English Version
English

ریشه مشکلات بیرون ما همه در درون ماست

ریشه مشکلات بیرون ما همه در درون ماست
از کمک راهنمایم خانم فائزه  تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار داد تا خدمت کنم.
وادی چهارم می گوید: در مسائل حیاتی مسئولیت را به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. مسائل حیاتی کوچکترین مسائل زندگی ما تا بزرگترین مسائل زندگی را شامل می شود که باید بتوانیم مسئولیت پذیری را در این وادی یاد بگیریم اگر سه وادی گذشته را به خوبی فرا گرفته باشیم وادی چهارم را خیلی بهتر می توانیم درک و کاربردی کنیم.
 
 
اگر قرار بر این است که در راه ارزش‌ها حرکت کنیم می‌توانیم با قدرت اختیار و با پذیرفتن مسئولیت کارها و رفتارهای خود مسیر تکاملی را طی کنیم و توکل بر خالق نمائیم آنگاه مطمئناً از روبرو شدن با مشکلات ترسی نخواهیم داشت،  چون مسولیت رفتار خود را پذیرفته ایم و خدا را به عنوان یک حامی بزرگ در نظر گرفته ایم و می دانیم که قدرت مطلق ما را یاری خواهد کرد.
هر وقت به این وادی می رسیم، یاد سال اولی که کنکور دادم می‌افتم، با اینکه هیچ تلاشی نکرده بودم برای قبولی در این آزمون،  ولی وقتی نتایج آمد و قبول نشده بودم خیلی ناراحت شدم و فکر می‌کردم همان دعاها و نذری‌ها برای قبولی کفایت می‌کند در صورتی که آنگاه یاد نگرفته بودم که باید تلاش کنم و در کنار تلاشم توکل و دعا کنم آنگاه می‌توانم از خود توقع بهترین ها را داشته باشم، خدا راشکر با تلاش و کوشش خودم توانستم سال بعد رتبه قبولی را کسب کنم.
نکته مهمی که خود من از این وادی یاد گرفتم این بود که برای بهتر زندگی کردن و داشتن آرامش بیشتر باید این را به خوبی یاد بگیرم که از هیچ کس توقع نداشته باشم، جز خودم و دوربین شکارم را از روی دیگران بردارم و روی اعمال خودم زوم کنم تا بتوانم نکات اخلاقی که باعث سلب آرامش من می شود را به موقع شکار کنم و در رفع آنها تلاش کنم.
امروز که من در جایگاه یک مادر و همسر قرار گرفته‌ام هیچ کس نمی تواند بار مسئولیت مرا به دوش بکشد، حتی نزدیکترین افراد به من؛ پس بهتر است  خودم ثابت قدم در مسیر، مادری کردن و همسری کردن حرکت کنم و مسئولیت کارهایم را بپذیرم؛ پس هر کدام از ما می توانیم بهترین باشیم، به شرط اینکه از آقای مهندس بهترین‌ها را بیاموزیم و با قدرت اختیاری که داریم عملی و کاربردی کنیم.
خیلی جالب است روی جلد کتاب عشق نوشته شده چهارده وادی برای رسیدن به خود، مگر غیراز این است که این خود آنقدر عظیم و قدرتمند است که باید برای رسیدن به آن چهارده وادی را پشت سر گذاشت تا بتوانیم به شناخت درون خود پی ببریم و بدانیم که درون ما آنقدر بزرگ  است که ریشه مشکلات بیرون ما همه در درون ماست و با کار کردن روی خود می توانیم راه حل مسائل را به خوبی یاد بگیریم و در کنارش توکل و صبر نماییم تا نتیجه بهتر حاصل شود.
 
نویسنده : همسفر فاطمه لژیون کمک راهنما همسفر فائزه لژیون (۲)
تایپ : همسفر مطهره لژیون کمک راهنما همسفر فائزه لژیون (۲)
 ویراستاری و ارسال : همسفر مهری
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .