English Version
English

در بخشش مالی احساس سبکی و آرامش خاصی وجود دارد

در بخشش مالی احساس سبکی و آرامش خاصی وجود دارد

چند ماه بعد از این‌که وارد کنگره شدم جشن گلریزان بود به خوبی یاد دارم که تعدادی از همسفران و مسافران در این جشن مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت می‌کردند و عضو لژیون مالی می‌شدند، من در آن شرایط اوضاع مالی خوبی نداشتم و این برای من سوال بود که خانواده‌های مصرف‌کنندگان چگونه قادر به پرداخت چنین مبلغی هستند؟ و یا این‌که خدمات کنگره 60 که به صورت رایگان است اصلاً چرا باید مبلغی را برای کمک به کنگره پرداخت کنم؟ سال‌های بعد لژیون مالی به لژیون سردار تغییر نام داد و مبلغ عضویت در آن شش میلیون تومان شد در سال 98 به کسانی که مبلغ پنجاه میلیون تومان به کنگره هدیه می‌دادند لقب دنور و در سال گذشته به افرادی که مبلغ پانصد میلیون تومان به کنگره کمک می‌کردند لقب پهلوان اعطاء شد. من نیز با آموزش‌هایی که در کنگره گرفتم به جواب بسیاری از سوالات خودم رسیدم و روال زندگی‌ام بسیار تغییر کرد.
به بهانه دستور جلسه «در استحکام پایه‌های علمی و مالی کنگره چه کرده‌ام؟» به سراغ همسفر مونا رهجوی کمک راهنما خانم شانی مرزبان شعبه آکادمی، یکی از چهره‌هایی که همواره در خدمت مالی فعالیت داشتند آمدم تا با حس و حال خدمت ایشان در کنگره و تجربیات‌شان آشنا شویم.


خواهش می‌کنم خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه طریقی با کنگره آشنا شدید و چه مدت زمانی است که در کنگره سفر می‌کنید؟
سلام خدمت شما و همه اعضاء کنگره۶۰، مونا هستم یک همسفر، از طریق اینترنت با کنگره آشنا شدم و مدت ۶سال و خورده‌ایی است که در کنگره حضور دارم.


لطفاً مختصری در مورد تفاوت دیدگاه‌تان به بیماری اعتیاد و روش‌های ترک و درمان قبل و بعد از حضور در کنگره بفرمایید.
زمانی که وارد کنگره شدم و با روش درمان آشنا شدم فهمیدم که ترک با درمان تفاوت بسیار دارد و شناختم در رابطه با این بیماری بیشتر شد.
بارها شنیدیم که آقای مهندس می‌فرمایند هر مجموعه ای برای پیشرفت نیاز به سه عامل اصلی دارد، نیروی انسانی، علم و دانش و خدمت مالی، چرا پذیرفتن این سه اصل در راستای اهداف کنگره 60 بسیار مهم است.
چون این سه اصل در واقع یک مثلث می‌باشد که نبودن هر کدام از این اضلاع باعث یک کمبود در سیستم خواهد بود و در واقع باید این مثلث هر سه ضلعش به خوبی رشد کند.


 چه عاملی باعث شد شما در بخش مالی خدمت کنید؟
من در قسمت‌های مختلف خدمت کرده بودم و احساس و انرژی خوب خدمت را دریافت کرده بودم، منتها به خدمت مالی خیلی علاقه‌مند بودم و می‌دانستم که بخشش مالی احساس سبکی و آرامش خاصی دارد به همین دلیل زمانی‌که این بستر فراهم شد در این قسمت شروع به خدمت کردم.


به نظر شما با وجود این‌که خدمات کنگره رایگان است چرا باید اعضاء کنگره در بخش مالی خدمت داشته باشند؟
درست است که در کنگره تمامی خدمات رایگان است، منتها اشخاصی که توانایی مالی دارند و می‌توانند باید سعی کنند تا در این بخش فعال باشند و اگر نمی‌توانند خدمات دیگر انجام دهند، خدمت مالی کنند تا این سیستم برای آیندگان بتواند با پشتوانه مالی هر چه بهتر به کار خود ادامه دهد.


شاید برای بسیاری از دوستان تازه وارد مثل خودم من سوال باشد که خانواده‌های مصرف‌کنندگان چگونه حاضر به پرداخت کمک‌های مالی به کنگره هستند لطفاً در این مورد نظرتان را بفرمائید.
زمانی که یک خانواده مصرف کننده مواد از اعتیاد مسافر خود به تنگ آمده و تمامی راه‌ها را رفته و نتیجه نگرفته و حالا وارد کنگره می‌شود و مسافرش به درمان می‌رسد، به چنان آرامشی دست پیدا می‌کند و حاضر است هر آن‌چه دارد در طبق اخلاص بگذارد و به راحتی خدمت مالی را انجام می‌دهد چون طمع خوش این رهایی را چشیده است.

 

از حس و حال بخشش برای‌مان مختصری توضیح دهید؟
احساس آرامش درونی و یک احساس سبکی و این‌که این بخشش مالی باعث شده که از زندگی لذت بیشتری ببرم.


 

آیا خدمت مالی برای شما دست آوردی در جهان درون و بیرون‌تان داشته است؟
بله قطعاً همین طور بوده شاید این‌طور باشد که در جهان بیرونی باعث برکات فراوان مالی شده و در درون خودم باعث باز شدن گره‌های بسیاری در صورپنهان که قادر به باز کردن آن نبودم و از توانم خارج بود.


در چه جایگاه‌هایی تاکنون خدمت کرده‌‌اید؟
دبیری،نگهبانی،دبیری آقای مهندس،ورزشبان تنیس روی میز،سایت،مرزبان آکادمی در حال حاضر و نگهبانی و دبیری لژیون سردار و در حال حاضر اسیستانت لژیون سردار هستم و دبیر آقای مهندس هم در حال حاضر هستم.

 

در مورد خدمت مرزبانی و مسئولیت‌هایش بیشتر برای‌مان صحبت کنید؟
خدمت مرزبانی هم بسیار شیرین و لذت‌بخش است و هم مشکل، از این جهت که هم در آکادمی مرزبان هستم و هم این‌که در مرزبانی با افراد مختلفی در ارتباط هستیم که باید طرز برخورد و رفتار با افراد را به خوبی بدانیم .


در مورد تاثیری که خدمت در زندگی‌تان داشته توضیح دهید؟
خدمت تاثیرات مثبت بسیاری داشته و باعث شده سطح انرژی من بالا رود و بتوانم به بسیاری از مشکلات درونی خودم فائق شوم.


بارها شنیدیم بعضی از همسفران می‌گویند وقت برای نوشتن سی‌دی‌ها و مطالعه منابع ندارند، شما با توجه به این‌که در جایگاه‌های مختلف خدمت می‌کنید و مسئولیت زیادی به عهده دارید و قطعاً در زندگی شخصی خود کارهای خیلی زیادی برای انجام دادن دارید، چگونه نظم و هماهنگی را در کارهای روزانه‌ و خدمت‌های‌تان را اجرا می‌کنید؟
بله با توجه به زیادی خدمت ممکن است این مشکل پیش بیاید ولی من سعی کردم حتما سی‌دی های خود را بنویسم چون زمانی‌که منظم سی‌دی‌ها را می‌نویسم متوجه حال خوب خودم می‌شوم ولی زمانی که یک سی‌دی عقب بیافتم حس خوبی ندارم و با نوشتن سی‌دی انرژی خوبی برای انجام خدمت کسب می‌کنم.


چه پیامی برای همسفران به خصوص همسفرانی که به تازگی به کنگره ملحق شده‌اند، دارید.
در راه خود مستدام باشند و به مسیر کنگره ایمان داشته باشند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.


کلام پایانی :
در پایان از آقای مهندس برای چنین بستری سپاسگزارم و از راهنمای خوبم خانم شانی صمیمانه سپاسگزارم و همین‌طور از خانم آنی بزرگ و خانم کماندار و استاد امین.


مصاحبه: همسفر مونا از لژیون هفتم نمایندگی آکادمی
گروه سایت همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .