنین چیزی هرگز نداریم. ورزش باید به‌صورت معمولی و غیر افراطی در پارک‌های تعیین‌شده انجام گیرد. هرکدام خواستند هم‌چین کاری کنند ابتدا باید بپرسند و اجازه بگیرند. پس هیچ گروهی نمی‌تواند چه در تهران چه شهرستان‌های مختلف، بچه‌ها را به باشگاه ببرد. هفته‌ای سه روز کلاس می‌آیند و یک روز هم برای ورزش پارک می‌آیند اگر بقیه روزها را نیز بخواهند به باشگاه بروند پس کی به زندگی، خانواده و کارشان برسند!

ما هرگز نمی‌خواهیم افراطی باشیم و کاری کنیم افراد همه انرژی و کارشان را بگذارند روی کنگره ۶۰. هدف، کنگره ۶۰ نیست، هدف زندگی، سلامتی سازگاری و آموزش انسان‌ها است. کنگره ۶۰ یک وسیله است که راه را به ما نشان می‌دهد. ما نمی‌توانیم به‌صورت افراطی زندگی خود را بگذاریم روی کنگره ۶۰. پارها گفته اگر بعد از درمان بین کار و کنگره ۶۰ یکی را باید انتخاب کنیم باید کار را انتخاب کنیم. اگر باید تصمیم بگیریم که خانواده را انتخاب کنیم یا کنگره ۶۰ را، باید خانواده را انتخاب بکنیم. در رأس آموزش افراد و زندگی و خانواده آن‌ها مطرح است نه کنگره ۶۰. رفتن به دانشگاه که هدف نیست، وسیله‌ای است که باید با آن در رشته‌ای تحصیل کنید.

مسئله بعدی این است که ورزش آقایان و خانم‌ها یک شورای ورزشی دارند. در هر شهرستانی هرگونه تصمیمی در رابطه با ورزش بخواهد گرفته شود مربوط به نگهبان ورزش است. نگهبان ورزش کنگره ۶۰ هم من هستم. هر نمایندگی که بخواهد ورزش در یک پارکی را شروع کند، دستورش را نگهبان کنگره ۶۰ می‌دهد. نگهبان کنگره ۶۰، نگهبان شورای ورزشی کنگره ۶۰ نیز است ولی چون ممکن است در شورا شرکت نکند یک جانشین دارد که در حال حاضر سیروس است وقتی من نیستم سیروس در مورد ورزش کنگره ۶۰ تصمیم می‌گیرد برای مثال اگر در قزوین بخواهند ورزشی بکنند یا نکنند به دیده‌بان شهرستان‌ها هم ارتباط پیدا نمی‌کنید او باید بیاید با مسئول ورزش که سیروس است صحبت کند. همچنین تمام ورزش‌ها باید برای انجام هر کاری ابتدا باید از شورا دستور بگیرد و هماهنگ باشد. خانم‌ها نیز همین‌طور باید باشد. نگهبان ورزش خانم‌های همسفر نیز من هستم آن‌ها هم دارای شورای ورزشی هستند که دبیر و جانشین من در آنجا کماندار است و او باید تصمیم بگیرد.

 هرکسی که می‌خواهد از آلان به بعد ایجنت شود باید پیمان وادی هشت را اجرا کرده باشد. هر کس هم می‌خواهد راهنمای تازه واردین یا راهنمای دیگری شود باید وادی هشت را اجرا کرده باشد. کسی که وادی هشت را اجرا نکرده نمی‌تواند برود وادی نه.

اضافه‌وزن هم در کنگره بسیار مرتب‌شده و افراد به سهولت دارند وزن خود را کاهش می‌دهند؛ زیرا ما کاهش وزن نداریم و اسم این لژیون را گذاشته‌ایم تغذیه سالم. فردی که غذا خوردنش را مرتب و منظم کند وزنش کاهش پیدا می‌کند.

مسئله دیگر اینکه ما برخورد فامیلی نمی‌خواهیم در کنگره ۶۰ داشته باشیم. این مانند سم می‌ماند. منظورم لژیونی است مانند اینکه می‌گویند فلانی برادر لژیونی من است. من کاری کنم او دبیر شود یا نگهبان شود. ما موردهایی داریم که چون کسی شاگرد فرد دیگری است، شاگردهای دیگران بایکوت هستند. این بسیار زننده و بد است توسط هرکسی انجام شود فرقی ندارد. ملاک برای ما سالم بودن و صحیح بودن و درست بودن انسان‌ها است. ملاک برای ما دوست و خانواده و آشنا نیست. ما رانت و نه آقازاده داریم. حتماً باید این را در تمام کنگره ۶۰ رعایت کنیم.

طبقه دو ساختمان اینجا را مرتب کردیم و فرش انداختیم برای گروه خانواده‌ها که روزهای چهارشنبه می‌آیند می‌روند طبقه دو و فقط مخصوص خانواده‌ها است و ورود آقایان هم به آنجا ممنوع است.

حال می‌رسیم به دستور جلسه امروز که حرمت کنگره ۶۰ است. ببینید یک قانون بد خیلی بهتر از بی‌قانونی است. مایکی از مسائلی که باعث پیشرفت کنگره ۶۰ شده قوانین کنگره ۶۰ است که همه‌ی ما داریم قانون را خودکار اجرا می‌کنیم نسبتاً خوب داریم اجرا می‌کنیم اگر اجرا نمی‌کردیم ما نمی‌توانستیم ۲۲ سال یا ۲۳ سال دوام بیاوریم و یکی از انجیوهای برجسته‌های کشور هستیم که تقریباً در تمام سال‌ها کنگره ۶۰ به‌عنوان انجیو خوب تراز یک معرفی می‌شود و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

یکی از مسائل ما حرمت کنگره ۶۰ است. یک سری چیزها به تجربه دیده‌ایم که برای ما آفت است. به همین دلیل آمدیم و مطلبی تحت عنوان حرمت کنگره ۶۰ بیان کردیم. ما هم قانون داریم هم حرمت. حرمت کنگره ۶۰ برای ما از قوانین بالاتر است و بسیار مهم است. حرمت از حریم می‌آید برای مثال می‌گویند گوشت خوک برایش حرمت صادرشده یعنی نمی‌توانید به آن نزدیک شوید یا مثلاً جاده حریم دارد و شما در حریم جاده نمی‌تواند دکه بسازید و مغازه بزنید. رودخانه یک حریم دارد شما در حریم آن اجازه ندارید کافه‌رستوران درست کنید.

خیلی آمده‌اند حریم رودخانه را گرفتند و سنگ و چوب ریختند و در آن کافه‌رستوران درست کردند و بعد از چند سال ناگهان سیل آمد و همه را نابود کرد و تمام آن تشکیلات را برد. طبیعت می‌آید و حق خود را می‌گیرد. شما اگر وسط جاده خانه بسازید ناگهان تریلی با چندین تن بار وسط خانه‌تان می‌آید چون شما وارد حریم آن شدید.

در حرمت کنگره ۶۰ آمده است که کنگره ۶۰ یک مکان مقدس و امنی است که هر شخصی با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید. علت تقدس کنگره ۶۰ این است که انسان‌هایی را که درگیر ظلمت و تاریکی هستند بیرون می‌آورد که همان خروج از ظلمت و رفتن به‌طرف نور است.

دروغ گفتن از همه بدتر است. دروغ مادر امراض و ظلمت است. همه‌چیز به‌دروغ گفتن ختم می‌شود و آفت یک جامعه است.

علیه شخصی سرزنش کردن نیز بخشی از حرمت است. من خیلی سعی کردم این را از بین ببرم در بعضی از قسمت‌ها موفق شدم و در بعضی هنوز موفق نشدم ولی خیلی در کنگره کم شده. بد گفتن به یکدیگر و همدیگر را بی‌آبرو کردن الگوی بدی شده در جامعه. هر کس به نفر قبلی خود می‌گوید دزد، این الگوی بسیار زشت و ناپسندی است. تو خودت چه‌کار هستی با دیگران چه‌کار داری. ما در کنگره با دیگران کاری نداریم و پشت سر دیگران سرزنش نمی‌کنیم.

شما یک‌چیزی می شنوید و به شما می‌گویند بلافاصله تحت تأثیر قرار می‌گیرد با هرکس که می‌خواهید پشت سرش حرف بزنید ابتدا بروید با خودش صحبت کنید. کسی که پشت سر دیگران حرف میزند به خودش آسیب می‌خورد و شخصیت خودش را خراب می‌کند و خودش را به سمت نابودی ببرد. قرآن هم می‌گوید که غیبت یعنی خوردن گوشت برادر مرده‌ی خورد.

غیبت خانواده‌ها ویران و دوستی‌ها را تبدیل به دشمنی و محبت‌ها را از بین می‌برد. مزارع و آبادی‌ها را نابود می‌کند و سلامتی را به انواع و اقسام بیماری‌ها می‌کند. این را در کنگره سعی کردیم از بین ببریم و خیلی به‌مراتب کمتر شده.

حرف دیگران را قطع کردن. نباید حرف دیگران را قطع کرد و یا گفت بین حرفتان شکر. البته فرد نیز باید حرفش کوتاه باشد و یا نخواهد صفر ساعت متکلم باشد و اجازه صحبت کردن به کسی ندهد. الفاظ ناشایست بیان کردن نیز قسمتی از حرمت است و این باعث کوچک شدن و لگدمال شدن شخصیت انسان است که ما در کنگره ۶۰ از آن استفاده نمی‌کنیم. در جلسه بدون اجازه نمی‌توانیم صحبت کنیم. هیچ‌کس حق نداد وقتی کسی حرف می‌زند، حرفش را قطع کند. اگر گریه‌اش گرفت شما نمی‌توانید دست بزنید. ما آن احساس و بغض را می‌خواهیم. باید احساس او را دریافت کنیم و بگذاریم حرفش کاملاً تمام شود.

 

بحث سیاسی نمودن نیز نداریم و چقدر هم راحتیم. ما با عقاید مختلف داریم با یکدیگر زندگی می‌کنیم و روی نقاط مشترک کار می‌کنیم. ما اینجا نه اصولگرا داریم نه اصلاح‌طلب با هیچ‌کدام کاری نداریم. اینجا بحث مشترک ما درمان اعتیاد است و احترام به قوانین و اجرای آن است. هم قوانین کنگره ۶۰ و هم قوانین کشور و اصول آن احترام می‌گذاریم و هیچ بحث سیاسی‌ای نمی‌کنیم. در انتخابات هیچ‌کس در سطح کنگره ۶۰ برای انتخابات کاری نکرد. در بعضی از شهرستان‌ها یک نماینده مجلسی خواست بیاید گفتیم بیاید مشکلی نیست ولی اجازه سخنرانی به او ندهید.

بدون اطلاع و هماهنگی هرگونه پولی را دریافت و پرداخت نمی‌کنیم. این مسئله ایجاد مشکل می‌کند. این نکته بسیار مهمی است

از لباس و پوشش مناسب باید استفاده کرد و این فقط مخصوص خانم‌ها نیست و برای آقایان هم هست. نباید شلوار پاره تن کرد. کنگره ۶۰ چنین اجازه‌ای نمی‌دهد یا مثلاً با زیرپوش نمی‌توان آمد همان زیرپوش‌های آستین‌بلند قدیم را رنگارنگ می‌کنند و مارکی می‌زنند و به آن تی‌شرت می‌گویند. در پارک نیز با این‌ها نمی‌شود آمد. هم خانم‌ها و هم آقایان باید لباس‌هایشان آراسته و مرتب باشد اگر اینکار را نکنیم در جامعه هزاران برچسب به ما می‌زنند.

بدون مجوز راهنما دادن شماره تلفن و تلفن گرفتن سم است. در کنگره ۶۰ تلفن دادن نداریم. باور کنید من حتی نمی‌دانم بعضی از دیده‌بان‌ها شغلشان و یا تحصیلاتشان چیست ولی باهم بسیار دوست و صمیمی و بامحبت هستیم. راهنماها باید رهجوها را عادت بدهند که تلفن نزنند چه همسفر چه مسافر. فقط تماس تلفنی در صورت وجود یک کار خیلی ضروری لازم است.

هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره ممنوع است، هیچ‌کدام از اعضای کنگره همدیگر را نمی‌توانند به خانه هم دعوت کنند همه این‌ها مشکل ایجاد می‌کند. ما هرگز تبلیغات کاری نمی‌کنیم و جنسی نمی‌فروشیم. ما هرگز در کاری شریک نمی‌شویم. این‌ها بعداً ایجاد مشکل می‌کند. ما در کنگره مکانی می‌خواهیم که فقط سلاماً سلاما باشد. این‌گونه دوستی‌مان محکم‌تر است و فقط روی نقاط مشترک کار می‌کنیم.

در آخر حرمت نیز گفته می‌شود که بر تمام اعضا فرض است که حریم فوق ذکر را محترم شمارند و بر مسئولین واجب است که از وقوع اعمال جلوگیری کنند. مطلب دیگری نیز می‌گوید که با سهل‌انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خود فضای کنگره را ناامن نکنید. وسایل شخصی‌تان را مراقب باشید. مالت را سفت بگیر همسایه است را دزد نکن.

در کنگره خانم‌های همسفر اینکه النگوی طلا دست کنند و آستین خود را بالا بزنند اشتباه است و باید این مسئله را جمع کنند. این‌ها برای مهمانی است ولی در کنگره نباید زد. می‌خواهید پز بدهید می‌خواهید چه‌کار کنید شاید بعضی نداشته باشند و ناراحت شوند و این بلای شما می‌شود کسی طلا همراهش است همیشه درخطر است و باعث آسیب است. در کنگره ۶۰ این زیورآلات را باید جمع کنند یک حلقه و یا یک انگشتر می‌توانند دست کنند. آقایان نیز همین‌طور. کنگره ۶۰ محل نمایش نیست.

امیدوارم که ما در رابطه با حرمت کنگره ۶۰ صحبت کنیم و مزایای آن را بگوییم. اگر این امنیت و آسایش را داریم به دلیل حرمت کنگره ۶۰ است، اگر حرمت کنگره ۶۰ خوانده نمی‌شد و اجرا نمی‌شد ما آلان دچار بسیاری از مشکلات بودیم.

از اینکه به حرف‌های من گوش گردید از همه شما مچکرم و ممنونم.

 

 

 

 

نام فایل

 

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

 

1400/04/02

 

دانلود

 
 
 
 
 
 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .