English Version
English

گذشتن از خواسته‌ معقول رسیدن به خواسته‌ی معقول‌تر

گذشتن از خواسته‌ معقول رسیدن به خواسته‌ی معقول‌تر

هشتمین جلسه از سری بیست و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگرۀ 60؛ نمایندگی شفا مشهد با دستور جلسه «وادی چهارم و تاثیر ان روی من» به استادی همسفر هما، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر زهرا، ساعت 17 روز دوشنبه (31خردادماه سال 1400) آغاز به‌کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

من به‌عنوان یک کمک راهنما خدمتگزار کنگره 60 هستم. امروز هم آخرین دوره بود که به‌عنوان نگهبان لژیون سردار خدمت کردم. دستور جلسهٔ امروز هم با لژیون سردار مطابقت دارد. طبق فرموده آقای مهندس در کنگره هرکسی هرکاری که انجام می‌دهد باید بیان کند تا برای دیگران الگو باشد. من اگر بخواهم از خدمت خودم بگویم حدود 28 ماه است که در لژیون سردار خدمتگزار هستم. در ابتدا که لژیون سردار همسفران و مسافران مشترک بود 7 ماه دبیر لژیون بودم، سپس نگهبان شدم والان هم حدود 15 ماه است که نگهبان لژیون سردار گروه خانواده هستم؛ تا بتوانیم پایه‌های مالی کنگره را تقویت کنیم. در کنگره می‌گوییم که از ضمیر ما استفاده نکنیم؛ من چه‌کار کرده‌ام؟ من مسئولیتم چه بود؟

همان‌طور که در وادی چهارم می‌گوید مسئولیت‌های خود را به خدا و دیگران واگذار نکنید، بعد از جدایی لژیون سردار مسافران و همسفران شرایط متفاوتی به وجود آمد؛ لژیون سردار گروه خانواده با 4 نفر تشکیل می‌شد، ولی همهٔ ما با عشق خدمت می‌کردیم و توانستیم مسئولیت‌هایمان را انجام بدهیم والان شکر خدا تعداد اعضای لژیون سردار گروه خانواده به 25 نفر رسیده است. خدمت کردن در لژیون سردار بسیار مشکل است چون افراد باید حس خوبی که از کمک کردن در خودشان به وجود آمده‌است را به دیگران منتقل کنند. این مبالغی که برای لژیون سردار می‌دهند برای تفاخر نیست بلکه برای پیشرفت کنگره 60 و امکانات بهتر برای اعضای آن است. آقای مهندس فرمودند هزینه درمان هر شخص حدوداً 30 میلیون است، فکر نکنید که این هزینه‌ها فقط مختص به مسافر است، بلکه همسفر را هم شامل می‌شود؛ هزینه‌هایی از قبیل قبض آب، برق؛ گاز، اجاره‌بها و ... وقتی من روی این صندلی می‌نشینم باید بدانم که چه خدمات و نیرویی پشت آن است چه هزینه‌های مالی و زمانی برای آن صرف می‌شود. یک کمک راهنما چگونه برنامه‌ریزی می‌کند تا به مسائل خانواده و کنگره رسیدگی کند؟ اگر خودم را مثال بزنم خانواده‌ام می‌گفتند که چرا من باید همیشه به کنگره بروم در گرما و سرما، مسافرت‌های تهران و... ولی الان خدا را شکر وضعیت من و مسافرم برایشان عادی شده است. این‌جا هرکسی مسئولیت خودش را به‌درستی انجام می‌دهد. ما باید بدانیم که چه تلاش‌هایی انجام می‌شود که هرکدام از ما روی این صندلی‌ها بنشینیم. من هم با حال خراب وارد کنگره شدم مسافر من هم 28 سال تخریب داشت و 16 سال باهم در مسیر درمان بودیم تا این‌که در کنگره به درمان رسید، حالا نوبت من است.

 

آقای مهندس می‌فرمایند: لازم نیست که برای کمک در سبد و یا شرکت در لژیون سردار قرض بگیریم، مهم بنیان خانواده است که در سی‌دی ازدواج هم به آن اشاره فرمودند، کنگره کاملاً رایگان است و هیچ چیزی در این‌جا به جبر نیست حتی در کمک به سبد کنگره هیچ‌کسی به بغل دستی‌اش نگاه نمی‌کند این‌جا همه‌چیز با عشق است روی صحبت من باکسانی است که وضعیت مالی خوبی دارند. امروز که دستور جلسه وادی چهارم است باید تفکر کنم که آیا من مسئولیت این صندلی را که رویش نشسته‌ام را دارم؟ آیا قدردانی کردن را یاد گرفته‌ام؟ همیشه در لژیون به بچه‌ها می‌گویم که باید از وادی پنجم پس‌انداز کردن و قناعت را یاد بگیریم. امیدوارم که همهٔ ما به تفکر درست برسیم و مسئولیت‌مان را بپذیریم. کمک راهنمای من خانم زهره ایجنت شعبه شفا همیشه می‌گفتند که وقتی شما از نظر مالی مشکلی ندارید در سبد فقط برای خودتان پول نیاندازید بلکه برای هم لژیونی‌هایتان هم بی‌اندازید. می‌توان از خواسته‌های معقول گذشت و به خواسته‌های معقول‌تر رسید.

ورود همسفران عزیز خانم‌ها زهرا و فریبا عزیز به سفر دوم به دستان پرمهر جناب آقای مهندس دژاکام را به کمک راهنما همسفر فاطمه عزیز تبریک عرض نموده و بهترین جایگاه‌ها را در زندگی و کنگره60 برای این عزیز از قدرت مطلق مسئلت داریم.

" سپاس از ایجنت شعبه همسفر زهره، و مرزبانان پرتلاش"

" تشکر و سپاس از لژیون خدمتگزار، لژیون سردار"

" سپاس از همسفر مرضیه، کمک راهنمای تازه‌واردین"

" سپاس از همسفر الهام، کمک راهنمای تازه‌واردین"

" سپاس از همسفر شیما، مسئول نشریات"

" سپاس از مسئول صوت"

" تشکر از خدمتگزاران سایت"

 

 

تایپیست:همسفر مریم رهجوی کمک راهنما همسفر نرگس

ویراستار: همسفرسمیه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه و همسفر مارال رهجوی کمک راهنما همسفر احترام

ارسال خبر: همسفر طاهره رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه

همسفران نمایندگی شفا مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .