English Version
English

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه:وادی چهارم و تاثیر آن روی من

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه:وادی چهارم و تاثیر آن روی من

سیزدهمین جلسه از دوره هفتاد و دوم کارگاه‌های آموزشی کنگره 60، ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، با استادی و نگهبانی بنیان کنگره 60 مهندس دژاکام و دبیری همسفر بنفشه با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من" روز چهارشنبه بیست و ششم خرداد ماه 1400 ساعت 9:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان من حسین هستم یک مسافر

حال من خوب است امیدوارم حال شما هم خوب باشد

علت اینکه جلسه را ۱۵ دقیقه با تأخیر شروع کردم این بود که رهایی‌های زیادی داشتیم، به لطف خدا رهایی‌های کنگره بسیار زیاده شده و ما هم دوشنبه‌ها و هم چهارشنبه‌ها و هم جمعه در حال دادن رهایی‌ها هستیم.

ابتدای کار گزارش جلسه دیده‌بان‌ها را برایتان می‌خوانم، سومین جلسه دیده‌بان‌ها دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۴ در محل طبقه سوم ساختمان ۲۰ تشکیل جلسه گردید. این جلسه با نگهبانی مهندس و دبیری علی خدامی و با حضور دیده‌بانان تشکیل گردید.

موضوعاتی که در این جلسه پس از تبادل‌نظر به تصویب رسید به شرح زیر است:

مسافران سفر اول بعد از گذشت دو ماه از سفر تا شش ماه پس از شروع سفر می‌توانند راهنمای خود را عوض کنند؛ یعنی در مدت ۴ ماه مجاز به تعویض راهنما و لژیون هستند بعد از گذشت ماه ششم از سفر اول دیگر نمی‌توانند راهنما عوض کنند.

کارگاه‌های آموزشی نمایندگی‌های نزدیک تهران، شامل: رباط‌کریم، اسلام‌شهر، آزادی، ویره، شهر قدس، رودکی، وحید کرج و مسعود کرج از اول شهریورماه ۱۴۰۰ روزهای زوج برگزار می‌شود. این قانون از اول مردادماه قابل‌اجرا است.

سال‌های گذشته هزینه هر نفری که برای درمان به کنگره وارد می‌شد و روی یک صندلی می‌نشست بیست و پنج میلیون می‌شد. الان فکر کنم نزدیک به سی میلیون به بالا شود، ما گفته‌ایم بار اول رایگان است، بار دوم یک‌میلیون تومان باید جریمه بدهد که آن‌هم تقسیم‌بندی می‌کردیم، البته این را بگویم که هدف ما اصلاً دریافت پول نیست، هدف ما این است که از تکرار زیاد افراد جلوگیری کنیم چون بعضی از این افراد چندین سال است که به کنگره می‌آیند و هنوز سفر اولی هستند این‌ها مانند یک سیب گندیده عمل می‌کنند که ممکن است بقیه سیب‌ها را خراب کنند و بدآموزی دارند، به همین دلیل سخت‌گیری می‌کنیم که یا درمان شود یا کنار بروند.

برنامه‌ریزی جدید ما به این صورت است که دفعه اول درمان رایگان است، دفعه دوم باید بروند کمیته انضباطی و یک محدوده‌ای برایش تعریف‌شده که بین دو میلیون تومان تا پنج میلیون تومان فرد را جریمه می‌کنند. دفعه سوم دیگر از طریق شعبه خودش نمی‌تواند ادامه بدهد و باید تهران بیاید و تمام هزینه‌های درمان را که تقریباً سی تا چهل میلیون می‌تواند باشد را باید پرداخت کند. ریز قوانین آن قرار است به‌وسیله کمیته انضباطی تدوین شود تا به عرض شما برسانیم. این امر در آینده اجرا خواهد شد.

از امسال دستور جلسه لژیون انضباطی جزو دستور جلسات می‌شود. هدف از این دستور جلسه این است که افراد در رابطه با مزایا و معایب آن باهم صحبت کنند و از عملکرد آن مطلع باشند.

جشن گل‌ریزان در نمایندگی‌های کنگره ۶۰ فقط سالی یک‌بار برگزار می‌شود و به‌هیچ‌عنوان در طول سال هیچ گل‌ریزان دیگری نداریم.

از ابتدای شهریورماه کسانی که ۴۰ سی دی را ننوشته‌اند نمی‌توانند در کنگره خدمت کنند و یا جشن تولد برای آن‌ها گرفته شود.

در مورد آداب لباس پوشیدن نیز باید بگویم که مسئله اصلی برای ما لباس پوشیدن مطرح است نه حجاب زیرا حجاب که قانون است و باید رعایت کنند، آقایان نیز باید لباس مرتب و تمیز بپوشند. پیراهن باید سفید آستین‌بلند باشد و پیراهن باید در داخل شلوار قرار گیرد و کمربند روی آن بسته شود. چون شکم‌ها بزرگ است پیراهن را روی شلوار می‌اندازند که نباید این کار را کنند و بروند وزن کم کنند.

مسئله دیگر این است که همه فعالیت‌های ما کم‌کم دارد در فضای مجازی انجام می‌گیرد که این غلط است، اکثر گروه‌های واتس اپ را باید جمع کرد. ارتباط صورت به‌صورت و نزدیک باید برقرار گردد نه اینکه برای هر چیزی از فضای مجازی و واتس اپ استفاده شود. همه افراد که واتس اپ را نگاه نمی‌کنند. پس ارتباط در فضای مجازی و گروه‌های واتس اپ را سبک‌تر کنید و بیشتر حضوری ارتباط داشته باشید و آن را برای فعالیت‌های خاص بگذارید. ما باید باهم ارتباط داشته باشیم تا بیگانه نشویم و از حال هم باید جویا شویم.

در نمایندگی‌های کنگره ۶۰ از گروه‌های واتس اپی نباید استفاده شود زیرا اهمیت پیام‌های حضوری مرزبانان را کم می‌کند.

در کنگره ۶۰ دوره دیده‌بانی چهار سال است و این تعویض دیده‌بان را نیز ما کاملاً انجام می‌دهیم.

رهایی‌هایی که به‌وسیله واتس اپ از من می‌گیرند حداکثر تا سه ماه بعد می‌توانند بیایند من امضاء کنم در غیر این صورت تاریخ روز زده می‌شود. پیمان وادی هشتم را نیز همه باید اجرا کنند به‌خصوص راهنماها، اگر راهنما وادی هشت را تمام نکند پس چگونه می‌تواند وارد وادی‌های دیگر شود.

دانشگاه هم نیز در حال ساخت است و می‌توانید از عکس‌هایی که در سایت می‌گذاریم متوجه هزینه‌های آن شوید، در همین هفته یک چک نزدیک نه‌صد میلیون تومان، یک چک نزدیک چهارصد میلیون تومان و دیگری به مبلغ صدوهشتاد میلیون تومان امضاء کردم و به این شکل دارد هزینه صرف ساختن دانشگاه می‌شود که خوشبختانه مسائل مساعدت بچه‌ها به‌صورت جاری است، هم اعضای لژیون سردار، هم پهلوان‌ها و دنورها در حال انجام‌وظیفه خود به نحو احسنت هستند، امروز تندیس پهلوان‌ها را هم آورده‌ام که اسم آن‌ها رویش نوشته می‌شود، جنس آن نقره است، پس از آماده‌شده به آن‌ها داد خواهد شد، انشالا که بتوانیم این تندیس‌ها را از طلا بسازیم.

پهلوانان از الان می‌توانند مبالغ سال آینده را پرداخت کنند. پارسال خود من اولین پهلوان شدم تا قبل از عید دویست میلیون تومان و بعد از عید سیصد میلیون تومان باقی‌مانده را پرداخت کردم. خب امسال هم می‌خواهم جزو دسته پهلوان‌ها باشم و تصمیم گرفته‌ایم هرسال به نام یکی از اعضای خانواده‌مان این کار را انجام دهیم و بقیه هم می‌توانند این کار را بکنند و بعد از خودشان به نام فرزندانشان این کار را بکنند. من برای دوره جدید کی چک صد میلیون تومانی نوشته‌ام که می‌دهم به مجید عزیز دیده‌بان امور مالی.

اینکه من پرداخت های خودم را مطرح می‌کنم به این دلیل است که باید الگو شود و از سر تظاهر و ریا نیست، بعضی از اعمال که انجام می‌شود باید دیگران ببینند و آگاه باشند. بدانید که هر کاری را که از شما می‌خواهم سعی می‌کنم ابتدا خودم انجام دهم. به همین دلیل است که ما الان در کنگره ۶۰ وضعیت بسیار مناسبی داریم، ساختمان‌های مناسبی داریم. زمین‌هایی که برای آکادمی و دانشگاه داده شد باید فوری به فروش برسد که پولش را برای دانشگاه هزینه کنیم، بقیه هم کار خود را شروع کرده‌اند، امیدوارم خداوند کمکم کنند تا بتوانم در زمان مقرر چهارصد میلیون باقی‌مانده را پرداخت کنم.

 

کمی هم در رابطه با وادی چهارم که دستور جلسه هست صحبت می‌کنم. وادی چهارم می‌گوید در جهان ما، در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند، یعنی سلب مسئولیت از خویش. بعضی از چیزهای فاصله‌اش به‌اندازه‌ی مو است مانند کفر و ایمان و یا بین صبر و تنبلی و کاهی یک مو فاصله است. ممکن است انسان تنبلی کند و اسمش را بگذارد صبر و یا بسیار بی‌مسئولیتی از خود نشان دهد و اسم آن را توکل بگذارد.

در مسائل حیاتی و روزمره با بدانیم که ما به زمین آمده‌ایم تا یک سری چیزها را یاد بگیریم و آموزش ببینیم و از عهده مسئولیت و کار خودمان برآییم. من درگروهای مشابه کنگره ۶۰ دیدم که چندین وادی و قدم‌هایشان این است که می‌گویند ما به این باور رسیدیم که از عقل کامل برخوردار نیستیم و خودمان را به نیروی برتر می‌سپاریم تا نواقص شخصیتی ما را برطرف کند. ما باید نواقص شخصیتی خود را خود برطرف کنیم، انسان هیچی نیست مگر اینکه خودش سعی و کوشش کند.

نکته‌ی جالب این است که همه‌چیز را خداوند مشخص کرده است و به ما گفته که اگر ذره‌ای و مثقالی عمل خیر یا شر انجام دهی، پاسخگو هستی، ۱۱۴ سوره داریم و تنها سوره‌ای که با بسم‌الله الرحمن الرحیم شروع نمی‌شود سوره توبه است. دلیلش این است که توبه یعنی برگشت از ضد ارزش‌ها، اگر ته چاه می‌روید باید برگردید، شما یک قتلی می‌کنید و بعد توبه می‌کنید خدا هم می‌بخشد ولی باید هم دیه بدهید و هم قصاص شوید.

هر کاری که می‌کنیم باید جوابگوی آن باشیم. مشکل ما باید توسط خودمان حل شود. خطی هست بین ما و خداوند به این صورت نیست که هر جنایتی بکنیم پاسخگو نباشیم. تمام مسئولیت‌های ما به عهده خودمان است. من اگر در کارم شکست می‌خورم تقصیر کشورم و خانواده‌ام نمی‌توانم بیندازم و اگر با همسر مشکلی دارم هم نمی‌توانم تقصیر دیگران بیندازم. من وضعیت مالی خرابی دارم باید خودم وضعیت مالی‌ام را درست کنم.

خداوند و دیگران انسان را حمایت می‌کنند ولی آن مهره اصلی و سرنوشت‌ساز خود ما هستیم. برای حل مسائل ما باید نقش اول را داشته باشیم و توپ را در زمین خداوند نیندازیم. هر جا هر وقت کسی مسائل خود را تقصیر دیگران بیندازد نشان از این است که نمی‌تواند کار خود را درست انجام دهد توجیه می‌کند و گردن دیگران می‌اندازد. این‌یک نوع معرکه‌گیری است. زمام اختیار باید در دستان خودمان باشد.

از اینکه به حرف‌های من توجه کردید از همه‌ی شما ممنونم.

 

 

 

 

نام فایل

 

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

 

1400/03/26

 

دانلود

 
 
 
 
 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .