English Version
English

چرا من در این خانواده به دنیا آمده ام؟!

چرا من در این خانواده به دنیا آمده ام؟!

دومین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران آقا کنگرۀ 60 نمایندگی شفا مشهد؛ با استادی کمک راهنما مسافر حجت و نگهبانی همسفر حامد و دبیری همسفر مهدی با دستور جلسه "وادی چهارم و تأثیر آن روی من" روز شنبه 29 خرداد ماه 1400 ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

بسیار خوشحال هستم که شرایطی ایجاد شد در این جلسه حضورداشته باشم، همچنین ممنونم از آقای عظیم زاده ایجنت محترم و نگهبان عزیز که اجازه دادند در خدمت شما همسفران گرامی باشم. دلیل اینکه من دستم را بلند کردم و خودم را همسفر اعلام کردم این است که من همسفر هم بوده‌ام، من یک مسافر در خانه داشتم و به خاطر همان حس همسفر بودن را تجربه کرده‌ام و زیاد بی‌راه نیست که من خودم را بعضی مواقع همسفر اعلام کنم و این باعث افتخار من هم است چون این جایگاه بزرگ و باارزشی است.

دستور جلسهٔ امروز وادی چهارم و تأثیر آن روی من است و این بسیار جالب است که خود وادی به بخش مهمی اشاره می‌کند. انسان باید مسئولیت کارهایش را بر عهده بگیرد؛ هر آنچه که دارد، هر آنچه که انجام داده است و هر آنچه که تقدیرش شده است و قبلاً به‌اصطلاح بذرهای آن را کاشته است و امروز با ثمرات و عملکرد آن مواجه می‌شود، حال می‌خواهد خیر باشد و یا شر، فرقی نمی‌کند به هر شکل این همان تقدیر من است. بسیاری از مواقع من به‌عنوان همسفر شاید فکر کنم که مسئولیت من چیست و من کجای این داستان هستم، من که خطا نکرده‌ام و هنوز به این شرایط نرسیده‌ام چرا باید در این موقعیت قرار بگیرم، چرا مانند دیگران نمی‌توانم مثلاً پدر یا برادر و خانوادهٔ سالمی داشته باشم من می‌توانستم لحظات بسیار خوبی را تجربه کنم، پدرم می‌توانست مصرف‌کننده نباشد و من تحقیر نمی‌شدم و آن لحظات را از دست نمی‌دادم. من که همسفر هستم خواه‌وناخواه در این مسئله قرار می‌گیرم.

حال نقش و مسئولیت من چه هست؟ تقدیر من چه بوده؟

 

اینجاست که بخش دوم وادی به بخش‌های مختلف انسان اشاره می‌کند و ما قرار است شناختی از خود انسان داشته باشیم که یک بخش آن صور آشکار است و بخش دیگرش صور پنهان می‌باشد که شامل حس، عقل، نفس و.... است اما یک پیشینه نیز وجود دارد که ما از قبل بودیم و طبق قوانین فیزیکی و علمی ما انرژی بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود و هیچ موقع از بین نرفتیم، هیچ موقع نابود نشدیم و همیشه حضور داشتیم. من پیشینه‌ای داشتم و قبل از تولدم اتفاقاتی برایم رخ‌داده است و این تقدیر من شده است که باید برای پاس کردن واحدهایی از علوم و دانشگاه زندگی در معرض این جریان قرار می‌گرفتم و یکی از اعضای خانواده‌ام مصرف‌کننده می‌شد که من با کنگرهٔ 60 آشنا می‌شدم و یاد می‌گرفتم چه چیز می‌تواند انسان را از مسیر اصلی خودش منحرف و او را از تعادل خارج کند. درنتیجه همان‌طور که همهٔ ما می‌دانیم هیچ اتفاقی در هستی اتفاقی نیست، هیچ‌چیز وجود ندارد که تصادفی باشد و هر چیز که اتفاق می‌افتد نمایان گر یک حقیقت است که قبلاً بوده و من آمده‌ام آن را پیدا کنم.

 

جلسات ما همه در این مورد است که من چرا باید در این خانواده به دنیا آمده باشم؛ می‌خواهیم این را بدانیم و زمانی که این شناخت و آگاهی را پیدا کنیم کمی حالمان بهتر است. همیشه از ناآگاهی که مانند تاریکی است و تشبیه شده است به تاریکی ما دچار دلهره و هراس می‌شویم، دچار سردرگمی می‌شویم برای اینکه روشنایی را ببینم. من نیاز به آگاهی دارم، آگاهی واقعاً نور و شناخت است و واقعاً مسیر من را روشن می‌کند، حالا که من آمده‌ام و این شرایط را دیده‌ام باید چه کنم؟ واقعاً جای تشکر و سپاس‌گزاری دارد از همسفرانی که حضور دارند و به مسئولیت خود واقف‌اند.

آمده‌اید که بدانید، ببینید و به خودتان کمک کنید در اصل شما به خودتان کمک می‌کنید و بعد آن از ثمرات این آگاهی که پیدا می‌کنید و این حس خوبی که می‌گیرید، خانوادهٔ شما و مسافر شما سود می‌برند در هرجایی از سفر که باشند چه در سفر اول چه در سفر دوم چه تازه آمده باشند و چه پیشکسوت باشند. همهٔ ما همسفر هستیم و باهم مسیری از نادانی به دانایی طی می‌کنیم، از عدم شناخت به شناخت رسیدن، از تاریکی ذهنمان به‌روشنی ضمیرمان که درک می‌کنیم که برای چه آمده‌ایم و داستان چیست؟ من اطمینان دارم با علوم و شناختی که کنگره دارد بسیار راحت به این مسئله واقف می‌شویم. من می‌بینم اکثر کسانی که اینجا می‌باشند بسیار جوان هستند اما برای دانش و دانایی سن مفهومی ندارد چون راهنمای من یک‌سوم سن من را دارد ولی من خیلی چیزها را از ایشان یاد گرفتم و توانست مرا به مسیر درست راهنمایی کند. پس سن ملاک نیست و آن دانش آگاهی ملاک است و من مطمئن هستم از این دوستانی که اینجا حضور دارند همان‌طور که از قبل بودند و من می‌بینم که در جایگاه‌های خدمتی بالا هستند، راهنما و معلم‌های بسیار خوبی می‌شوند که زندگی خود و دیگران را روشن می‌کنند. ممنون که با سکوتتان به صحبت‌های من گوش دادید.

مرزبان کشیک:

نگارش: همسفر فرزاد لژیون دوم
عکاس: همسفر عرفان لژیون دوم
ویرایش عکس: همسفر محمد مهدی لژیون یکم
ارسال خبر: همسفر علی لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .